Stavební a investorské noviny - 4 / 2017 - page 11

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
11
Vzhledem k šikmému křížení
a záměru zachování téměř kolmého
uložení NK mostu i na pilířích, byly
úložné prahy pilířů proti jejich dříku
výrazně rozšířeny. Ložisko na le-
vém nosníku je posunuto o 0,15m
směrem k opěře OP2 a na pravém
o 0,15m směrem k opěře OP1.
Uvedená excentricita uložení mos-
tu na pilířích umožnila zachování
kolmého uspořádání NOK mostu,
což mělo pozitivní vliv na výrobu
i montáž, zejména na časovou ná-
ročnost prováděných prací.
Výroba NOK mostu
Nosná konstrukce je navržena ja-
ko ocelový spojitý nosník o třech
polích s dolní mostovkou, pro-
střední pole je vyztuženo oblou-
kem. Rozpětí polí je 22+60+22m
a celková délka konstrukce 105m.
Obě mostní konstrukce jsou stej-
né, pouze z důvodu šikmosti vzá-
jemně posunuté o 4m. Hlavní nos-
níky tvaru „I“ výšky 2,2m a šířky
0,7m, jsou v osové vzdálenosti
6,8m, šířka mostu je 7,5m, svět-
lá šířka mezi nosníky 6,1m, mezi
mosty 0,4m. Celková výška nosné
konstrukce je 11,45m.
Nosná konstrukce je vyrobena
z oceli S 355J2+N a K2+N, S460N
(u pilířových dílců) a S355NL
(táhla oblouku) podle EN 10025-
1,2,3, s dokumentem kontroly 3.2
dle ČSN EN 10204/2005.
Pro zpracování výrobní doku-
mentace byl na technické skupině Fi-
resty vytvořen 3D model nosné kon-
strukce v programu Advance Steel.
Výrobu NOK1 prováděla
FIRESTA a NOK2 OK Třebesto-
vice. Montáž obou NOK vč. výsu-
nu a spuštění na ložiska realizovala
FIRESTA svými specializovanými
středisky. Hmotnost NOK v jedné
koleji je 445 tun.
Pro výrobu, přepravu a montáž
před výsunem, byla NOK rozděle-
na na 3 díly v příčném řezu (hlavní
nosníky a mostovka, resp. oblou-
ky a ztužidla), podélně na 7 díl-
ců hlavních nosníků a mostovky,
oblouky podélně na 3 dílce, dále
4 ztužidla oblouku a 9 párů táhel.
Montáž NOK
na montážní plošině
Nosná konstrukce obou kolejí by-
la sestavována na montážní plošině
umístěné v předpolí opěry O1, od-
kud byla postupně, ve třech fázích
vysouvána směrem do mostního ot-
voru. Proti projektu byly zde v jed-
notlivých fázích sestavovány pouze
hlavní nosníky s mostovkou NOK,
tedy bez oblouku středního pole a to
Bednění rozšířeného úložného prahu pilíře P2
Rozšíření úložného prahu pilíře a umístění ložiska
Skládání trámů NOK1 v mostárně Firesty
Dílenská sestava hlavních nosníků s mostovkou
Skládání zárodku oblouku v mostárně
Zavařený zárodek oblouku v sestavě
Návoz dílců a skládání na montážní plošině
Třetí fáze montáže NOK2 v předpolí
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...76
Powered by FlippingBook