Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 3

ÈLENÌNÍ PODLE OBORÙ:
1. Materiály
1-11 Kovové
1-12 Døevìné
1-13 Pojiva, plniva
1-14 Hydroizolace, støešní krytiny
1-15 Tepelné a zvukové izolace
1-16 Sklo, sklenìné výrobky
1-17 Výplnì otvorù
1-18 Keramické zboží
1-19 Beton, betonové výrobky
1-20 Plasty, plastové výrobky
1-21 Stavební chemie, nátìrové hmoty
1-22 Kámen, výrobky z kamene
1-23 Zdicí materiály
1-24 Stavební dílce, konstrukce
1-25 Materiály ostatní, stavebniny
2. Strojní výroba pro stavebnictví
2-11 Stavební stroje a zaøízení
2-12 Dopravní stroje a zaøízení
2-13 Øemeslné stroje a nástroje
2-14 Lešení, bednìní, pažení
2-15 Mìøící pøístroje, geodetické práce
2-16 Zabezpeèovací technika
3. Stavební firmy
3-11 Dopravní a inženýrské stavby
3-12 Obèanská a bytová výstavba
3-13 Prùmyslové stavby
3-14 Speciální a modulové stavby
3-15 Stavební technologie a øemesla
3-16 Stavby na klíè
4. Doprovodná skupina
4-11 Pøíprava staveb, projektová èinnost
4-12 Odborné posudky, prùzkumy
4-13 Vybavení interiérù a exteriérù
4-14 Zdravotní a sanitární technika
4-15 Tepelná a vzducho- technika, klimatizace
4-16 Rozvody, kanalizace
4-17 Úpravy povrchù
4-18 Vybavení stavenišť
4-19 Elektroinstalace
4-20 Vodoinstalace
5. Navazující obory
5-11 Finanèní a investièní èinnost
5-12 Veletrhy a výstavy
5-13 Stavební sdružení,
informaèní èinnost
5-14 Realitní èinnost
5-15 Výpoèetní a kanceláøská technika,
software
5-16 Bezpeènost práce
5-17 Ekologie
Stavební a investorské noviny
Informaèní systémovì tøídìný èasopis
pro stavebnictví a navazující obory.
Vydává: SNi s.r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
šéfredaktor: 603 451 252
Pøíjem inzerce a tiskových podkladù:
SNi s.r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
e-mail:
,
Obchodní zastoupení:
603 241 271 (Praha), 605 931 602 (Brno),
731 160 655 (Ostrava)
Ev. èíslo: MK ÈR E 16864
Zpùsoby šíøení:
bezplatnì na stavebních výstavách a veletrzích,
investorùm, pøedplatitelùm a inzerentùm,
sítí spolupracovníkù v celé ÈR.
Vychází mìsíènì
ISSN 1804-2864
Roèní pøedplatné je 580,- Kè
OBSAH
Pro úspìšný rozvoj dopravy v ÈR
sázím na efektivní spolupráci všech zainteresovaných stran......................... 4
4-11 D3 0308C Veselí nad Lužnicí – Bošilec a D3 0309/III Borek – Úsilné.......... 6
4-11 Bezbariérové zpøístupnìní stanice metra Mùstek ........................................ 8
3-11 Naše zkušenosti s výstavbou železnic
s úspìchem uplatòujeme na stavbách v Litvì........................................... 12
Budoucnost železnice je ve výstavbì
vysokorychlostních a pøímìstských tratí.................................................... 14
4-11 Dopravní sektorové strategie 2. fáze....................................................... 16
1-11 AMDS CR nabízí novou ucelenou øadu svodidel typu AM......................... 18
4-11 Nový zavìšený most pøes ústí øeky Forth – nezávislá kontrola a pøepoèet.... 20
4-16 Pipelife Czech s. r. o. – kvalita a ekologie ................................................ 22
3-11 Nová oblouková lávka se zavìšenou mostovkou v Semilech..................... 24
3-11 Rekonstrukce lávek pøes Vltavu u mostu Na Plášti evid. è. CK-004
a lávky U Mlýna evid. è. CK-005 ........................................................... 25
1-24 Protihlukové stìny FASETON.................................................................. 26
4-11 Správa silnièního majetku...................................................................... 28
4-11 CAFM systémy pro správu majetku......................................................... 28
4-11 Tunely Dobrovského v Brnì – monitoring prùbìhu výstavby ...................... 30
Modernizace dálnice D1 ....................................................................... 32
3-11 Èeská voda – Czech Water, a. s.
