Stavební a investorské noviny - 9 / 2017 - page 20

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
20
betonových svodidel do středního
dělicího pásu. Podobný přístup by-
chom uvítali i v ČR.
V rámci rekonstrukce silnic,
dálnic, veřejných prostranství
a dalších komunikací je prová-
děna také obnova inženýrských
sítí, pěších zón či parků. Pa-
matuje váš výrobní sortiment
i na tyto práce?
Ano, ale v nepříliš významné
míře. Společnost vyrábí prvky pro
zahradní architekturu, což obnáší
zejména betonovou dlažbu či ob-
ruby a dále výrobky pro inženýr-
ské stavby jako například šachty,
skruže, patkové trouby. Zde spí-
še stojíme před rozhodnutím, zdali
zmodernizovat výrobu těchto vý-
robků a zainvestovat do výrobních
technologií tak, abychom vytvářeli
efektivní konkurenci na trhu.
Znamená to tedy, že pro ob-
last dopravních a inženýrských
staveb dokážete nabídnout sta-
vebním firmám komplexní sor-
timent prefabrikátů a betonář-
ského zboží?
Ano, to je naše silná stránka.
Jsme schopni téměř komplexně po-
krýt dodávkami betonových výrob-
ků z naší společnosti veškeré poža-
davky a potřeby dopravních staveb.
Troufám si tvrdit, že naše společ-
nost je jedna z mála (ne-li jediná)
v rámci střední a východní Evropy,
která vyrábí tak široké spektrum
prefabrikovaných betonových vý-
robků v dobré kvalitě, požadova-
ných termínech a množství.
Jaké priority si vaše společ-
nost vytyčila pro nejbližší ob-
dobí?
Je velmi těžké bavit se konkrét-
ně o budoucnosti v době předvo-
lební, kdy nevíme, jakým směrem
budou orientovány záměry a pod-
pora nové vlády. V předvolební
době zaznívá významná podpora
budování moderní železniční sí-
tě včetně budování vysokorych-
lostních tratí z úst mnoha účast-
níků tohoto politického klání. Až
konkrétní kroky nové vlády nám
ale ukáží, do jaké míry toto by-
ly jen proklamace, či zda tento
směr bude reálně podporován. Pro
nás tato budoucí orientace v pří-
padě její akceptace zní velmi pří-
jemně a lákavě a procesu budová-
ní a modernizace železniční sítě
včetně budování vysokorychlost-
ních tratí se chceme aktivně účast-
nit. Už nyní jsme vyvinuli nový
pražec pro vysokorychlostní tra-
tě a v našem portfoliu máme řadu
výrobků použitelných pro jejich
budování. Železniční tratě a do-
dávky prefabrikátů pro jejich bu-
dování tedy zůstávají naší priori-
tou i do budoucna. Tímto směrem
orientujeme i náš vlastní i koope-
rovaný výzkum a vývoj.
ŽPSV a. s.
Třebízského 207
687 24 Uherský Ostroh
tel.: 572 419 311,
Na druhou stranu ale vnímáme
i vhodnost diverzifikované výro-
by a posilování aktivní participace
v ostatních segmentech stavebnic-
tví, což nám přineslo úspěch hlav-
ně v poslední době. Proto se i zde
chceme věnovat posilování na-
ší pozice rozšiřováním stávajícího
sortimentu, jeho orientací na aktu-
ální problémy společnosti, napří-
klad v hospodaření s vodou, ochra-
ny obyvatel před hlukem apod.
Aktuální doba žádá rychlou, ope-
rativní, kvalitní a cenově příznivou
reakci na stavební poptávku – to
je pro nás zadáním, kam naše úsi-
lí zamířit.
Zároveň je našim cílem být fi-
nančně stabilní společností, která
je seriózním a vyhledávaným part-
nerem pro ostatní účastníky sta-
vebního trhu. Rating AAA, kte-
rý jsme obdrželi v letošním roce
od společnosti Bisnode, a který nás
řadí do skupiny společností s nej-
vyšší úrovní kredibility v ČR, je
v tomto směru pro nás zavazující.
Žijeme v době, kdy pracovní
trh v ČR trpí deficitem kvalitních
pracovníků. Tohoto jsme si plně
vědomi, a proto je jedním z našich
významných cílů vytvářet pod-
mínky pro to, aby naši zaměstnan-
ci pracovali v co nejlepších pod-
mínkách a práce v naší společnosti
je všestranně uspokojovala.
Mám-li tedy vystihnout prioritu
pro budoucnost, nabízí se jednodu-
ché „být nejlepší“.
Děkujeme za rozhovor
a srdečné přijetí
Ivo Románek
Most MK-T – Knovíz
Zádlažbové panely SILENT – Praha
Silniční svodidla – D1
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...92
Powered by FlippingBook