Stavební a investorské noviny - 10 / 2018 - page 24

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
24
Projekční kancelář PRIS spol. s r.o.
Osová 20 ,625 00 Brno
Vlivem směrového řešení silni-
ce na mostě je šířka proměnná
(z 11,00m na 11,70m) a současně
dochází k překlápění silnice z pra-
vostranného sklonu 2,50% na le-
vostranný sklon 5%. Je navrže-
no nepřímé uložení na podpěrách
spodní stavby přes betonové příční-
ky, a to na hrncová ložiska.
Příšlušenství
Římsy jsou navrženy z monoli-
tického betonu. V rozsahu ocelo-
betonové konstrukce jsou vněj-
ší pohledové plochy římsy tvořeny
uzavřenou plentou, která je sou-
částí hlavního ocelového nosníku.
V monolitické části je římsový nos
součástí monolitické ŽB římsy. Pro
plynulé navázání ocelové konstruk-
ce na opěru OP1 je na křídlech opě-
ry OP1 zvolen upravený tvar římsy
s římsovým nosem výšky 1,345m.
Na mostě jsou navrženy re-
vizní chodníky š. min. 750mm
s mostními svodidly ZSKLS-I/H2.
Na vnějším okraji říms jsou navrže-
na mostní zábradlí se svislou výpl-
ní doplněná nad elektrifikovanými
tratěmi protidotykovými zábrana-
mi z průhledného polykarbonátu.
Vozovka je dvouvrstvá celkové tl.
90mm. Na obou opěrách jsou na-
vrženy hřebenové mostní závě-
ry WP 180 (±90mm) a WP 250
(±125mm). Podélné svody odvod-
nění jsou vedeny tak, aby nenaru-
šovaly vnější pohledovou linii, tj.
mezi vnějšími pohledovými trámy
s vyústěním u obou krajních opěr.
Postup výstavby
Výstavba mostního objektu 201
byla rozdělena do 3 základních fá-
zí. V první fázi byly vybetonovány
prvky spodní stavby včetně piloto-
vého založení. Dále byly rozmís-
těny podpěry pro montáž ocelové
konstrukce a byla postavena skruž
pro betonáž dvoutrámové monoli-
tické části.
V rámci druhé fáze bylo uloženo
a následně spojeno všech 5 montáž-
ních dílců ocelové konstrukce, při-
čemž byla vytvořena zbylá část py-
lonu se zabetonovaným montážním
dílcem č. 3. Zároveň byla vybeto-
nována a následně předepnuta mo-
nolitická dvoutrámová část.
V poslední, třetí fázi byla vybe-
tonována spřažená deska zavěšené
části mostu. Po 14 dnech po beto-
náži byly odstraněny 3 montážní
podpěry. Následně po 30 dnech
od betonáže spřažené desky by-
ly napnuty závěsy v pořadí od nej-
kratších po nejdelší. Po napnutí
závěsů byly odstraněny zbývající
montážní podpěry a osazeno most-
ní příslušenství.
Statický výpočet
Globální analýza konstrukce je pro-
vedena na prostorovém modelu vy-
tvořeném v programovém prostředí
MIDAS Civil. Spodní stavba mode-
lu (podpěry, základy, piloty) je tvo-
řena z prutových prvků, mostovka
je kombinací roštu z prutů (ocelo-
vé podélné a příčné nosníky, před-
pjaté trámy a příčníky dvoutrámové
konstrukce) a mostovkové desky ze
skořepinových prvků. Detailně jsou
posouzeny jednotlivé prvky.
Závěr
Vzhledem k náročným podmín-
kám na výstavbu je most ukázkou
zručnosti stavebních firem počí-
naje pracemi v extrémně složitých
základových poměrech a konče
provedením složitých konstrukč-
ních detailů ocelové nosné kon-
strukce. Po technické stránce jde
tedy o poměrně unikátní konstruk-
ci v rámci posledních několika let
v České republice. Výsledná stav-
ba představuje zajímavé a elegant-
ní dílo inženýrského stavitelství.
Ing. Martin Řehulka
Projektant:
Projekční kancelář PRIS spol. s.r.o.
FUNDOS s. r. o. – založení stavby,
Stráský, Hustý a partneři s. r. o.
– projektant pylonu a OK
Zhotovitel:
„Společnost pro Silnici Mariánské
Radčice SDS Exmost a Herkul“.
Za SDS Exmost dokončovala
výstavbu firma Silnice Group a. s.
OK Třebestovice a. s.
– ocelová konstrukce
Zakládání staveb, a. s.
– pilotového založení
Investor
Ministerstvo financí ČR
Stavbu zajišťuje
Statutární město Most
Pohled na smontovanou OK
Podhled monolitické části
Detaily včetně statického modelu
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...68
Powered by FlippingBook