Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 10

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
10
bude hloubena pod ochrannou barierou trys-
kové injektáže. Definitivní ostění šachty bude
z monolitického železobetonu.
Stejným způsobem jako jáma pro dvojici
výtahů z povrchu bude provedena dočasná těž-
ní a montážní jáma situovaná zhruba uprostřed
Václavského náměstí.
Z jejího dna bude probíhat kompletní ražba
přístupové chodby vedené nad středním stanič-
ním tunelem stanice „A“ a propojení obou úrov-
ní nástupišť stanic „A“ i „B“. Po dokončení ra-
žeb a výstavbě definitivního ostění bude sloužit
přístupová chodba pro dokončovací práce a pro
montáž technologie. Ražená přestupní chod-
ba bude mít podkovovitý tvar a bude provede-
na v různých velikostech příčného profilu podle
polohy a účelu části chodby. Vlastní ražba bude
prováděna modifikací NRTM s primárním ostě-
ním ze stříkaného betonu, příhradovými rámy,
ocelovými sítěmi a kotvami/svorníky. Defini-
tivní ostění ražených konstrukcí bude železobe-
tonové, monolitické s membránovou hydroizo-
lací. Náročnou konstrukcí bude provedení dvou
prostupů do klenby středního staničního tune-
lu stanice „A“ s litinovým ostěním a do bo-
ku prodloužené střední lodi stanice „B“ v těsné
blízkosti levého traťového tunelu. Tyto činnos-
ti budou realizovány za plného provozu metra,
pouze s občasným a částečným omezením po-
hybu cestujících. Během stavby bude prováděn
geomonitoring na povrchu i v podzemí.
Ing. Pavel Burian
Řez kioskem, výtahovou šachtou a přestupní chodbou
Řez přestupní chodbou a výtahovou šachtou
mezi stanicemi metra A a trasy B
Řez mezi přestupní chodbou a výtahovou šachtou
mezi stanicemi metra A a B
METROPROJEKT Praha a.s.
I. P. Pavlova 1786/2, 120 00 Praha 2
tel.: 296 325 152, fax: 296 325 153
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...72
Powered by FlippingBook