Stavební a investorské noviny - 4 / 2020 - page 26

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
26
Již nyní, po dvou letech stavby,
jsou vidět výsledky. Ulice Dor-
nych se stala kapacitní pro auto-
mobilovou dopravu. Nově má dva
plnohodnotné jízdní pruhy v kaž-
dém směru a nedochází zde k sou-
běhu s tramvajovým provozem,
což byl jeden z omezujících fakto-
rů prostupnosti daného území. Do-
šlo ke zvýšení kapacity křižovat-
ky ulic Dornych a Zvonařka. Ulice
Kovářská, která slouží jako propo-
jení ulic Dornych a Plotní, je téměř
hotová. Stavba neulehčila život jen
řidičům, ale i pro pěší je nyní po-
hyb po ulici Dornych výrazně po-
hodlnější a bezpečnější.
V současné době se práce pře-
sunuly na ulice Plotní a Zvonař-
ka. V obou ulicích se aktuálně
V dřívějších letech byl obecně znám velký problém vznikajících kolon od centra Brna směrem na jih do Komárova až k nákupnímu
centru Brno-Jih. V březnu roku 2018 proto započal jeden z velkých strategických projektů města Brna – Projekt Tramvaj Plotní.
Tento projekt si předsevzal za cíl nejen přeložení tramvajové trati z ulice Dornych do ulice Plotní, ale také nové dopravní řešení,
které povede ke zlepšení průjezdnosti celou lokalitou do doby realizace Jihovýchodního sektoru Velkého městského okruhu.
PROJEKT TRAMVAJ PLOTNÍ
výrazně usnadní dopravu v centru Brna
ukládá vedení kanalizace a dal-
ších inženýrských sítí. Na uli-
ci Plotní jsou již zřízeny hlubinné
piloty. Ty budou sloužit jako zá-
klad pro protihlukové stěny, které
budou sloužit k ochraně před hlu-
kem z tramvajové dopravy. V mís-
tech zastávek MHD se tyto stěny
opatří zastřešením a plnohodnotně
zastoupí klasické zastávky včet-
ně veškeré vybavenosti. Dále se
na ulici Plotní směrem od ulice
Svatopetrská pokládají koleje no-
vé tramvajové trati. Po dokončení
bude mít nová trať délku přibližně
1,4 km a čtyři zastávky.
Projekt neřeší pouze tramvajo-
vé těleso a komunikace. Jeho sou-
částí je také nahrazení staré ka-
nalizace, vodovodu, plynovodu,
jakož i všech kabelových sítí za
nové z moderních materiálů. Aby
také ne, některé z těchto inženýr-
ských sítí jsou staré více jak 100
let! Všechny elektrické sítě bu-
dou svedeny do tzv. kabelovodů,
což si lze představit jako větší po-
trubí, kterým vedou elektrické ka-
bely. Tyto kabelovodní trasy jsou
po určitých úsecích propojeny ka-
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,...64
Powered by FlippingBook