– cíle zamìøené na kvalitu služeb a bezpeènost ....................................... 34
4-11 Tyršùv most pøes øeku Beèvu v Pøerovì .................................................... 36
2-11 S novými finišery P7820C a P8820C
Volvo opìt nastavuje laťku pøi pøesném pokládání všech typù materiálù..... 38
1-21 Bez funkèních dopravních tepen nemá Evropa šanci v budoucnu obstát .... 40
1-24 Obrubníkové mostní odvodnìní............................................................. 42
1-22 O dodávky kameniva na rekonstrukci D1 se ucházíme............................. 44
2-12 Nový model Volvo FM
– ideální univerzální hráè v modelové øadì Volvo Trucks........................... 45
2-11 Vermeer S 800TX.................................................................................. 46
1-19 Kompaktní šachtové dno MASTER.......................................................... 48
1-19 Šachtové jímky – nádrže pro dešťové vody a vsakovací nádrže.................. 48
1-14 Hydroizolaèní tunelové systémy CHEMIA SYSTEM GEO ........................... 49
1-19 Trojský most z vysokopevnostního betonu využil nejnovìjší technologie ...... 50
3-16 TEMONT CZ s. r. o. - „Váš partner na beton“........................................... 55
2-11 Hydraulika na stavbì Trojského mostu .................................................... 56
4-11 Zastávka Tøinec - Centrum – výstavba mimoúrovòového køížení
železnièní tratì se silnièní komunikací ..................................................... 58
4-13 Mìstská èást Praha – Dubeè ušetøí díky LED osvìtlení............................... 60
1-24 Stavební systém Hamco Multi-plate ........................................................ 70
Nabere výstavba dálnic v ÈR znovu dech?
Èeská republika je díky své strategické poloze ve støedu Evropy zcela pøirozenou tranzitní zemí
a není pochyb o tom, že má šanci se v budoucnu stát její hlavní dopravní køižovatkou.
V posledních letech se však pùvodnì rychlý postup ve výstavbì dálnic a rychlostních komunikací
u nás témìø zastavil. Za hlavní pøíèiny tohoto stavu lze oznaèit nìkolik let se vlekoucí hospodáøskou
a finanèní krizi v Evropì a také naprosto nekoncepèní pøístup ministerstva dopravy k této problematice,
zejména v první fázi volebního období.
Tato neslavná etapa byla poznamenána nejen zmrazením pøípravy nových projektù, zastavením
soutìží na budování nových úsekù dálnic, ale také neustálým vyvoláváním mediálních sporù a pøestøelek,
které vedly k velmi negativnímu vnímání stavebnictví èeskou veøejností. Vše dobré, co èeští stavbaøi pro
spoleènost kdy odvedli, v té chvíli jako by bylo zapomenuto a obor byl nálepkován nálepkami nekvalitnì
odvedených, pøedražených zakázek, s nimiž se pojí klientelismus, nekalé praktiky a korupce.
Strategií ministerstva nebylo pomocí novì otevíraných úsekù dálnic èi obchvatù mìst zkvalitòovat
život zdejších obyvatel, ale vytloukat politické body u veøejnosti vytváøením klamného dojmu ochránce
pøed pùsobením zlých stavebních firem.
Já však tvrdím, že nejsou žádné zlé stavební firmy, ale jen špatní investoøi, kterým musí jít sta-
vební spoleènosti na ruku, pokud chtìjí získat práci a zamìstnat nemalé týmy lidí. Vždyť investor pøece
rozhoduje o tom, na kolik pøedmìtná státní zakázka daòového poplatníka vyjde, ne stavební firma. Ta
jen staví podle vysoutìžených, smluvních kritérií.
Chci však vìøit tomu, že když dva dìlají totéž, tak to nemusí být totéž. Mám tím na mysli nové vedení
ministerstva dopravy. Tomu se podaøilo v prùbìhu nìkolika málo mìsícù prostøednictvím ØSD vysoutìžit
nìkteré úseky rekonstrukce D1 a stanovit si jasné cíle a priority své èinnosti. A kolik bude oprava D1 stát?
V nìkterých pøípadech se ceny za rekonstrukci pohybují pod hranicí 70% pùvodnì pøedpoklá-
dané ceny opravy.
Urèitì se øada z vás ptá, co je pro úspìšné dobudování dopravní infrastruktury u nás nejdùležitìjší.
Zde bych si vypùjèil slova z rozhovoru, který poskytl našemu èasopisu souèasný ministr dopravy, pan
Zbynìk Stanjura. Mimo jiné zde øíká: „Pro úspìšný rozvoj dopravy v Èeské republice je nezbytná efektivní
spolupráce všech zainteresovaných stran.“ My jen dodáváme: „Vìøme tomu, že to nejsou jen planá slova.“
Ivo Románek
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...72
Powered by FlippingBook