Stavební a investorské noviny - 10 / 2018 - page 30

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
30
Stroj je nástupcem úspěšného ty-
pu R 944 C a nastavuje nová mě-
řítka ve výkonnosti a robustním
provedení. Nové pásové rypadlo je
v provedení se zkrácenou zádí, což
je v této hmotnostní kategorii 45 t
opravdu rarita.
Výbava stroje
Stroj může být vybaven 2 typy vý-
ložníku podle výšky profilu tune-
lu a má celou řadu zdokonalení
a zvýšení robustnosti oproti před-
chozímu typu.
Nové pásové rypadlo Liebherr
R 950 Tunnel má provozní hmot-
nost cca 45 tun. Je vybaveno vzně-
tovým motorem Liebherr o výko-
nu 150 kW/204 KS (volitelně 190
kW/258 KS) a splňuje stejně jako
všechny motory Liebherr u strojů
nové generace předepsané emisní
limity pro stupeň IV/Tier 4f. Stroj
dosahuje při nasazení velice příz-
nivé spotřeby paliva. Tento nový
typ je dimenzován pro výšku tune-
lů od 5 do 8 metrů.
Rypadlo Liebherr R 950 Tunnel
je optimálně přizpůsobeno pro stav-
by tunelů. Omezovač výšky zdvihu
u nového rypadla R 950 Tunnel au-
tomaticky zastaví pohyby a mini-
malizuje riziko kolizí s horninou.
Také malý poloměr otáčení a sério-
vě osazené boční a couvací kamery
minimalizují riziko kontaktu s boč-
ními stěnami, s jinými stavebními
stroji nebo s pracovníky na stavbě.
Současně jsou minimalizována po-
škození hadic a vedení na stroji, ale
též poškození rozvodů a instalací
na stěnách tunelů.
Pro pásová rypadla provozo-
vaná při stavbách tunelů je zapo-
třebí různé pracovní nářadí, jako
například tunelová lžíce, hydrau-
lické kladivo, fréza nebo také vr-
tací rám. Společnost Liebherr tak
dokázala ještě více zvýšit pro-
duktivitu při provozu s různým
pracovním nářadím. V porovná-
ní s předchozím modelem, rypa-
dlem R 944 C Tunnel, byla dosa-
žena zvýšená lámací síla. Použití
frézy umožňuje speciální hydrau-
Strojník je chráněn integrova-
nou ochrannou mříží ROPS. Vý-
hled je optimalizován pomocí cou-
vacích a bočních kamer. Rypadlo
se kromě své kompaktnosti vyzna-
čuje také zkrácenými dobami od-
stávek a sníženými náklady v sou-
vislosti s prováděním údržby.
Konstrukce strojů pro stavby
tunelů od společnosti Liebherr
Společnost Liebherr vyvíjí a vy-
rábí hydraulická rypadla, pásové
a kolové nakladače, které jsou ur-
čené speciálně pro provoz v tu-
nelech. Tyto tunelové stroje spo-
lečnosti Liebherr jsou optimálně
přizpůsobeny pro tradiční techno-
logii ražby tunelů NATM (New
Austrian Tunneling Method). Kro-
mě toho nabízí společnost Liebherr
různé pracovní nářadí, které umož-
ňuje efektivní a flexibilní využi-
tí stroje. Tunelové stroje Liebherr
lze používat například při stavbách
silničních nebo železničních tune-
lů, tunelů pro metro či rychlodráhy.
Další informace vám rádi po-
skytnou odborníci ze společnosti
Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o.
lický systém, zvýšený výkon mo-
toru, upravený průtok hydraulické-
ho oleje a optimalizované chlazení
hydraulického agregátu. Výměnu
pracovního nářadí zajišťuje hyd-
raulický rychlovýměnný systém.
Nastavení průtoku, tlaku a zpět-
ného toku hydraulického oleje se
provádí z kabiny strojníka.
Pro výstavbu nového tunelu pod místním kopcem Čebrať
u Ružomberku zakoupila společnost OHL-ŽS, a. s. nové
speciální rypadlo Liebherr R 950T. Tento model byl vyvinut
speciálně pro stavby tunelů, stejně jako jeho předchůdce
R 944 C. Vyznačuje se kompaktními rozměry, vysokou
produktivitou a komfortem. Ražba tunelu byla spuštěna
v září 2018 a nasazení bude trvat přibližně 18 měsíců.
R 950T U VÝSTAVBY TUNELU
u slovenského Ružomberku
1...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...68
Powered by FlippingBook