Stavební a investorské noviny - 4 / 2017 - page 12

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
12
z důvodu omezení manipulace au-
tojeřábu s dílci na montážní plošině
pod ochranným pásmem VN 22 kV
ČEZ, ale rovněž s ohledem na nutné
změny dispozice montáže v podél-
né ose, nebylo možné celý oblouk
NOK před výsunem zkompletovat.
Pro realizaci byla montážní plošina
proti předpokladu z PD prodlouže-
na a její výšková úroveň snížena.
Výsun NOK a montáž
v mostním otvoru
Výsun byl proveden pomocí vy-
souvací dráhy přímo pojížděné
vozíky a kluzných ložisek umís-
těných na pilířích, resp. mon-
tážních podpěrách, sestavených
z materiálu PIŽMO v korytě řeky
Olše. NOK mostu byla vysouvá-
na po dolních pásnicích, které ma-
jí konstantní šířku kromě rozšíření
v místě ložisek nad pilíři. Podélný
výsun ve finální ose NOK byl pro-
váděn ve třech etapách, s hodno-
tami délky dílčích výsunů 29,9 +
30,3 + 50,8m. Montážní podpěry
v mostním otvoru byly z důvodu
umožnění potřebných přístupů sta-
vební techniky dispozičně sesta-
veny v půdorysu v šikmém uspo-
řádání. Vnitřní část prostředního
pilíře původního mostu byla před
následnou demolicí využita jako
montážní podpěra pro výsun.
Po provedeném výsunu hlav-
ních nosníků NOK s mostovkou,
byly s pomocí podpěr Pižmo, se-
stavených na vysunuté mostovce,
osazeny a svařeny oblouky střed-
ního pole, vč. ztužidel a táhel.
Následovalo spouštění NOK
na ložiska, vč. ustavení do projek-
tovaného podélného spádu. Spou-
štění bylo realizováno s použitím
synchronního hydraulického systé-
mu Enerpac a hydraulických válců
KGF. Pod každým zárodkem oblou-
ku byly osazeny 3ks hydraulických
válců o maximálním výkonu 93 tun.
Druhá etapa výstavby
Druhá etapa výstavby byla prove-
dena stejným stavebním postupem.
Mezi dokončenou NOK2 a prová-
děnou NOK1 byl menší světlý pro-
stor, než mezi NOK2 a původní nos-
nou konstrukcí mostu, stejně jako se
změnily vzájemné výškové poměry,
což pouze v malém rozsahu ovlivnilo
montážní dokumentaci a provádění.
Závěr
Rekonstrukci mostu v obou kole-
jích se podařilo realizovat v rámci
jedné stavební sezóny díky zvole-
nému stavebnímu postupu, s vyu-
žitím technologie výsunu postupně
montované nosné konstrukce mos-
tu z předpolí do mostního otvoru,
kdy byla nosná konstrukce vysou-
vána nad teprve budovanou spod-
ní stavbou. K možnosti splnění ná-
NOK2 po první fázi výsunu přes MP1, nad souběžně budovanou spodní stavbou OP1 a P1
Poslední 3. fáze výsunu NOK2 do mostního otvoru
Dokončený oblouk NOK2
Dokončený pilíř 1. etapy výstavby
Pohled na opěru v 1. etapě výstavby
Vkládání střední části oblouku NOK1
Hlavní účastníci výstavby
Investor
Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace
Projektant stavby a SO MORAVIA CONSULT Olomouc a. s.
Zhotovitel – sdružení
EUROVIA CS, a.s. - vedoucí člen sdružení
FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a. s.
AŽD Praha, spol. s r. o.
ročných termínů výstavby přispěla
rovněž navržená dispozice nosných
ocelových konstrukcí, která zhoto-
viteli umožňovala efektivní montáž.
Ing. Dalibor Václavík
Ing. Petr Šťasta
Ing. Martin Möhler
Ing. Pavel Kalíšek
Ing. Martin Bortlík
FIRESTA - Fišer,
rekonstrukce, stavby a.s.
Mlýnská 68, 602 00 Brno
tel.: 543 532 231, 233
e-mail:
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...76
Powered by FlippingBook