Stavební a investorské noviny - 9 / 2020 - page 22

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
22
Průzkumy ukazují, že pozornost vě-
novaná hluku způsobenému přede-
vším dopravou a z toho plynoucího
narušení poklidného života obyva-
tel, je stále nedostatečná. Zejména
obyvatele obcí v souvislosti s ná-
růstem tranzitní nákladní i osobní
dopravy sužuje hlučnost, která čas-
to přesahuje nejvýše povolené limi-
ty. Totéž platí o modernizaci želez-
ničních koridorů. Zde, vzhledem
k dosahování vyšších přepravních
rychlostí, je životní prostředí stále
více zatěžováno nepříznivými účin-
ky zvýšeného hluku.
Omezit negativní dopady emisí
hluku vznikající provozem na do-
pravních komunikacích je možné
pouze s přispěním budování účin-
ných protihlukových opatření. Me-
zi společnosti, které se touto pro-
blematikou dlouhodobě zabývají
a vyrábí špičkové produkty k za-
mezení šíření hluku do okolí ko-
munikací, je společnost ŽPSV
s. r. o. Patří k nim protihlukové stě-
ny s obchodním názvem Silent,
stěnové panely Hopkirk, mobil-
ní protihlukové stěny a nízké pro-
tihlukové stěny Silent, které slouží
ke snížení hluku v prostoru tram-
vajových tratí.
Protihlukové stěny SILENT
ŽPSV s.r.o. patří mezi přední vý-
robce betonových prvků a kon-
strukčních systémů pro řadu odvět-
ví stavebnictví. Ne jinak je tomu
i v oboru dopravních staveb, kde se
dnes stala osvědčeným dodavatelem
účinných protihlukových řešení.
V první řadě jimi jsou konstrukční
části PHS, a to především protihlu-
kové železobetonové stěnové pane-
ly s odrazivými (soklovými) a jedno
i oboustranně pohltivými povrchy,
nabízenými pod obchodním ná-
zvem SILENT a také železobeto-
nové sloupy, nabízené pod obchod-
ním názvem PHS 2. V průběhu let
se společnost ŽPSV s.r.o. s těmito
produkty vypracovala ve vyhledá-
vaného zhotovitele protihlukových
stěn dodávaných na klíč.
Význam protihlukových
stěn SILENT
Protihlukové stěny SILENT, vyrá-
běné společností ŽPSV s.r.o., jsou
určeny k pohlcení nebo odkloně-
ní hluku vznikajícího zejména pro-
vozem silničních a železničních vo-
zidel. Protihluková stěna se skládá
z železobetonových nebo ocelových
sloupků, založených na pilotách ne-
bo základových patkách. Do sloup-
ků jsou vkládány soklové panely
tl. 110mm nebo 120mm, pro pří-
pad jednostranného namáhání so-
klových panelů zemním tlakem se
používá tloušťka soklových panelů
160mm. Nad soklové panely jsou
montovány pohltivé panely, tvořené
železobetonovým nosným panelem
tloušťky min. 110mm a mezerovi-
tou vrstvou z drceného nebo těže-
ného kameniva, které mohou být
jednostranně nebo oboustranně po-
hltivé o
vzduchové neprůzvučnos-
ti B4
a zvukové pohltivosti A2–A4.
Systémové prvky lze dodat
na stavbu, případně zajistit reali-
zaci protihlukových stěn formou
vyšší dodávky tzv. „na klíč“.
Protihlukové stěny SILENT
jsou vhodným materiálovým ře-
šením díky své životnosti, požár-
ní odolnosti, variabilitě barev-
ného provedení a především již
zmiňované vzduchové neprů-
zvučnosti B4.
Stěnové panely „HOPKIRK“ pro
snadný a rychlý prostup IZS
Zejména na železničních stavbách
protihlukových stěn je požadová-
na instalace panelů pro co nejsnad-
nější a nejrychlejší přístup integro-
vaných záchranných složek (IZS)
v případě mimořádné události. Pro
tento požadavek je vhodným řeše-
ním použití prostupových panelů
„HOPKIRK“, ve kterém lze běžně
užívanou technikou IZS a pomocí
lidské síly vytvořit nouzový otvor
pro transport osob z místa mimo-
řádné události v krátkém čase.
PROTIHLUKOVÁ OPATŘENÍ FIRMY ŽPSV
výrazně omezují emise hluku z provozu dopravních staveb
Výstavba dopravních a inženýrských staveb patří
k nejnáročnějším stavebním specializacím. V poslední době se
v souvislosti s jejich budováním do popředí stále více dostává
otázka nejen jízdního komfortu samotných řidičů a cestujících
v dopravních prostředcích, ale také obyvatel žijících v obytných
zónách v jejich těsné blízkosti. Palčivým tématem je zejména
překračování hygienicky přípustných hodnot hluku, které
trápí mnohá sídla v blízkosti frekventovaných pozemních
komunikací, železničních tratí a průmyslových objektů.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,...68
Powered by FlippingBook