STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
41
byl ve směru na Ostrava–Výškovi-
ce využíván pouze autobusy MHD
a IZS.
V druhé fázi byla tramvajová
kolej provizorně přeložena na no-
vý levý silniční most a provedena
demolice pravých mostů. Po do-
bu přeložení tramvajového provo-
zu na nový levý silniční most byla
vyloučena na stavbě individuální
doprava v obou směrech.
V druhé fázi byl na nových, ne
plně dokončených levých silnič-
ních mostech vymezen pouze je-
den jízdní pruh pro IZS a MHD.
Stavba se při realizaci muse-
la potýkat s plánovanými obtíže-
mi jako bylo organizačně nároč-
né překládání inženýrských sítí,
zachování provozu tramvají téměř
po celou dobu výstavby, složi-
té stavební jámy u železniční trati
bez příjezdu techniky, zabezpečení
bezpečného provozu na silnici I/11
i na železniční trati ve všech eta-
pách výstavby. Také stavba muse-
la řešit několik nenadálých situací,
kdy např. při provádění pažených
výkopů v druhé fázi bylo zastiženo
odlišné založení stávajících úlož-
ných prahů mostů nad tratí opro-
ti dokumentaci původních mostů.
Paty pilot zasahovaly do výkopové
jámy nad úrovní nové základové
spáry mostu. Stavba byla následně
Zhotovitel stavby:
FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Investor:
Moravskoslezský kraj a DOPRAVNÍ PODNIK OSTRAVA a.s.
Projektant stavby:
Dopravoprojekt Ostrava a.s.
Obr. 5 – Osazování nosníků na mostě přes dráhu.
Obr. 4 – Provizorní přeložka tramvajové trati.
Obr. 6 – Pohled na pažení stavební jámy u železniční trati.
DOPRAVOPROJEKT Ostrava a. s.
Masarykovo náměstí 5/5
702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
tel.: 595 132 011
e-mail:
zastavena a byla prováděna měře-
ní deformací již realizovaného pa-
žení. Na základě výsledků měření
bylo rozhodnuto pokračovat v po-
malém odtěžování zeminy na úro-
veň základové spáry s ponecháním
přitěžující lavice.
V této lokalitě je i v budoucnu
plánován rozvoj dopravní infra-
struktury, kterým je například plán
na vybudování vlakových zastá-
vek v blízkosti nově postavených
mostů přes dráhu. Dále je projekč-
ně řešen návrh dalších cyklostezek
v této lokalitě. Předmětem řeše-
ní bude také demolice staré lávky
a návrh nové energolávky souběž-
né s mosty přes dráhu.
Navržené řešení tedy nejen
zlepšuje stavební stav mostů, ale
i zlepšuje plynulost a komfort sil-
niční dopravy, cyklistů a chodců
v této lokalitě. V neposlední řadě
také zlepší estetiku řešené oblas-
ti a zajistí možnost dalšího rozvo-
je největšího ostravského nákupní-
ho centra.
Ing. Petr Pchálek