Stavební a investorské noviny - 4 / 2020 - page 18

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
18
Čtyřpruhová směrově rozděle-
ná komunikace v celkové délce
6,9km je v úseku po MÚK Krás-
né Pole kategorie S 22,5/100, kde
přechází a pokračuje v katego-
rii S 24,5/100. Silnice I/11 pro-
chází členitým územím na západ-
ním okraji města Ostrava směrem
na Opavu. Trasa prochází územím,
které je využíváno především
k zemědělské činnosti a na těch-
to pozemcích je vedena převáž-
ně v zářezu. Napojení na stávají-
cí komunikace zprostředkovávají
na začátku a konci úseku mimo-
úrovňové křižovatky MÚK Krás-
né Pole a MÚK Rudná s několi-
ka větvemi v podobě nájezdových
a výjezdových ramp o celkové dél-
ce 3 000m.
Poměrně hluboká údolí, kte-
rá tvoří prvky územního systému
ekologické stability, jsou překo-
návána mostními objekty, přičemž
je zajištěna i průchodnost pro vol-
ně žijící živočichy. Největší údo-
lí, údolí říčky Porubky, je přemos-
těno dominantní mostní estakádou
o délce 500m. Estakáda má 8 po-
lí a jedná se o ocelový svařovaný
komorový nosník lichoběžníko-
vého tvaru spřažený železobeto-
novou deskou. Hmotnost ocelové
konstrukce je 3 700 t. Ocelová část
mostovky dopravená z výrobny
po jednotlivých segmentech byla
následně smontována a postupně
vysouvána z montážní plošiny vy-
budované za opěrou mostu.
S ohledem na dělicí efekt silni-
ce v dotčeném území, zahrnova-
la výstavba i další místní komu-
nikace a polní cesty. Vybudovány
tak byly silniční přeložky v délce
3 250m, z nichž 800m bylo provi-
zorního charakteru. V exponova-
ných místech je silnice lemována
pěti samostatnými protihlukový-
mi stěnami. Provedeno bylo ta-
ké 20 přeložek inženýrských sítí
a přeložka vodního toku Vřesin-
ka. Rozsah této přeložky byl ome-
Prodloužená Rudná
– KONEC DLOUHÉHO ČEKÁNÍ
Desítky let čekali obyvatelé
Ostravy na realizaci stavby, jež
uleví jejich městu od dopravy
a přispěje k dalšímu rozvoji
regionu. Výstavba silnice
I/11 Ostrava – prodloužená
Rudná – hranice okresu Opava
ale musela překonat mnohé
administrativní a obstrukční
překážky, než se jí podařilo
dospět do šťastného finále.
Výstavba byla zahájena již
v září 2012, ale stavební práce
pro zprovoznění stavby mohly
být dokončeny až po sedmi
letech. Přínos této stavby
je přitom evidentní, neboť
se ve své podstatě jedná
o obchvat hustě zalidněného
území městského obvodu
Ostrava – Poruba, který
trpěl dopravní zátěží tranzitní
i lokální dopravy. Emisní
a hluková zátěž se dotýkala
rovněž Technické univerzity
Ostrava a Fakultní nemocnice
Ostrava.
zen na délku 200m tak, aby zásahy
do přírodního prostředí v okolí to-
ku byly minimalizovány.
V říjnu 2015 byla zprovozně-
na část hlavní trasy v délce 650m
navazující na stavbu silnice I/11
Mokré Lazce s provizorním na-
pojením na stávající silnici I/11.
V srpnu 2017 byl zahájen zkušeb-
ní provoz na další části silnice I/11
v délce 600m včetně MÚK Krás-
né Pole a v listopadu 2017 byla
dokončena zbývající část hlavní
trasy včetně souvisejících objek-
tů mimo 570m dlouhý úsek hlav-
ní trasy, na který nebylo vydáno
stavební povolení. Následně by-
la stavba přerušena. 21. 9. 2019 se
tato přerušená část stavby dočka-
la pravomocného stavebního po-
volení. Celkem se jednalo o šest
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...64
Powered by FlippingBook