Stavební a investorské noviny - 9 / 2017 - page 24

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
24
a lesní správu zůstaly zachovány
v původních polohách.
Rekonstrukce silnice I/44 koli-
duje v několika místech s podzem-
ními i nadzemními inženýrskými
sítěmi. Pro všechny tyto sítě v kon-
taktu se silnicí I/44 byl vytvořen
návrh na úpravu (ochranu či pře-
ložku). Jednalo se zejména o ka-
bely MTS (Telefónica O2), VTL
plynovod, zrušený (RWE), vo-
dovod (hotel Červenohorské sed-
lo) a elektrické rozvody VN/NN –
vzdušné/kabely (větrné elektrárny,
hotel Červenohorské sedlo).
Celá stavba byla realizována
po etapách, za celkovou dobu vý-
stavby cca 19 měsíců rozložených
do 4 kalendářních let.
1. etapa – délka 3 měsíce,
umožnila zahájení stavby odlesně-
ním a provedením průzkumných
sond na vybraných úsecích objek-
tu SO 211, zárubní zdi.
2. etapa výstavby – obdo-
bí od 15. 4. 2015 do 15. 11. 2015,
kdy proběhla realizace hlavní tra-
sy, gabionových zdí a souvise-
jících stavebních objektů v km
1,789 – km 4,427. Zároveň pro-
bíhala těžba materiálu ze zářezu
pro nejdelší gabionovou zeď v km
7,875 – km 8,475 za účelem vy-
užití vhodného místního materiá-
lu pro stavbu násypů. Délka sta-
vební sezony byla cca 7 měsíců
duben-listopad, přičemž ke konci
stavební sezóny bylo třeba počítat
s nutnosti upravit komunikaci pro
zprůjezdnění v zimě.
PRAGOPROJEKT, a. s.
K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
tel.: 226 066 111
e-mail:
Zárubní gabionové zdi na Červenohorském sedle
Údaje o stavbě:
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Olomouc
Zhotovitel stavby: Společnost MTS+KARETA,
Červenohorské sedlo-jih
METROSTAV, a. s., KARETA, s. r. o.
Technický dozor: Sdružení SUDOP GROUP
- Dopravoprojekt Brno, a. s.
Autorský dozor: VIAPONT, s. r. o.
Projektant RDS: PRAGOPROJEKT, a. s.
Technické parametry:
Kategorie komunikace:
S9,5/60
Délka hlavní trasy:
7 913,5m
Plocha vozovky:
78 350 m
2
Počet propustků:
52
Počet mostů:
1
Délka mostu:
21,6m
Počet objektů zárubních zdí:
15
Celková délka zárubních zdí:
1 945m
Objem materiálu pro zárubní zdi:
12 251 m
3
Celková délka vyztužených násypů:
6 470m
Plocha vyztužených náspů:
6 357 m
2
Objem výkopů:
111 380 m
3
Objem násypů:
34 250 m
3
3. etapa výstavby – období od
15. 4. 2016 do 15. 11. 2016, kdy
pokračovala realizace hlavní tra-
sy, gabionových zdí a souvisejí-
cích stavebních objektů od začát-
ku úpravy v km 1,100 až do km
1,789 vč. mostu přes řeku Desnou
a realizace v km 4,427 až po konec
hlavní trasy v km 9,013 na Červe-
nohorském sedle.
4. etapa výstavby – zahrnula
období od 3. 5. 2017 do 9. 6. 2017.
V tomto období proběhla přede-
vším pokládka finální obrusné
vrstvy v celé délce trasy, realiza-
ce odvodňovacích prvků, dlažeb
a osazení dopravního značení.
Stavba byla slavnostně uvedena
do provozu dne 9. 6. 2017.
Autor článku:
Ing. Zbyněk Karásek,
PRAGOPROJEKT, a. s.
Foto:
PRAGOPROJEKT, a. s.
METROSTAV, a. s.
KARETA, s. r. o.
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...92
Powered by FlippingBook