Stavební a investorské noviny - 4 / 2020 - page 10

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
10
Pane generální řediteli, co
byste řekl o vzniku a vývoji
společnosti VALBEK?
Společnost vznikla v listo-
padu roku 1990 a založilo ji 6 li-
dí, kteří tehdy odešli z projekční
kanceláře Pragoprojekt. Zpočát-
ku jsme pracovali na malých pro-
jektech na Liberecku a postup-
ně se vypracovávali. V roce 2005
pracovalo ve firmě 120 lidí a dnes
je nás 360. Tento trojnásobný ná-
růst zaměstnanců během 15 let
možná nejlépe dokumentuje roz-
voj společnosti. V současné chví-
li patříme mezi největší projekční
organizace na území České repub-
liky, máme pobočky na Sloven-
sku, na Ukrajině, v Rusku a sna-
žíme se prosadit také ve Švédsku
a v Německu. Centrála společnos-
ti sídlí v Liberci a v České republi-
ce máme ještě pobočky v Ústí nad
Labem a v Plzni. Zastřešující spo-
lečností je VALBEK-EU, který se
dělí na VALBEK CZ, VALBEK
a PRODEX SK. Pod těmito spo-
lečnostmi fungují další 4 společ-
nosti. V současné chvíli ale probíhá
jejich fúze a do budoucna bychom
se chtěli prezentovat pouze pod ná-
zvy VALBEK CZ a VALBEK SK.
Všude se hovoří o tom, že
sehnat nové, dobré zaměstnan-
ce, je problém. Jak se to daří
vám a jak mladý nebo starý je
váš pracovní kolektiv?
My jsme od začátku činnos-
ti měli vždy velice mladý kolek-
tiv a na tom se nic nezměnilo. Já
již v něm dnes patřím mezi ty nej-
starší. Nabíráme mladé lidi pří-
mo ze škol, které si vychováváme
k obrazu svému. Hotoví lidé na tr-
hu práce opravdu nejsou, ale přes-
to v tomto ohledu netrpíme žádnou
nouzí. Nesnažíme se přetahovat li-
di konkurenčním společnostem,
raději si je vychováváme.
Čím vším se společnost
VALBEK zabývá?
Komplexní portfolio našich čin-
ností nám umožňuje věnovat se
projektům v oblasti mostů, silnic,
tunelů, železničních koridorů, ale
také kolejové dopravy, dopravního
inženýrství, ekologických služeb,
vodohospodářských staveb, geodé-
zie i pozemních staveb. Provádíme
technický dozor, vizualizace, řízení
a realizaci projektů, stavební výro-
bu i technologické celky.
Na které významné stavby
z dávnější minulosti byste rád
zavzpomínal?
Jedním z těch grandiózních
projektů, kde se nám hodně daři-
lo, byla realizace dálnice D8 v úse-
ku Ústí nad Labem – státní hrani-
ce. Na této stavbě bylo realizováno
celkem 191 objektů a získali jsme
za ni řadu ocenění, protože tyto
objekty byly na vysoké technic-
ké a technologické úrovni a celá
stavba byla velice dobře začleněna
do okolní krajiny. Zajímavé bylo
propojení tramvajovou tratí mezi
městy Libercem a Jabloncem ne-
bo městy Plzní a Bory. Z tunelů asi
nelze opomenou tunel Panenská,
který je nejdelším dálničním tune-
lem na území České republiky a je
to vůbec první ražený dálniční tu-
nel u nás. Na Slovensku jsme byli
velice úspěšní na stavbě D1 Men-
gusovce – Janovce. Stavbu roku
2007 jsme získali za dálniční, hra-
niční most mezi ČR a Německem,
který byl realizován v kompliko-
vaných geologických, technických
a ekologických podmínkách v re-
kordně rychlém čase
Na kterých zajímavých pro-
jektech se podílíte nyní?
V současné době děláme
na dálnicích D3, D11 a D4, tak-
že se dá říct, že v dálničních stav-
bách jsme již dlouhodobým part-
nerem investora. Na Slovensku
jsme nedávno dokončili opravdu
hezký kus dálnice D1 kolem Po-
pradu a teď provádíme obchvat
Košic. Z železničních staveb pro-
jektujeme Litoměřice – Mělník ne-
bo Týniště nad Labem – Hradec
Králové. Na Slovensku pak stav-
bu Poprad – Krompachy, což je
krásný projekt o délce 80km. Pro-
jektujeme také testovací okruh pro
BMW za cca 10 miliard korun, kde
právě nyní by mělo nabýt právní
moci stavební povolení a v srpnu
by se mohlo začít stavět. Na Plzeň-
sku provádíme projekty průmyslo-
vých hal. Projektujeme také tunely
Poříčí a Opevnění na dálnici D11
Trutnov – státní hranice a teď se
chystáme na železniční tunel pod
Krušnými horami. Vloni získala
cenu Stavba roku Libereckého kra-
je 2019 nově zrekonstruovaná bu-
dova České besedy. Paleta našich
prací je opravdu široká. Podílíme
se na velkých projektech, což nás
uspokojuje a naplňuje hrdostí.
Společnost VALBEK – EU, a. s. je uznávaným evropským konzultantem v oblasti
projektování infrastruktury. Tato projektová kancelář se zaměřuje na projektování
pozemních komunikací, mostů, tunelů, kolejové dopravy, vodohospodářských
i pozemních staveb. Dále se zaměřuje na vizualizace, inženýring, geodézii, posuzování
vlivu na životní prostředí a dopravní inženýrství. V letošním roce slaví 30. výročí svého
vzniku, což je jistě příležitost k malému bilancování. Navštívili jsme proto předsedu
představenstva a generálního ředitele, Ing. Romana Lennera, a požádali jej o tento
rozhovor.
VALBEK SLAVÍ 30. VÝROČÍ
svého založení
MÚK Strakonická.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...64
Powered by FlippingBook