Stavební a investorské noviny - 4 / 2017 - page 7

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
7
upozornil Ivor. Propadnutí nadlo-
ží podle něj ale nehrozí. „Použitá
technologie toto riziko minimali-
zuje,“ dodal.
Práce probíhají
v nepřetržitém provozu
Viktorie si razí cestu vpřed dnem
i nocí. „Pracuje se nepřetrži-
tě ve dvanáctihodinových smě-
nách, na stroji je vždy jeden tech-
nik a dvanáct až čtrnáct dělníků,“
uvedl Ivor. Složení směn je čes-
ko-slovenské, pracovní podmín-
ky jsou náročné a odpovídají prá-
ci v podzemí.
Navštívili jsme velín Viktorie
Teplota uvnitř je poměrně vysoká,
kolem 25 stupňů, činnost stroje sa-
mozřejmě vytváří všudypřítomný
hluk. „Nejtěžší prací je kvůli stís-
něným podmínkám výměna řez-
ných nástrojů,“ dodává Ivor před
novináři. Na zmíněnou operaci do-
chází v průměru jednou za týden,
záleží na tvrdosti horniny, kterou
se Viktorie prokousává.
Naopak největší klid je v mo-
derně vybaveném velínu. „Na mo-
nitorech lze mimo jiné vyčíst, v ja-
kém místě se stroj právě nachází,
jaká je rychlost ražby nebo váha
rubaniny, krizová místa monitorují
kamery,“ popsal Rostislav Heský
ze zmíněného pracoviště. Vyruba-
ná hornina putuje na pásovém do-
pravníku před ústí tunelu, odkud se
převáží na rekultivaci nedalekého
lomu.“
Generální ředitel Metrostavu,
pan Pavel Pilát k vývoji stavby po-
znamenal: „Současný postup pra-
cí nám vytváří dobré předpokla-
dy, abychom ražbu druhé tunelové
trouby dokončili na přelomu září
a října. Mrzí mě však, že ačkoliv
naši raziči za svoji práci získávají
uznání doma i ve světě, u nás není
připraven žádný obdobný projekt,
kde bychom jejich zkušenosti vyu-
žili. Abychom o vyškolené osádky
strojů nepřišli, jsme nuceni pro ně
hledat uplatnění na stavbách v za-
hraničí.“
Velká pozornost byla věnována
také zabezpečení provozu v tune-
lu. Návrh technologického vyba-
vení odpovídá požadavkům HZS
Plzeňského kraje. Jedním z nich
bylo i vybudování únikových pro-
pojek mezi oběma tunely, které
mají sloužit pro případnou evakua-
ci cestujících a přístup záchranářů.
Propojky se staví zhruba po 480
metrech. Veškeré stavební činnos-
ti mimo tunely jsou ve své podstatě
dokončeny. Probíhají pouze práce
na gabiónových stěnách a na sva-
hování tratě úseku Ejpovice – vjez-
dový portál.
Jak nám řekl pan Marek Iliaš
ze SŽDC, Správě železniční a do-
pravní cesty a Metrostavu se daří
dodržovat náročný harmonogram
stavby tohoto stěžejního úseku
modernizace trati Rokycany – Pl-
zeň a vše směřuje k předpokláda-
nému zprovoznění tunelů v prosin-
ci roku 2018.
Ivo Románek
Vše pro váš odpad,
kanalizaci, vodovod,
odvodňovací techniku
VELKOOBCHOD – MALOOBCHOD
S MATERIÁLY PRO VÝSTAVBU A OPRAVY INŽENÝRSKÝCH SÍTÍ
Frýdecká 332, 719 00 Ostrava-Kunčice | Technologická 913/13, 779 00 Olomouc
telefon: 596 237 498-9, e-mail:
VENKOVNÍ KANALIZACE:
• PVC, PP roury a tvarovky hladké, korugované, žebrované pro venkovní kanalizace
• Plastové revizní šachtice a vpusti
• Litinové poklopy, mříže, vpusti
• Betonové výrobky pro venkovní kanalizace
VENKOVNÍ VODOVODY:
• Tlakové roury a tvarovky z tvárné litiny,
vodárenské armatury
• PE roury a tvarovky pro vodovodní přípojky,
vodoměry, vodoměrné šachty a příslušenství
DOMOVNÍ ODPADY:
• PP potrubí a tvarovky pro vnitřní odpady
s odolností 90°C
• Tiché odpadní systémy
• Vpusti, sifony, odpady pro sklepy, balkony,
dvory, koupelny i střechy
PLYNOVODY:
• PE potrubí a tvarovky, chráničky, armatury, HUP
OSTATNÍ:
• Drenážní systémy, geotextilie
• Chráničky pro vedení kabelů
• Odvodňovací žlábky
• Ostatní doplňky z plastů, folie, mříže, lapače (gajgry), nádrže, žumpy aj.
• Vnitřní rozvody pitné vody, topení, mirelon
• Betonové výrobky pro terénní úpravy (dlažby, obrubníky, palisády aj.)
• Gabionové sítě
MOŽNOST NÁKUPU A SLEV
I PRO MALOODBĚRATELE
Prodejní doba:
Po-Pá: 6.30 - 16.00
Sobotní prodej:
7.00 - 11.00 (květen - říjen)
VELKOODBĚRATELŮM
POSKYTUJEME
MNOŽSTEVNÍ SLEVY
DT Mostárna, a.s. -
Dolní 100, 797 11 Prostìjov
e-mail:
DT Mostárna, a.s.
Dodavatel ocelových konstrukcí silnièních a železnièních
mostù, vèetnì protikorozní ochrany a montáže
Spoleènost DT Mostárna, a.s. zajišťuje pøedevším
výrobu, povrchovou úpravu a montáž:
silnièních a železnièních mostù
konstrukcí prùmyslové výstavby
lávek, potrubních a kabelových mostù
jeøábových drah
stožárù
konstrukcí technologických zaøízení
konstrukcí obèanské
vybavenosti
budov pro kulturní a zdravotní zaøízení, atd.
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...76
Powered by FlippingBook