STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          18
        
        
          Čtyřpruhová směrově rozděle-
        
        
          ná komunikace v celkové délce
        
        
          6,9km je v úseku po MÚK Krás-
        
        
          né Pole kategorie S 22,5/100, kde
        
        
          přechází a pokračuje v katego-
        
        
          rii S 24,5/100. Silnice I/11 pro-
        
        
          chází členitým územím na západ-
        
        
          ním okraji města Ostrava směrem
        
        
          na Opavu. Trasa prochází územím,
        
        
          které je využíváno především
        
        
          k zemědělské činnosti a na těch-
        
        
          to pozemcích je vedena převáž-
        
        
          ně v zářezu. Napojení na stávají-
        
        
          cí komunikace zprostředkovávají
        
        
          na začátku a konci úseku mimo-
        
        
          úrovňové křižovatky MÚK Krás-
        
        
          né Pole a MÚK Rudná s několi-
        
        
          ka větvemi v podobě nájezdových
        
        
          a výjezdových ramp o celkové dél-
        
        
          ce 3 000m.
        
        
          Poměrně hluboká údolí, kte-
        
        
          rá tvoří prvky územního systému
        
        
          ekologické stability, jsou překo-
        
        
          návána mostními objekty, přičemž
        
        
          je zajištěna i průchodnost pro vol-
        
        
          ně žijící živočichy. Největší údo-
        
        
          lí, údolí říčky Porubky, je přemos-
        
        
          těno dominantní mostní estakádou
        
        
          o délce 500m. Estakáda má 8 po-
        
        
          lí a jedná se o ocelový svařovaný
        
        
          komorový nosník lichoběžníko-
        
        
          vého tvaru spřažený železobeto-
        
        
          novou deskou. Hmotnost ocelové
        
        
          konstrukce je 3 700 t. Ocelová část
        
        
          mostovky dopravená z výrobny
        
        
          po jednotlivých segmentech byla
        
        
          následně smontována a postupně
        
        
          vysouvána z montážní plošiny vy-
        
        
          budované za opěrou mostu.
        
        
          S ohledem na dělicí efekt silni-
        
        
          ce v dotčeném území, zahrnova-
        
        
          la výstavba i další místní komu-
        
        
          nikace a polní cesty. Vybudovány
        
        
          tak byly silniční přeložky v délce
        
        
          3 250m, z nichž 800m bylo provi-
        
        
          zorního charakteru. V exponova-
        
        
          ných místech je silnice lemována
        
        
          pěti samostatnými protihlukový-
        
        
          mi stěnami. Provedeno bylo ta-
        
        
          ké 20 přeložek inženýrských sítí
        
        
          a přeložka vodního toku Vřesin-
        
        
          ka. Rozsah této přeložky byl ome-
        
        
          Prodloužená Rudná
        
        
          
            – KONEC DLOUHÉHO ČEKÁNÍ
          
        
        
          Desítky let čekali obyvatelé
        
        
          Ostravy na realizaci stavby, jež
        
        
          uleví jejich městu od dopravy
        
        
          a přispěje k dalšímu rozvoji
        
        
          regionu. Výstavba silnice
        
        
          I/11 Ostrava – prodloužená
        
        
          Rudná – hranice okresu Opava
        
        
          ale musela překonat mnohé
        
        
          administrativní a obstrukční
        
        
          překážky, než se jí podařilo
        
        
          dospět do šťastného finále.
        
        
          Výstavba byla zahájena již
        
        
          v září 2012, ale stavební práce
        
        
          pro zprovoznění stavby mohly
        
        
          být dokončeny až po sedmi
        
        
          letech. Přínos této stavby
        
        
          je přitom evidentní, neboť
        
        
          se ve své podstatě jedná
        
        
          o obchvat hustě zalidněného
        
        
          území městského obvodu
        
        
          Ostrava – Poruba, který
        
        
          trpěl dopravní zátěží tranzitní
        
        
          i lokální dopravy. Emisní
        
        
          a hluková zátěž se dotýkala
        
        
          rovněž Technické univerzity
        
        
          Ostrava a Fakultní nemocnice
        
        
          Ostrava.
        
        
          zen na délku 200m tak, aby zásahy
        
        
          do přírodního prostředí v okolí to-
        
        
          ku byly minimalizovány.
        
        
          V říjnu 2015 byla zprovozně-
        
        
          na část hlavní trasy v délce 650m
        
        
          navazující na stavbu silnice I/11
        
        
          Mokré Lazce s provizorním na-
        
        
          pojením na stávající silnici I/11.
        
        
          V srpnu 2017 byl zahájen zkušeb-
        
        
          ní provoz na další části silnice I/11
        
        
          v délce 600m včetně MÚK Krás-
        
        
          né Pole a v listopadu 2017 byla
        
        
          dokončena zbývající část hlavní
        
        
          trasy včetně souvisejících objek-
        
        
          tů mimo 570m dlouhý úsek hlav-
        
        
          ní trasy, na který nebylo vydáno
        
        
          stavební povolení. Následně by-
        
        
          la stavba přerušena. 21. 9. 2019 se
        
        
          tato přerušená část stavby dočka-
        
        
          la pravomocného stavebního po-
        
        
          volení. Celkem se jednalo o šest