STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
37
Linio Plan, s. r. o.
Sochorova 23, 616 00 Brno
tel.: +420 733 629 495, e-mail:
,
ČSN 73 6110 a s drobnou korekcí
prostorového vedení trasy silnice.
Dále se po pravé straně komuni-
kace zřizuje chodník pro pěší. Pů-
vodní opěrná zeď podél ul. V Osla-
vě byla v rámci stavby zrušena.
Pro zajištění stability komuni-
kace a založení římsy je v daném
úseku provedena pilotová stěna
podporující převazový trámec. Stě-
na je navržena z vrtaných železo-
betonových pilot průměru 630mm,
délek 6,5 až 8,5m a v osové vzdále-
nosti 1,5m, 2,0m nebo 2,1m. Cel-
ková délka zdi v úseku km 0,636 –
0,693 je 60,50m. Zeď je rozdělena
na 5 dilatačních celků.
Během realizace stavby
se mimo jiné řešilo
:
Kvůli velice svažitému terénu
podél opěrné zdi SO 251 bylo
nutné část chodníku realizovat
na římsové konzole, která byla
podepřena ocelovými vzpěrami
zapřenými o převazový trámec
pilotové stěny.
Z důvodu zachování stabili-
ty svahu pod pilotovou stě-
nou SO 252 bylo nutné reali-
zovat SO 252 ve dvou etapách.
V první etapě byly provede-
ny pilotové základy a převa-
zující železobetonový trámec.
Ve druhé etapě pak došlo k od-
kopání terénu před zdí, odbou-
rání stávající opěrné zdi podél
ulice V Oslavě a realizaci ob-
kladu obnažených částí piloto-
vého základu. Ten byl vytažen
z převazujícího trámce pilot ja-
ko svislá železobetonová stěna
zakrývající obnaženou část pi-
lot a zakončena železobetono-
vou patkou, na které byl reali-
zován obklad z gabionových
prvků. Následně došlo k úpra-
vě terénu před zdí.
V průběhu zemních prací by-
la nalezena nevybuchlá letec-
ká puma z konce druhé světo-
vé války.
Ing. Pavel Vacek
Ing. František Kokorský