STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          36
        
        
          Stavba řeší celkovou rekonstrukci
        
        
          silnice II/393 v části průtahu měs-
        
        
          tem Oslavany. Rekonstrukce spo-
        
        
          čívá v rozebrání stávající a zřízení
        
        
          nové konstrukce vozovky s ob-
        
        
          rubníkovou úpravou včetně drob-
        
        
          ných prostorových úprav vedení
        
        
          trasy a s homogenizací šířkové-
        
        
          ho uspořádání a s vyřešením va-
        
        
          zeb na okolní komunikace (úpra-
        
        
          va napojení místních a účelových
        
        
          komunikací v minimálním roz-
        
        
          sahu s výjimkou napojení ulice
        
        
          V Oslavě, která je řešena velko-
        
        
          ryseji). Součástí je zřízení dvou
        
        
          dlouhých a dvou kratších opěrných
        
        
          zdí v rozsahu úpravy komunikace
        
        
          a napojení MK ulice V Oslavě, zří-
        
        
          zení zálivů autobusových zastá-
        
        
          vek a úpravy či přeložky dotčené-
        
        
          ho stávajícího oplocení a nízkých
        
        
          zídek u předzahrádek. Součástí je
        
        
          dále kompletní rekonstrukce od-
        
        
          vodnění komunikace se zrušením
        
        
          souběžných příkopů povrchového
        
        
          odvodnění včetně propustků a stá-
        
        
          vajících vpustí a zřízením nové
        
        
          dešťové kanalizace a nových ulič-
        
        
          ních vpustí a přípojek. Dále do-
        
        
          budování nových, předláždění či
        
        
          další úpravy stávajících chodní-
        
        
          ků a sjezdů k nemovitostem včet-
        
        
          ně zřízení zálivů pro podélná par-
        
        
          kovací stání – objekty zálivů jsou
        
        
          minimální. Součástí stavby jsou
        
        
          i úpravy částečně dotčených okol-
        
        
          ních ploch pro veřejnou zeleň
        
        
          a nutné kácení vzrostlé zeleně ne-
        
        
          bo demolice domu č. p. 76. Sou-
        
        
          částí obnovy vozovky komunikace
        
        
          je i zřízení dvou míst pro přechá-
        
        
          zení a drobné přeložky či úpravy
        
        
          stávajících inženýrských sítí (VO,
        
        
          trafostanice a nadzemního vede-
        
        
          ní NN, podzemního vedení sdělo-
        
        
          vacích kabelů, kabelů NN a MR
        
        
          či vedení stávajícího plynovodu
        
        
          a vodovodu) a nový objekt osvět-
        
        
          lení míst pro přecházení.
        
        
          Rekonstrukce silnice je zahrnu-
        
        
          ta ve třech hlavních objektech a to
        
        
          ve stavebním objektu SO 101 – „Re-
        
        
          konstrukce silnice II/393 – 1. úsek“
        
        
          v celkové délce 0,90630km a pak
        
        
          ve dvou objektech opěrných zdí
        
        
          a to: SO 251 „Opěrná zeď v km
        
        
          0,378 – 0,570“ a SO 252 „Opěrná
        
        
          zeď v km 0,636 – 0,695“.
        
        
          Stavební objekt SO 251 řeší za-
        
        
          jištění stability komunikace, kte-
        
        
          rá se v km 0,378 až 0,570 rozšiřuje
        
        
          směrem doleva o cca 3,80m oproti
        
        
          stávajícímu stavu ve složitém sva-
        
        
          žitém území. Důvodem je šířko-
        
        
          vá úprava vozovky v celém úseku
        
        
          včetně rozšíření ve směrových ob-
        
        
          loucích v souladu s šířkovým uspo-
        
        
          řádáním zvolené kategorie dle ČSN
        
        
          73 6110 a s drobnou korekcí pro-
        
        
          storového vedení trasy silnice. Dá-
        
        
          le se po levé straně komunikace zři-
        
        
          zuje chodník pro pěší. Pro zajištění
        
        
          stability komunikace III/393 a za-
        
        
          ložení římsy je v daném úseku pro-
        
        
          vedena pilotová stěna podporující
        
        
          převazový trámec. Stěna je navrže-
        
        
          na z vrtaných železobetonových pi-
        
        
          lot průměru 630mm, délek 7,5 až
        
        
          9,5m a v osové vzdálenosti 2,0m.
        
        
          Celková délka zdi v úseku km
        
        
          0,378 – 0,570 je 190,85m. Zeď je
        
        
          rozdělena na 16 dilatačních celků.
        
        
          Stavební objekt SO 252 řeší za-
        
        
          jištění stability komunikace, která
        
        
          se v km 0,636 až 0,695 rozšiřuje
        
        
          směrem doprava o cca 3,60m opro-
        
        
          ti stávajícímu stavu (souběh komu-
        
        
          nikace III/ 393 a ulice V Oslavě se
        
        
          vzájemným výškovým rozdílem
        
        
          0 až 6,50 m). Důvodem je šířko-
        
        
          vá úprava vozovky v celém úse-
        
        
          ku včetně rozšíření ve směrových
        
        
          obloucích v souladu s šířkovým
        
        
          uspořádáním zvolené kategorie dle
        
        
          Silnice II/393 je komunikace regionálního významu spojující
        
        
          silnice I/23 v obci Rapotice a II/152 v Ivančicích. Rekonstrukce
        
        
          předmětného úseku silnice II/393, tvořící část průtahu města
        
        
          Oslavany, výrazným způsobem zlepšila stávající technický
        
        
          stav komunikace a přizpůsobila ji současným požadavkům jak
        
        
          v oblasti plynulosti tak i bezpečnosti dopravy.
        
        
          
            II/393 OSLAVANY
          
        
        
          I. stavba