STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
23
Příčný řez je délky 1,5m, šířky 1m
s eliptickým zaoblením. Do dříků
pylonu je zabetonována ocelová
konstrukce, která slouží k ukotve-
ní závěsů. Oba dříky jsou uloženy
na společném základovém železo-
betonovém bloku. Betonová část
pylonu je z betonu C35/45 XF4,
XD3, XC4. Celková výška pylo-
nu je 29,5m.
Nosná konstrukce
Nosná konstrukce je v zavěšené
části mostu tvořena dvojicí ocelo-
vých hlavních nosníků, které jsou
spřaženy s železobetonovou des-
kou. V návaznosti pak pokračuje
monolitický dodatečně předpína-
ný dvojtrám.
Ocelová nosná konstrukce
v zavěšené části
Hlavní ocelové nosníky jsou
v příčném směru osově vzdáleny
11 m, půdorysně jsou přímé a po-
délně jsou v proměnném podél-
ném sklonu. Celková délka kaž-
dého z nosníků je 100,8m. Výška
nosníku je konstantní 1,33m. Hor-
ní pásnice je šířky 0,4m, dolní po-
tom 0,35m. Na vnitřní hraně stoji-
ny hlavního nosníku jsou navařeny
trny průměru 22mm, který spřahu-
je ocelový hlavní nosník s betono-
vou deskou. V místě pylonu hlavní
nosníky pylonem prochází. Dílce
HN jsou předem do pylonu zabe-
tonovány.
Ocelové příčníky jsou umístěny
v podélném směru po 4,0m, délka
příčníků je cca 11m. Spodní pás-
nice příčníku je navařena ke spod-
ní pásnici hlavního nosníku. Hor-
ní pásnice příčníku a stojina jsou
navařeny ke stojině hlavního nos-
níku. Pásnice jsou šířky 350mm,
horní je tloušťky 20mm, spodní
25 mm, stojina příčníku je tloušť-
ky 10mm a s proměnnou výškou
od 711mm do 823mm. Zesílen
je pouze příčník u pylonu. Příční-
ky jsou spřaženy s betonovou čás-
tí mostovky pomocí spřahovacích
trnů, které jsou navařeny na horní
pásnici.
Spřažená mostovka je vynášena
závěsy, které jsou ukotveny v py-
lonu a v hlavním ocelovém nos-
níku, jsou vzájemně rovnoběž-
né. Závěsy vynášející hlavní pole
svírají s pylonem úhel 65°, závěsy
na opačné straně pak svírají s py-
lonem úhel 64°. Na mostě je cel-
kem 20 závěsů délky 9,4 – 41,3 m
a skládají se ze 73 drátů průměru
7mm. Použitý materiál závěsů je
pevnosti 1670 MPa. Kotvení závě-
sů v pylonu je systémem vidlička,
kdy koncovka závěsu je vybavena
vidličkou která se přes čep ukotví
do předem zabetonovaného plechu
v pylonu. Kotvení závěsů v hlav-
ním nosníku je systémem mati-
ce, kdy se matice závěsu navlékne
na vodicí trubku.
Spřažená ŽB deska
ocelové nosné konstrukce
Spřažená ŽB deska tl. 300mm je
tvořená filigrány s dodatečným
zmonolitněním a z části monoli-
tická – jedná se o oblast pylonu
a betonových příčníků nad opěrou
OP1 a podpěrou P3. Mezi ocelový-
mi příčníky u pylonu je s ohledem
na zvýšené namáhání navržena tl.
450mm. Spřažená deska je s pylo-
nem P2 spojena tuze – vetknutím,
které je zajištěno propojovací vy-
čnívající výztuží z pylonu do des-
ky. U pilíře 3 je navržen vrubový
kloub. Pro přenos tahové reakce
jsou zde použity předpínací tyče.
Monolitický dodatečně
předpínaný dvojtrám
Monolitický dodatečně předpínaný
dvojtrám je navržen na konci oce-
lové konstrukce v poli 3, ve vzdá-
lenosti 7m od osy uložení na pod-
pěře 4. V délce 3,00m je propojen
s ocelovou nosnou konstrukcí po-
mocí spřahovacích trnů. V polích
4, 5 má délku 23,00m (v ose sil-
nice). V poli 6 pak 18,00 m. Dvoj-
trám začíná za posledním oce-
lovým příčníkem – ten zajišťuje
příčnou tuhost spojení.
Je navržen výšky 1,0m z be-
tonu C 45/55 XF2, XD1, XC3, je
předepnut kabely z oceli Y 1860
S7-15.7 (4ks jednostranně napína-
né z opěry OP7 v každém z dvojice
krajních trámů – tj. celkem 8 ks).
Trámy jsou situovány na vnějším
okraji. Vnější líc je svislý, vnitřní
je pak ukloněn o 200mm k místu
spojení s monolitickou deskou.
Propojení krajních trámů v příč-
ném směru je zajištěno deskou
proměnné tloušťky, ve vetknutí je
tl. 450 mm, lineárním náběhem se
na délku 3,00m zeslabí na 350mm.
Pohled na zavěšenou část
Podélný řez
Příčný řez – OK
Příčný řez – předpjatý beton