009-online1.indd - page 6

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
6
PRIORITOU JE PRO NÁS ZPROVOZNĚNÍ NÁMI BUDOVANÉHO
ÚSEKU D3 V PLÁNOVANÉM TERMÍNU
Dálnice D3 je jednou z prioritních komunikací, které tvoří základní páteřní síť dálnic na území ČR.
Jejím základním posláním je vytvoření rychlého a bezpečného silničního spojení hlavního města
Prahy s jižní hranicí České republiky. Trasa je vedena z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic
a odtud na státní hranici ČR. V současné době probíhá dostavba hned čtyř úseků této důležité
komunikace. Na výstavbě tří z nich se podílí i společnost EUROVIA CS akciová společnost.
V uplynulém období se nám
podařilo spojit se stavbyvedou-
cím právě budovaného úseku
dálnice D3 Borek – Úsilné ze
společnosti EUROVIA CS, závod
České Budějovice, panemVácla-
vem Nedorostem. Ten v úvodu
našeho setkání vysvětluje:
Dálnice D3 je základní spojnicí
mezi Prahou a Dolním Dvořištěm
na státní hranicí s Rakouskem. Je-
jí výstavba sestává z celkem deseti
úseků. V současné době jsou roze-
stavěny celkem čtyři úseky. Jsou ji-
říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny hlavní stavbyvedoucí
výstavby úseku D3 Borek – Úsilné ze společnosti EUROVIA CS, pan Václav Nedorost
mi úsek 0308/C Veselí nad Lužnicí
– Bošilec, dále úsek 0309/I Bošilec
– Ševětín, 0309/II Ševětín – Borek
a 309/III Borek – Úsilné.
Vaše společnost nyní rea-
lizuje část dálnice D3 v úseku
Borek – Úsilné. Na jakou část
dálnice tento úsek navazuje?
Ten navazuje na námi v součas-
né době připravovaný a blízké bu-
doucnosti realizovaný úsek 0309/II
Ševětín – Borek. Dalším navazu-
jícím úsekem, který je nyní v pro-
jektové přípravě, je úsek 0310/I
Úsilné – Hodějovice, který se poz-
ději stane součástí obchvatu města
České Budějovice.
Můžete v krátkosti popsat zá-
kladní parametry tohoto úseku
a práce, jaké vás zde očekávají?
Jedná se o kategorii vozov-
ky D 27,5/120. Délka budova-
ného úseku činí 3 200m, v trase
bude vystavěno celkem 11 most-
ních objektů. O rozsahu stav-
by nejlépe vypovídá objem výko-
pů a násypů, které činí přibližně
500 000 m
3
. Plocha vozovek zaují-
má 96 000 m
2
, přičemž její povrch
tvoří asfaltový kryt.
Jsou práce na výstavbě to-
hoto úseku pro EUROVIA CS
něčím specifické, nebo se jedná
o běžnou rutinu?
Stavby pro ŘSD jsou vždy zají-
mavé již z důvodu svého značného
rozsahu. Provádíme zde například
zářezy hluboké až 11 m a násypy
vysoké až 12 m. Tyto zářezy se
prováděly s pomocí plošných od-
střelů. Taktéž kanalizaci v místě
zářezů bylo nutné realizovat s po-
mocí trhavin. Zajímavostí stav-
by je také fakt, že i když se jedná
o poměrně krátký úsek, v jeho rea-
lizaci je zahrnuta výstavba celkem
11 mostních objektů. Z mostních
objektů je největším mostní objekt
SO 202 – Most pře Kyselou Vo-
du, jehož délka je přes 200m a je
založen přibližně na 114 pilotách.
Konstrukci mostu tvoří spojitý trá-
mový nosník komorového průřezu
z předpjatého betonu.
Další zajímavostí stavby je troj-
úrovňová prstencová mimoúrov-
ňová křižovatka. Prstenec se sklá-
dá ze tří mostních objektů a dálnice
křižovatkou probíhá přes dva most-
ní objekty SO 207 a SO 208.
Kdy byly práce na výstavbě
úseku zahájeny a co bylo vaším
prvořadým úkolem?
Práce na realizaci úseku byly
zahájeny kácením zeleně v březnu
2015 a k předání staveniště došlo
ke dni 28. 4. 2015. Následně byla
skryta ornice a pokračovalo se těž-
bou zářezů a tvorbou násypů. Dá-
le probíhala příprava pro založe-
ní mostů a přeložek veškerých sítí
včetně výstavby dálničních pro-
pustků.
V jaké fázi se nachází stavba
nyní?
Nyní jsou dokončeny téměř
všechny nosné konstrukce mos-
tů. Chystá se zprovoznění silnice
I/34, která byla zavřena z důvodu
výstavby mostů. V současné době
máme dokončeny veškeré zemní
práce a dokončují se aktivní zóny.
Probíhá také pokládka konstrukč-
ních a asfaltových vrstev v mís-
tech zářezů. Do konce letošní-
ho roku bude tedy provedeno cca
50 % veškerých asfaltových povr-
chů mimo obrusné vrstvy.
Jaké práce máte ještě před
sebou?
Čeká nás především dokončení
mostních objektů. Jedná se přede-
vším o realizaci dláždění a vyba-
vení mostů, dokončení všech as-
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...96
Powered by FlippingBook