Stavební a investorské noviny - 4 / 2020 - page 24

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
24
Cyklostezka Bevlava je pojme-
novaná podle počátečních písmen
jmen řek, které propojuje, tedy
Bečva-Vlára-Váh. Na výstavbě
turisticky atraktivní spojnice, kte-
rá má propojit Česko se Sloven-
skem, se podílí také Colas CZ,
který má na starost zhruba deseti-
kilometrový úsek v mikroregionu
Hornolidečsko.
Silnice I/62, nejníže položená ko-
munikace v Česku, která spojuje
Děčín s Hřenskem, prochází od loň-
ska rozsáhlou rekonstrukcí. Jeden
z opravovaných úseků v délce 3,4
kilometry vysoutěžil také Colas CZ.
Stavaři tu nejprve loni odfrézo-
vali horní vrstvu páteřní komuni-
kace, následně pak položili nový
asfaltový kryt ACO 11. Celkem se
jednalo o téměř 6 tisíc tun materiá-
lu. Letos na jaře pak Colas CZ po-
kračoval pracemi na statickém za-
jištění komunikace pomocí pilot,
mikropilot a železobetonové tížné
stěny. Na stavbě se používaly pilo-
ty o průměru 30 cm, ocelové nos-
níky HEB 160 a výdřeva z fošen.
Pro představu, jak masivní stěna
byla: celková délka nosníků a pilo-
tů dosáhla 228 metrů, dřevěné pa-
žení má plochu 224 m
2
. Touto kon-
strukcí si stavaři vytvořili pracovní
prostor pro osazení kotev o délce
9 až 12 metrů. Nakonec ještě tíž-
ná stěna dostala zvnějšku kamen-
ný obklad.
Vzhledem k tomu, že silnice ko-
píruje tok Labe v úzkém koridoru,
nebylo možné využít objízdnou tra-
su. „Stavělo se za plného provozu,
který byl řízen semafory v jednom
jízdním pruhu. Zabrat nám dala ta-
ké logistika přepravy materiálů. Při
tom všem jsme samozřejmě museli
dbát na bezpečnost našich pracov-
níků i všech účastníků provozu,“
vysvětluje za Colas CZ Petr Balák,
manažer Karlovarského regionu.
Nová komunikace bude sloužit
nejen místním, ale především tu-
ristům, kteří stále častěji objevují
krásy přírody Labských pískovců
a Českosaského Švýcarska.
Colas CZ položil nový asfaltový kryt silnice
v malebné krajině u Hřenska.
V KAŇONU LABE
Colas CZ buduje turistickou spojnici na česko-slovenském pomezí.
NOVÁ CYKLOSTEZKA POD BESKYDY
Celkem jde o 21 stavebních ob-
jektů, včetně malého mostku přes
potok a propusti přes další přítok
Senice. Vzhledem k tomu, že je
cyklostezka v terénu nově budo-
vaná, musí stavaři provádět vel-
ký objem zemních prací, při nichž
se ve velké míře využívá vylepšo-
vání zemin pojivem. Na budování
povrchů využívá Colas CZ materi-
ál z vlastní obalovny v Sedlnicích
na Novojičínsku.
Část nové cyklostezky vede
v zastavěném území obcí. „Ko-
lem stojí rodinné domy, místní ko-
munikace musíme neustále udr-
žovat v dobrém stavu, takže je
čistíme někdy i dvakrát denně,“ ří-
ká za Colas CZ Lubomír Macák,
manažer Zlínského regionu. Za-
jímavostí je i fakt, že cyklostez-
ka musí být konstruována tak, aby
po ní projel i nákladní automobil.
Vyžádalo si to Povodí Moravy,
které bude asfaltku pro cyklisty vy-
užívat k údržbě toku řeky Senice.
Nová cyklostezka z Ústí
u Vsetína do Lužné by mě-
la být hotová v létě příštího ro-
ku. Lubomír Macák nicméně vě-
ří, že Colas CZ svůj objem prací
odvede rychleji. „Chtěli bychom
to zvládnout ještě do konce této
stavební sezóny,“ uzavírá mana-
žer Zlínského regionu.
Silnice I/62 se vine podél toku Labe v úzkém koridoru.
Foto Colas CZ
Některé úseky vedou v těsné blízkosti domů.
Foto Colas CZ
Cyklostezka bude sloužit také jako obslužná
komunikace pro Povodí Moravy. Foto Colas CZ
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...64
Powered by FlippingBook