Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 33

33
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE Česká republika, a. s.
Na Hřebenech II 1718/10, 140 00 Praha 4 – Nusle | tel.: +420 261 392 701 | e-mail:
|
PANE ŘEDITELI, MOHU VÁS PO-
ŽÁDAT O VAŠE PŘEDSTAVENÍ
A KRÁTKÝ POPIS VAŠEHO PŮSO-
BENÍ VE SKUPINĚ MOTA-ENGIL?
Z mé 35 let dlouhé inženýrské
praxe v oboru silničních staveb
stojí za větší zmínku, mimo mno-
ha jiných míst po celém světě, mé
působení v Africe, kolébce staveb-
ní činnost společnosti Mota-En-
gil. Tam jsem získal mnoho zkuše-
ností, které mě velmi obohatily jak
z profesionálního, tak i z lidského
hlediska.
V nedávné době, v letech 2000
až 2013, jsem byl osobou zod-
povědnou za výstavbu více než
1 200 km silnic a dálnic napříč ce-
lým Portugalskem v přibližné cel-
kové hodnotě zhruba 150 miliard
Kč. Všechny projekty byly stavě-
ny v režimu Design, Built, Finan-
ce, Operate and Maintanace (DB-
FOM), kdy skupina Mota –Engil
prováděla výstavbu ve spolupráci
s portugalským státem (PPP pro-
jekty).
Vzhledem k tomu, že Portugal-
sko dokončilo během tohoto obdo-
bí využívání veřejných investic zá-
sadní modernizaci své silniční sítě,
MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE
KLÍČOVÝ HRÁČ VE STŘEDNÍ EVROPĚ
Skupina Mota-Engil zahájila svou činnost ve střední Evropě v roce 1997 uzavřením
dvou smluv v Polsku a to na výstavbu a obnovu 142 mostních objektů na dálnici
A4, sekce Wrocław-Prady a Prady-Nogawczyce. V roce 1998 koupila Mota-Engil
silniční stavební společnost Krakowskie Przedsiębiorstwo Robot Drogowych,
S.A. (KPRD S.A.) a v roce 2000 společnost se specializací na realizaci mostů
Przedsiębiorstwo Budowy Mostow wLubartowie Sp. z o. o. Mezi činnosti těchto
společností, které byly dobře známé na místním stavebním trhu, patřila výstavba,
rekonstrukce a modernizace dálnic, silnic, mostů, letištních a parkovacích ploch,
železniční infrastruktury a vodohospodářských staveb.
Stavební společnost MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE Česká Republika, a. s.
(do 31. 1. 2010 SEFIMOTA, a. s.) působí na českém trhu již od roku 1997, kde se
v minulosti zaměřovala zejména na výstavbu v pozemním stavitelství.
O rozhovor jsme požádali nového generálního ředitele pana Miguela Corte-Real
Magalhãese.
a zároveň má skupina Mota-Engil
velké očekávání od středoevrop-
ského trhu, přijal jsem novou vý-
zvu – pracovat v této krásné zemi
– České republice.
S JAKÝMI PLÁNY A CÍLI NASTU-
PUJETE DO POZICE NOVÉHO
GENERÁLNÍHO ŘEDITELE SPO-
LEČNOSTI MOTA-ENGIL CENT-
RAL EUROPE ČESKÁ REPUBLI-
KA, A. S.?
Společnost
MOTA-ENGIL
CENTRAL EUROPE Česká re-
publika je na českém trhu zave-
denou firmou s téměř dvacetile-
tou historií a já věřím, že takto jí
vnímají i naši partneři a investoři.
Naše společnost je známá přede-
vším z působení v oblasti pozem-
ního stavitelství a v posledních
letech také ze staveb vodohospo-
dářských. Mým cílem je etablovat
společnost na trh silničního a i že-
lezničního stavitelství. V tomto
segmentu trhu je jistě značný pro-
stor pro využití znalostí a kapacit
skupiny Mota-Engil. Příkladem
může být i působení naší společ-
nosti v Polsku, kde patří v tomto
odvětví mezi lídry trhu.
PPP projekty v zemích, kde
jsem působil, a se kterými mám
osobní zkušenost, dokazují, že
jsou velmi vhodným modelem pro
realizaci velkých a náročných pro-
jektů. Investorovi odpadá mnoho
starostí s přípravou, financováním,
realizací, údržbou a provozem tak-
to provedených staveb. Dovolím si
tvrdit, že v případě zkušených, od-
borně zdatných, finančně silných
a seriózních partnerů se investor
nemusí obávat neúspěchu tímto
způsobem realizovaných projektů.
Děkujeme za rozhovor
Ing. Jaroslav Pospíšil
JAK HODNOTÍTE SOUČASNOU SI-
TUACI NA ČESKÉM TRHU SILNIČ-
NÍHO STAVITELSTVÍ A JAKÝ OČE-
KÁVÁTE DALŠÍ VÝVOJ?
V současné době intenziv-
ně sleduji situaci na českém trhu
a stanovuji strategii pro další roz-
voj společnosti. Každopádně zde
vidím nárůst v počtu a objemu za-
kázek v dopravních stavbách, což
je dobrým signálem a pro nás zá-
roveň i motivací. Jsem také pře-
svědčen, že končí období velmi
nízkých, až dumpingových cen,
deformujících celý trh. Z mého
působení v Portugalsku a v dalších
zemí, ve kterých jsem měl tu mož-
nost pracovat, velice dobře vím, že
pouze dobře nastavená cenová hla-
dina zakázek zajistí spokojenost
investora, kvalitní výstavbu a zá-
roveň trvale udržitelný rozvoj sta-
vebního průmyslu.
V RÁMCI SKUPINY MOTA-ENGIL
JSTE BYL OSOBOU ODPOVĚD-
NOU ZA PŘÍPRAVU PPP PROJEK-
TŮ. DOMNÍVÁTE SE, ŽE TENTO
DRUH FINANCOVÁNÍ A VÝSTAV-
BY SILNIC A DÁLNIC MÁ NA ČES-
KÉM TRHU NADĚJI NA ÚSPĚCH?
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...68
Powered by FlippingBook