STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          35
        
        
          Investor:
        
        
          Ředitelství silnic Zlínského kraje, příspěvková organizace
        
        
          Generální dodavatel stavby:
        
        
          REPONT, s. r. o.
        
        
          Projektant rekonstrukce:
        
        
          PROKOP MOSTY s. r. o.
        
        
          Projektant údržba a rektifikace závěsů:
        
        
          Stránský, Hustý a partneři s. r. o.
        
        
          Údržba a rektifikace závěsů:
        
        
          NAPKO spol. s r. o.
        
        
          Diagnostický průzkum mostu a ověření rektifikace závěsů:
        
        
          KL-PROJEKT, doc. Ing. Ladislav Klusáček, CSc.
        
        
          Repont s. r. o.
        
        
          Na Zelince 1167/19
        
        
          751 31 Lipník nad Bečvou
        
        
          tel.: 571 611 252
        
        
        
          vyrovnávací desky. Dále byla nos-
        
        
          ná konstrukce izolovaná mostní
        
        
          izolací s pečetící vrstvou. Pro od-
        
        
          vodnění mostu byly nově osazeny
        
        
          odvodňovače. Pro ochranu izola-
        
        
          ce byl použitý litý asfalt. Nad opě-
        
        
          rou 1 byl osazený kobercový most-
        
        
          ní závěr Transflex TR 80, u opěry
        
        
          2 byl obnovený podpovrchový
        
        
          mostní závěr.
        
        
          Na mostě a křídlech byly pro-
        
        
          vedené nové římsy, které byly kot-
        
        
          vené k mostovce pomocí vodotěs-
        
        
          ných kotev. Následně byla osazena
        
        
          nová svodidla stupně zádržnosti
        
        
          H2 a ocelové zábradlí. Kompletní
        
        
          sanací prošly také veškeré pohle-
        
        
          dové plochy mostu.
        
        
          
            Zajímavosti z výstavby
          
        
        
          Velmi ojedinělé na této stavbě
        
        
          bylo právě její konstrukční řeše-
        
        
          ní a s ním spojená realizace dia-
        
        
          gnostického průzkumu, který ře-
        
        
          šil jednak diagnostiku závěsů, ale
        
        
          také samotné mostovky. Diagnos-
        
        
          tika závěsů byla provedená me-
        
        
          todou semi-destruktivní sondáže
        
        
          a metodou akustického trasování.
        
        
          Za použití těchto metod proběhla
        
        
          kontrola injektáže závěsů a kont-
        
        
          rola stavu předpínacích lan závě-
        
        
          sů. Rovněž byla provedená vizu-
        
        
          ální kontrola kotevních objímek
        
        
          závěsů. Diagnostika mostovky
        
        
          řešila za použití výše uvedených
        
        
          metod kontrolu stavu předpína-
        
        
          cí výztuže krajních nosníků, kon-
        
        
          trolu stavu předpínací výztuže
        
        
          příčných nosníků mostovky a vi-
        
        
          zuální kontrolu stavu příčných
        
        
          předpínacích tyčí Dywidag, včet-
        
        
          ně kontroly zaplněnosti jejich ko-
        
        
          tevních oblastí.
        
        
          Z této diagnostiky vzešel po-
        
        
          stup provedení údržby a následné
        
        
          rektifikace závěsů. Naši pracov-
        
        
          níci provedli ošetření závěsů, je-
        
        
          jich ukotvení, které bylo očištěno
        
        
          a znovu zakonzervováno. Na závě-
        
        
          sy pak aplikovali novou povrcho-
        
        
          vou protikorozní ochranu. Z dia-
        
        
          gnostiky mostovky vzešla potřeba
        
        
          provést údržbu příčných předpí-
        
        
          nacích tyčí. Kotvy byly očištěny,
        
        
          opatřeny PKO a zakonzervová-
        
        
          ny vazelínou. Prostor jejich ulože-
        
        
          ní byl opětovně zakryt betonovou
        
        
          dlaždicí.
        
        
          Rekonstrukce mostu v Hra-
        
        
          chovci byla zahájena v červnu roku
        
        
          2019 za plné uzavírky. Na začátku
        
        
          prosince byl most uveden do opě-
        
        
          tovného provozu. Kompletní pře-
        
        
          dání stavby proběhlo po zimní pře-
        
        
          stávce v dubnu 2020. „V současné
        
        
          době je most bez jakéhokoliv ome-
        
        
          zení v provozu a mohou jej pl-
        
        
          ně využívat nejen milovníci pra-
        
        
          vých valašských frgálů, které jsou
        
        
          k dostání cca 300 metrů od mos-
        
        
          tu v malebném Cyrilově pekař-
        
        
          ství, ale také všichni řidiči, kteří
        
        
          se chtějí vyhnout rušné hlavní sil-
        
        
          nici napříč Valašským Meziříčím
        
        
          a zkrátit si cestu z Rožnova pod
        
        
          Radhoštěm směrem do Vsetína,“
        
        
          dodává David Baroš.
        
        
          
            Ing. Jiří Zahradnický