Stavební a investorské noviny - 10 / 2018 - page 22

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
22
Most je navržen jako 6-polový.
Překračuje trať rychlodráhy, trať
SŽDC, silniční komunikaci a řeku
Bílinu. Je navržen jako zavěšená
ocelobetonová konstrukce s dél-
kou přemostění 166,8m a s rozpě-
tími polí 51,0 + 27,0 + 26,0 + 23,0
+ 23,0 + 18,0m. První tři pole jsou
zavěšená s ocelovou trámovou NK
a spřaženou ŽB deskou, zbývající
estakádní pole jsou tvořena dvoj-
trámovým průřezem z předpjaté-
ho betonu.
Šířka vozovky na mostě je pro-
měnná a to od 7,50m v zavěšené
části po 9,10m v části estakádní,
která je vedena ve směrovém levo-
stranném oblouku. Maximální šíř-
ka mostu je 12,20 m. Konstrukční
výška ocelové NK je 1,33m, před-
pjaté NK 1,00m.
Výstavba mostu započala
v roce 2016. Most má být uve-
den do provozu na podzim roku
2018.
Pilotové založení
Most je navržen na vrtaných pi-
lotách průměru 1200mm v dél-
kách 27,0 – 32,0m. Do hloubky
cca 21m byly paženy pomocí oce-
lových výpažnic, zbývající délka
je nepažená. V horní pažené čás-
ti prochází piloty výsypkou. Maxi-
mální počet pilot pod pilíři je 12ks
(pylon), pod opěrou 1 je 13ks pilot.
Spodní stavba
Spodní stavba mostu je tvořena
mohutnou krajní opěrou s kříd-
ly vetknutými do opěry a základů,
pylonem P2, mezilehlými pilíři P3
– P6, a opěrou OP7 se zavěšený-
mi křídly.
Dominantou spodní stavby je
pylon P2. Ten se skládá ze dvou
dříků o stejném příčném řezu, ja-
ký mají mezilehlé pilíře P3 až P6.
Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice:
SO 201 MOST PŘES KOLEJIŠTĚ ČD A ŘEKU BÍLINU
Most SO 201 je význačným mostním objektem na obnovené silnici III/2565. Jedná se obnovu komunikačního
spojení města Mostu s okolními obcemi ležícími severně od Mostu, tj. Mariánské Radčice a Braňany.
Morfologie území je v místě mostu a jeho širším okolí silně poznamenána antropogenními zásahy spojenými především s těžbou
a zpracováním hnědého uhlí. Trasa je situována v nemalém úseku do blízkosti horní hrany zbytkových jam hnědouhelných dolů nebo
na plošiny vnitřních výsypek. 200 let důlní činnosti a na ně navazujících průmyslových provozů se projevilo na inženýrsko-geologických
poměrech oblasti. Především se jedná změny vrstevních sledů s uplatněním hlavně geodynamických jevů, zejména poklesů terénu
vlivem hlubinné činnosti a sesuvné jevy na svazích povrchových dolů a jejich výsypek.
Celkový pohled na most
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,...68
Powered by FlippingBook