Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 12

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
12
Jak je začleněn váš závod v or-
ganizační struktuře společnosti
EUROVIA CS?
Závod Pardubice je v rámci in-
terního dělení začleněn do oblasti
Čechy východ, která sdružuje dal-
ší závody Kolín, Hradec Králové
a Liberec. V rámci České republi-
ky je vytvořeno pět oblastí, ve kte-
rých operuje celkem 15 závodů.
Na Slovensku působí EUROVIA
SK. Naše společnost EUROVIACS
působí v rámci francouzského kon-
cernu EUROVIA, které je součástí
nadnárodní korporace Vinci.
Jaká je působnost a kompeten-
ce vašeho závodu?
Závod Pardubice se zabývá za-
kázkou v regionu Pardubického
kraje. Zde pracujeme zejména pro
investory z oblasti státní správy, ja-
kými jsou město Pardubice, ŘSD
Pardubice, SÚS a dále města a ob-
ce v rámci našeho kraje. Podstatnou
část obratu našeho závodu však tvo-
ří zakázky mimo náš region na že-
lezničních stavbách, ať již v České
republice, na Slovensku či v Litvě.
Jaké je hlavní zaměření činností
vašeho závodu?
Specializujeme se především
na pokládku živičných směsí, re-
konstrukce a výstavbu komuni-
kací, opravy a rekonstrukce mos-
tů, hydroizolace mostů, výstavbu
Naše zkušenosti s výstavbou železnic
s úspěchem uplatňujeme na stavbách v Litvě
říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny ředitel pardubického závodu EUROVIA CS, Ing. Miroslav Trnka
Kvalita dopravní infrastruktury do značné míry charakterizuje úroveň vyspělosti celé
společnosti. Je důležitá pro snadný a bezpečný pohyb nejen osob, ale také zboží, zvyšuje
zájem o turistický ruch, ale co především, zatraktivňuje prostředí pro investice.
V České republice má obor dopravního stavitelství mnohaletou tradici. Největší firmou,
která na tomto poli působí, je společnost EUROVIA CS, a. s. Skupina je organizačně
uspořádána do šesti oblastí a svou činnost zajišťuje prostřednictvím svých regionálních
závodů a dceřiných společností, které působí v jednotlivých regionech České a Slovenské
republiky.
EUROVIA CS je součástí francouzské společnosti EUROVIA, která působí v 18 zemích
světa a je začleněna do struktur jednoho z největších stavebních koncernů na světě –
Vinci. Jak již jsme zmínili v úvodu, vlastní výrobní činnost společnosti zajišťují závody,
které jsou rozmístěny v jednotlivých regionech ČR a SR. S ředitelem závodu Pardubice
panem Ing. Miroslavem Trnkou jsme měli možnost hovořit před několika málo dny.
kanalizací, rekultivace, broušení
a obnovou starých asfaltových vo-
zovek, rekonstrukce sportovišť, ja-
ko jsou fotbalové stadiony apod.
Dále se zabýváme také realizací
ocelových svodidel. Náš závod za-
městnává celkem 90 zaměstnanců
a dosahujeme průměrného obratu
kolem 1 mld. Kč.
Můžete přiblížit některé vaše
stavby v České republice?
V rámci železničních sta-
veb působíme 15 let. Již v minu-
losti jsme provedli řadu význam-
ných železničních staveb jako
například modernizace traťové-
ho úseku Zábřeh – Krasíkov, dá-
le rekonstrukce železničního uzlu
Kolín a v současné době se podí-
líme na rekonstrukci železničního
uzlu Přerov a Ústí nad Orlicí. Dis-
ponujeme velmi zkušeným týmem
pracovníků, který je schopen v ob-
lasti výstavby železničních tratí
realizovat i ty technicky nejsloži-
tější stavby.
Realizujete stavby i v zahraničí?
Ano. V loňském roce se nám
podařilo s úspěchem dokon-
čit výstavbu seřazovacího nádra-
ží na Slovensku v Žilině – Teplič-
ce a v témže roce jsme dokončili
i opravu a modernizaci jednoko-
lejné trati v délce šesti km v úseku
Krakow – Wieliczka. Ta je již ny-
ní v provozu.
Žilina – Teplička nad Váhom – seřazovací nádraží
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...72
Powered by FlippingBook