Stavební a investorské noviny - 10 / 2016 - page 21

21
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
V krátkodobých výlukách v 2.
koleji při vyjmutých krajních po-
lích původního mostu byly provede-
ny velkoprůměrové piloty části opě-
ry ve 2. koleji. Po zřízení pilot byly
krajní pole vráceny a opět zprovoz-
něna 2. kolej. Nutnost provedení za-
ložení v 2. koleji bylo dáno poža-
davkem projektové dokumentace
na společnou opěru pro oba mosty.
Rekonstrukce mostu započa-
la vyloučením 1. koleje a provede-
ním demontáže stávající nosné kon-
strukce pomocí kolejového jeřábu
GEK 80. Poté byly zahájeny na prá-
ce na velkoprůměrových pilotách
v 1. koleji. a byly odbourány pů-
vodní pilíře.
Po provedení pilot byly zahájeny
práce na opěrách. Byly provedeny
výkopy stavebních jam, podkladní
betony, odbourány hlavy pilot. Sta-
vební jámy byly pažené. Následova-
ly zemní kotvy a betonáže 48 celků
každé opěry podle požadavků pro-
jektové dokumentace.
Současně s pracemi na spodní
stavbě započala výroba nové oce-
lové konstrukce v mostárně firmy
FIRESTA.
Dále probíhaly práce na založení
vysouvací dráhy a montážní plošiny
v ose koleje č. 1. Montážní plošina
byla založena na náspu za rakous-
kou opěrou, výsun mostu probíhal
ze strany od Vídně. Vysouvací drá-
ha byla založena na mikropilotách,
Použití mikropilot bylo dáno poža-
davkem předepsaných poklesů při
výsunu a velkým množstvím růz-
ných zbytků původních konstrukcí
pod mostem. Na skupinách mikropi-
lot byly provedeny železobetonové
desky (i z důvodů příčného ztužení)
a na nich byly postaveny pilíře z ma-
teriálu PIŽMO.
Montáž nové konstrukce probí-
hala na montážní plošině za rakous-
kou opěrou. Byl proveden návoz
jednotlivých dílů hlavních nosníků
a mostovky. Poté byl proveden po-
délný výsun do otvoru a pak násle-
dovala montáž oblouku a ztužení
oblouku.
Samostatnou kapitolu při montá-
ži ocelové konstrukce tvořila mon-
táž a napínání táhel. Každé táhlo by-
lo ještě před zavěšením na oblouk
osazeno dvěma tenzometry, tenzo-
metry byly taktéž osazeny i oblouky
a trámy. Tenzometririe byla sledo-
vána po celou dobu osazování táhel.
Postup osazování táhel tvořil samo-
statný dlouhý elaborát. Projektant
si vytvořil vlastní výpočtový model
a hodnoty napínání jednotlivých tá-
hel byly po jednotlivých etapách
upravovány.
Obr. 3) Montáž výhybny
Obr. 4) Betonážní celky opěry
Obr. 5) 3D model při tvorbě
výrobní dokumentace
Investor:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace,
Zpracovatel dokumentace:
EXprojekt s. r. o., Ing. David Rose
Zhotovitel stavby:
společnost „Břeclav most – Firesta + AŽD“
Stavba byla realizována zhotovitelským sdružením „Břeclav most – Firesta +AŽD“.
Objem prací hlavních dodavatelů: Firesta 83 %, AŽD 11 %, EŽ 6 %.
Zhotovitelem mostního objektu byl vedoucí společník společnosti firma FIRESTA – Fišer,
rekonstrukce, stavby a. s. Firma FIRESTA provedla stavbu objektu vlastními kapacitami s dvěma
vyjímkami – velkoprůměrové piloty provedla firma GKR a oblouk první ocelové konstrukce
provedla firma DT Prostějov (z důvodů urychlení výstavby).
Hlavní parametry mostu:
Rozpětí nosné konstrukce:
97,500 m
Délka mostu:
129,90 m
Šikmost mostu:
41°
Konstrukční výška NK mostu: 15,64 m v polovině rozpětí
Šířka mostu:
16,90 m (1 NOK 8,15 m)
Časová osa postupu prací:
11 – 12/2014
Montáž výhybny – nutnost dvojkolejného provozu na rakouské straně
11/2014 – 1/2015 Zřízení velkoprůměrových pilot v koleji č. 2
po demontáži a zpětné montáži krajních polí původního mostu
1 – 12/2015
Rekonstrukce mostu v koleji č. 1 – nová ocelová konstrukce
montována v ose koleje, prováděn jen podélný výsun
8/2015 – 7/2016 Rekonstrukce mostu v koleji č. 2 – nová ocelová konstrukce
montovaná vedle koleje č. 2, prováděn podélný a příčný zásun
7 – 8/2016
demontáž výhybny
8/2016
dynamické zatěžovací zkoušky
1...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,...60
Powered by FlippingBook