Stavební a investorské noviny - 4 / 2020 - page 36

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
36
Stavba řeší celkovou rekonstrukci
silnice II/393 v části průtahu měs-
tem Oslavany. Rekonstrukce spo-
čívá v rozebrání stávající a zřízení
nové konstrukce vozovky s ob-
rubníkovou úpravou včetně drob-
ných prostorových úprav vedení
trasy a s homogenizací šířkové-
ho uspořádání a s vyřešením va-
zeb na okolní komunikace (úpra-
va napojení místních a účelových
komunikací v minimálním roz-
sahu s výjimkou napojení ulice
V Oslavě, která je řešena velko-
ryseji). Součástí je zřízení dvou
dlouhých a dvou kratších opěrných
zdí v rozsahu úpravy komunikace
a napojení MK ulice V Oslavě, zří-
zení zálivů autobusových zastá-
vek a úpravy či přeložky dotčené-
ho stávajícího oplocení a nízkých
zídek u předzahrádek. Součástí je
dále kompletní rekonstrukce od-
vodnění komunikace se zrušením
souběžných příkopů povrchového
odvodnění včetně propustků a stá-
vajících vpustí a zřízením nové
dešťové kanalizace a nových ulič-
ních vpustí a přípojek. Dále do-
budování nových, předláždění či
další úpravy stávajících chodní-
ků a sjezdů k nemovitostem včet-
ně zřízení zálivů pro podélná par-
kovací stání – objekty zálivů jsou
minimální. Součástí stavby jsou
i úpravy částečně dotčených okol-
ních ploch pro veřejnou zeleň
a nutné kácení vzrostlé zeleně ne-
bo demolice domu č. p. 76. Sou-
částí obnovy vozovky komunikace
je i zřízení dvou míst pro přechá-
zení a drobné přeložky či úpravy
stávajících inženýrských sítí (VO,
trafostanice a nadzemního vede-
ní NN, podzemního vedení sdělo-
vacích kabelů, kabelů NN a MR
či vedení stávajícího plynovodu
a vodovodu) a nový objekt osvět-
lení míst pro přecházení.
Rekonstrukce silnice je zahrnu-
ta ve třech hlavních objektech a to
ve stavebním objektu SO 101 – „Re-
konstrukce silnice II/393 – 1. úsek“
v celkové délce 0,90630km a pak
ve dvou objektech opěrných zdí
a to: SO 251 „Opěrná zeď v km
0,378 – 0,570“ a SO 252 „Opěrná
zeď v km 0,636 – 0,695“.
Stavební objekt SO 251 řeší za-
jištění stability komunikace, kte-
rá se v km 0,378 až 0,570 rozšiřuje
směrem doleva o cca 3,80m oproti
stávajícímu stavu ve složitém sva-
žitém území. Důvodem je šířko-
vá úprava vozovky v celém úseku
včetně rozšíření ve směrových ob-
loucích v souladu s šířkovým uspo-
řádáním zvolené kategorie dle ČSN
73 6110 a s drobnou korekcí pro-
storového vedení trasy silnice. Dá-
le se po levé straně komunikace zři-
zuje chodník pro pěší. Pro zajištění
stability komunikace III/393 a za-
ložení římsy je v daném úseku pro-
vedena pilotová stěna podporující
převazový trámec. Stěna je navrže-
na z vrtaných železobetonových pi-
lot průměru 630mm, délek 7,5 až
9,5m a v osové vzdálenosti 2,0m.
Celková délka zdi v úseku km
0,378 – 0,570 je 190,85m. Zeď je
rozdělena na 16 dilatačních celků.
Stavební objekt SO 252 řeší za-
jištění stability komunikace, která
se v km 0,636 až 0,695 rozšiřuje
směrem doprava o cca 3,60m opro-
ti stávajícímu stavu (souběh komu-
nikace III/ 393 a ulice V Oslavě se
vzájemným výškovým rozdílem
0 až 6,50 m). Důvodem je šířko-
vá úprava vozovky v celém úse-
ku včetně rozšíření ve směrových
obloucích v souladu s šířkovým
uspořádáním zvolené kategorie dle
Silnice II/393 je komunikace regionálního významu spojující
silnice I/23 v obci Rapotice a II/152 v Ivančicích. Rekonstrukce
předmětného úseku silnice II/393, tvořící část průtahu města
Oslavany, výrazným způsobem zlepšila stávající technický
stav komunikace a přizpůsobila ji současným požadavkům jak
v oblasti plynulosti tak i bezpečnosti dopravy.
II/393 OSLAVANY
I. stavba
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...64
Powered by FlippingBook