Stavební a investorské noviny - 10 / 2016 - page 28

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
28
MORAVIA CONSULT Olomouc a.s.
Legionářská 1085/8
779 00 Olomouc
tel.: 585 570 444, fax: 585 570 412
e-mail:
ukázala nutnost doplnit stavbu o další
podpůrné napájecí stanice a to zejmé-
na s ohledem na vysoké úbytky napě-
tí na trakčním vedení 3 kV DC. Pro-
to souběžně s trakčním vedením bylo
navrženo závěsné vedení 22 kV AC
(LDS – lokální distribuční síť), kte-
ré má za hlavní cíl doplnit podpůrné
trakční měnírny v Olomouci a Hrabi-
šíně a současně zajistit hlavní napá-
jení pro všechny železniční stanice
prostřednictvím nových trafostanic
22/0,4 kV. Koncepce čtyř nových na-
pájecích míst a doplnění TM Šum-
perk byla zvolena zejména s ohle-
dem na požadovanou zastupitelnost
při plánovaném či neplánovaném vý-
padku některé napájecí stanice.
DALŠÍ FÁZE A PŘEDPOKLAD
POSTUPU PŘÍPRAVY STAVBY
Investor počítá s využitím financo-
vání stavby z Operačního programu
fáze 2, tj. z programového období
2014 - 2020. Současně se očekává,
že bude prodloužena doba dočerpá-
ní zahájených projektů +3 roky, ob-
dobně jako v předešlém programo-
vém období. Tomu je přizpůsoben
harmonogram jak projekční fáze,
tak vlastní realizace stavby. Je zřej-
mé, že v případě vydání pravomoc-
ného územního rozhodnutí je nutné
do zahájení realizace zpracovat ještě
projekt stavby a zajistit stavební po-
volení. Harmonogram realizace stav-
by počítá se zahájením (tzv. nultým
postupem) v roce 2019, kdy by mě-
la být zahájena práce na trakčních
měnírnách, technologických objek-
tech, základech pro trakční vedení
a na částech stavby, které nevyžadují
traťovou výluku. V závěru roku 2019
se již počítá s vlastní realizací žst.
Uničov a částí traťového úseku Uni-
čov – UNEX Uničov. V roce 2020
by měla pokračovat realizace úseku
Olomouc – Šternberk, v první polo-
vině roku 2021 Šternberk – UNEX
Uničov, v druhé polovině Uničov
(mimo) – Troubelice a konec stavby
se předpokládá v roce 2022 dokon-
čením úseku Troubelice – Šumperk.
V rámci jednotlivých etap výstav-
by se počítá se zavedením náhradní
autobusové dopravy. Harmonogram
byl sestaven tak, aby co nejdříve by-
la opětovně zavedena osobní vlako-
vá doprava na nejvytíženějším úseku
Olomouc – Šternberk, tj. do 1 roku
od zahájení výluk. Předpokládané
investiční náklady stavby za celé ra-
meno Olomouc – Šumperk se pohy-
bují na úrovni 5 - 6 mld Kč.
Závěrem lze z pohledu generál-
ního projektanta, tj. projektové spo-
lečnosti MORAVIA CONSULT
Olomouc a. s., poděkovat všem za-
intersovaným, zástupcům investora,
budoucímu provozovateli a správ-
ci, ale i zástupcům kraje, měst, obcí
a všem dotčeným účastníkům, za ak-
tivní přístup při projednávání roz-
pracovaného projektu a ochotu spo-
lupráce na přípravě takto rozsáhlé
a složité stavby. Jsme přesvědčeni,
že pro příměstskou dopravu v rela-
ci Olomouc – Uničov – Šumperk se
jedná o důležitý a přínosný projekt,
odpovídající požadavkům na cesto-
vání v 21. století.
Ing. Dušan Šembera,
hlavní inženýr projektu
Elektrizace a zkapacitnění trati
Uničov (včetně) - Olomouc
Výpravní budova železniční stanice Šternberk
Výpravní budova železniční stanice Uničov
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...60
Powered by FlippingBook