STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          37
        
        
          
            Linio Plan, s. r. o.
          
        
        
          Sochorova 23, 616 00 Brno
        
        
          tel.: +420 733 629 495, e-mail: 
        
        
        
          ,
        
        
        
          ČSN 73 6110 a s drobnou korekcí
        
        
          prostorového vedení trasy silnice.
        
        
          Dále se po pravé straně komuni-
        
        
          kace zřizuje chodník pro pěší. Pů-
        
        
          vodní opěrná zeď podél ul. V Osla-
        
        
          vě byla v rámci stavby zrušena.
        
        
          Pro zajištění stability komuni-
        
        
          kace a založení římsy je v daném
        
        
          úseku provedena pilotová stěna
        
        
          podporující převazový trámec. Stě-
        
        
          na je navržena z vrtaných železo-
        
        
          betonových pilot průměru 630mm,
        
        
          délek 6,5 až 8,5m a v osové vzdále-
        
        
          nosti 1,5m, 2,0m nebo 2,1m. Cel-
        
        
          ková délka zdi v úseku km 0,636 –
        
        
          0,693 je 60,50m. Zeď je rozdělena
        
        
          na 5 dilatačních celků.
        
        
          
            Během realizace stavby
          
        
        
          
            se mimo jiné řešilo
          
        
        
          :
        
        
          
        
        
          Kvůli velice svažitému terénu
        
        
          podél opěrné zdi SO 251 bylo
        
        
          nutné část chodníku realizovat
        
        
          na římsové konzole, která byla
        
        
          podepřena ocelovými vzpěrami
        
        
          zapřenými o převazový trámec
        
        
          pilotové stěny.
        
        
          
        
        
          Z důvodu zachování stabili-
        
        
          ty svahu pod pilotovou stě-
        
        
          nou SO 252 bylo nutné reali-
        
        
          zovat SO 252 ve dvou etapách.
        
        
          V první etapě byly provede-
        
        
          ny pilotové základy a převa-
        
        
          zující železobetonový trámec.
        
        
          Ve druhé etapě pak došlo k od-
        
        
          kopání terénu před zdí, odbou-
        
        
          rání stávající opěrné zdi podél
        
        
          ulice V Oslavě a realizaci ob-
        
        
          kladu obnažených částí piloto-
        
        
          vého základu. Ten byl vytažen
        
        
          z převazujícího trámce pilot ja-
        
        
          ko svislá železobetonová stěna
        
        
          zakrývající obnaženou část pi-
        
        
          lot a zakončena železobetono-
        
        
          vou patkou, na které byl reali-
        
        
          zován obklad z gabionových
        
        
          prvků. Následně došlo k úpra-
        
        
          vě terénu před zdí.
        
        
          
        
        
          V průběhu zemních prací by-
        
        
          la nalezena nevybuchlá letec-
        
        
          ká puma z konce druhé světo-
        
        
          vé války.
        
        
          
            Ing. Pavel Vacek
          
        
        
          
            Ing. František Kokorský