STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          24
        
        
          Cyklostezka Bevlava je pojme-
        
        
          novaná podle počátečních písmen
        
        
          jmen řek, které propojuje, tedy
        
        
          Bečva-Vlára-Váh. Na výstavbě
        
        
          turisticky atraktivní spojnice, kte-
        
        
          rá má propojit Česko se Sloven-
        
        
          skem, se podílí také Colas CZ,
        
        
          který má na starost zhruba deseti-
        
        
          kilometrový úsek v mikroregionu
        
        
          Hornolidečsko.
        
        
          Silnice I/62, nejníže položená ko-
        
        
          munikace v Česku, která spojuje
        
        
          Děčín s Hřenskem, prochází od loň-
        
        
          ska rozsáhlou rekonstrukcí. Jeden
        
        
          z opravovaných úseků v délce 3,4
        
        
          kilometry vysoutěžil také Colas CZ.
        
        
          Stavaři tu nejprve loni odfrézo-
        
        
          vali horní vrstvu páteřní komuni-
        
        
          kace, následně pak položili nový
        
        
          asfaltový kryt ACO 11. Celkem se
        
        
          jednalo o téměř 6 tisíc tun materiá-
        
        
          lu. Letos na jaře pak Colas CZ po-
        
        
          kračoval pracemi na statickém za-
        
        
          jištění komunikace pomocí pilot,
        
        
          mikropilot a železobetonové tížné
        
        
          stěny. Na stavbě se používaly pilo-
        
        
          ty o průměru 30 cm, ocelové nos-
        
        
          níky HEB 160 a výdřeva z fošen.
        
        
          Pro představu, jak masivní stěna
        
        
          byla: celková délka nosníků a pilo-
        
        
          tů dosáhla 228 metrů, dřevěné pa-
        
        
          žení má plochu 224 m
        
        
          2
        
        
          . Touto kon-
        
        
          strukcí si stavaři vytvořili pracovní
        
        
          prostor pro osazení kotev o délce
        
        
          9 až 12 metrů. Nakonec ještě tíž-
        
        
          ná stěna dostala zvnějšku kamen-
        
        
          ný obklad.
        
        
          Vzhledem k tomu, že silnice ko-
        
        
          píruje tok Labe v úzkém koridoru,
        
        
          nebylo možné využít objízdnou tra-
        
        
          su. „Stavělo se za plného provozu,
        
        
          který byl řízen semafory v jednom
        
        
          jízdním pruhu. Zabrat nám dala ta-
        
        
          ké logistika přepravy materiálů. Při
        
        
          tom všem jsme samozřejmě museli
        
        
          dbát na bezpečnost našich pracov-
        
        
          níků i všech účastníků provozu,“
        
        
          vysvětluje za Colas CZ Petr Balák,
        
        
          manažer Karlovarského regionu.
        
        
          Nová komunikace bude sloužit
        
        
          nejen místním, ale především tu-
        
        
          ristům, kteří stále častěji objevují
        
        
          krásy přírody Labských pískovců
        
        
          a Českosaského Švýcarska.
        
        
          Colas CZ položil nový asfaltový kryt silnice
        
        
          v malebné krajině u Hřenska.
        
        
          
            V KAŇONU LABE
          
        
        
          Colas CZ buduje turistickou spojnici na česko-slovenském pomezí.
        
        
          
            NOVÁ CYKLOSTEZKA POD BESKYDY
          
        
        
          Celkem jde o 21 stavebních ob-
        
        
          jektů, včetně malého mostku přes
        
        
          potok a propusti přes další přítok
        
        
          Senice. Vzhledem k tomu, že je
        
        
          cyklostezka v terénu nově budo-
        
        
          vaná, musí stavaři provádět vel-
        
        
          ký objem zemních prací, při nichž
        
        
          se ve velké míře využívá vylepšo-
        
        
          vání zemin pojivem. Na budování
        
        
          povrchů využívá Colas CZ materi-
        
        
          ál z vlastní obalovny v Sedlnicích
        
        
          na Novojičínsku.
        
        
          Část nové cyklostezky vede
        
        
          v zastavěném území obcí. „Ko-
        
        
          lem stojí rodinné domy, místní ko-
        
        
          munikace musíme neustále udr-
        
        
          žovat v dobrém stavu, takže je
        
        
          čistíme někdy i dvakrát denně,“ ří-
        
        
          ká za  Colas CZ Lubomír Macák,
        
        
          manažer Zlínského regionu. Za-
        
        
          jímavostí je i fakt, že cyklostez-
        
        
          ka musí být konstruována tak, aby
        
        
          po ní projel i nákladní automobil.
        
        
          Vyžádalo si to Povodí Moravy,
        
        
          které bude asfaltku pro cyklisty vy-
        
        
          užívat k údržbě toku řeky Senice.
        
        
          Nová cyklostezka z  Ústí
        
        
          u Vsetína do Lužné by mě-
        
        
          la být hotová v létě příštího ro-
        
        
          ku.  Lubomír Macák nicméně vě-
        
        
          ří, že  Colas CZ svůj objem prací
        
        
          odvede rychleji. „Chtěli bychom
        
        
          to zvládnout ještě do konce této
        
        
          stavební sezóny,“ uzavírá mana-
        
        
          žer Zlínského regionu.
        
        
          
            Silnice I/62 se vine podél toku Labe v úzkém koridoru.
          
        
        
          
            Foto Colas CZ
          
        
        
          
            Některé úseky vedou v těsné blízkosti domů.
          
        
        
          
            Foto Colas CZ
          
        
        
          
            Cyklostezka bude sloužit také jako obslužná
          
        
        
          
            komunikace pro Povodí Moravy. Foto Colas CZ