STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          41
        
        
          byl ve směru na Ostrava–Výškovi-
        
        
          ce využíván pouze autobusy MHD
        
        
          a IZS.
        
        
          V druhé fázi byla tramvajová
        
        
          kolej provizorně přeložena na no-
        
        
          vý levý silniční most a provedena
        
        
          demolice pravých mostů. Po do-
        
        
          bu přeložení tramvajového provo-
        
        
          zu na nový levý silniční most byla
        
        
          vyloučena na stavbě individuální
        
        
          doprava v obou směrech.
        
        
          V druhé fázi byl na nových, ne
        
        
          plně dokončených levých silnič-
        
        
          ních mostech vymezen pouze je-
        
        
          den jízdní pruh pro IZS a MHD.
        
        
          Stavba se při realizaci muse-
        
        
          la potýkat s plánovanými obtíže-
        
        
          mi jako bylo organizačně nároč-
        
        
          né překládání inženýrských sítí,
        
        
          zachování provozu tramvají téměř
        
        
          po celou dobu výstavby, složi-
        
        
          té stavební jámy u železniční trati
        
        
          bez příjezdu techniky, zabezpečení
        
        
          bezpečného provozu na silnici I/11
        
        
          i na železniční trati ve všech eta-
        
        
          pách výstavby. Také stavba muse-
        
        
          la řešit několik nenadálých situací,
        
        
          kdy např. při provádění pažených
        
        
          výkopů v druhé fázi bylo zastiženo
        
        
          odlišné založení stávajících úlož-
        
        
          ných prahů mostů nad tratí opro-
        
        
          ti dokumentaci původních mostů.
        
        
          Paty pilot zasahovaly do výkopové
        
        
          jámy nad úrovní nové základové
        
        
          spáry mostu. Stavba byla následně
        
        
          Zhotovitel stavby:
        
        
          FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
        
        
          Investor:
        
        
          Moravskoslezský kraj a DOPRAVNÍ PODNIK OSTRAVA a.s.
        
        
          Projektant stavby:
        
        
          Dopravoprojekt Ostrava a.s.
        
        
          
            Obr. 5 – Osazování nosníků na mostě přes dráhu.
          
        
        
          
            Obr. 4 – Provizorní přeložka tramvajové trati.
          
        
        
          
            Obr. 6 – Pohled na pažení stavební jámy u železniční trati.
          
        
        
          DOPRAVOPROJEKT Ostrava a. s.
        
        
          Masarykovo náměstí 5/5
        
        
          702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
        
        
          tel.: 595 132 011
        
        
          e-mail: 
        
        
        
        
          zastavena a byla prováděna měře-
        
        
          ní deformací již realizovaného pa-
        
        
          žení. Na základě výsledků měření
        
        
          bylo rozhodnuto pokračovat v po-
        
        
          malém odtěžování zeminy na úro-
        
        
          veň základové spáry s ponecháním
        
        
          přitěžující lavice.
        
        
          V této lokalitě je i v budoucnu
        
        
          plánován rozvoj dopravní infra-
        
        
          struktury, kterým je například plán
        
        
          na vybudování vlakových zastá-
        
        
          vek v blízkosti nově postavených
        
        
          mostů přes dráhu. Dále je projekč-
        
        
          ně řešen návrh dalších cyklostezek
        
        
          v této lokalitě. Předmětem řeše-
        
        
          ní bude také demolice staré lávky
        
        
          a návrh nové energolávky souběž-
        
        
          né s mosty přes dráhu.
        
        
          Navržené řešení tedy nejen
        
        
          zlepšuje stavební stav mostů, ale
        
        
          i zlepšuje plynulost a komfort sil-
        
        
          niční dopravy, cyklistů a chodců
        
        
          v této lokalitě. V neposlední řadě
        
        
          také zlepší estetiku řešené oblas-
        
        
          ti a zajistí možnost dalšího rozvo-
        
        
          je největšího ostravského nákupní-
        
        
          ho centra.
        
        
          
            Ing. Petr Pchálek