Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 27

27
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
HBH Projekt, spol. s r.o.
Kabátníkova 5, 602 00 Brno
tel.: 549 123 411
fax: 549 123 456
e-mail:
údolím řeky Torysy s železniční
tratí Košice – Muszyna, které kříží
mostem SO 202 délky 468m.
V km 3,67 je do složitého te-
rénu s přeložkou potoka Dzikov
umístěna mimoúrovňová křižo-
vatka Prešov - sever s přelož-
kou silnice I/68, která je navr-
žena jako čtyřpruhová směrově
dělená komunikace v kategorii
S 22,5/80. Křižovatka je navrže-
na čtyřlístkového typu s obou-
strannou kolektorovou komuni-
kací (viz obr. 3).
Za křižovatkou trasa R4 pod-
chází tunelem vrch Okruhliak. Tu-
nel „Okruhliak“ je navržen v ka-
tegorii 2T 7,5/100 a je dlouhý
1 827m (viz obr. 4).
Trasa v km 7,6 až 12,2 přechá-
zí do rovinatého území, ve kterém
je vedena na násypech a na most-
ních objektech. Největší z nich SO
207 délky 582m kříží potok Sek-
čov s přilehlým inundačním úze-
mím, kde se v budoucnu uvažuje
s vybudováním poldru k ochraně
zástavby východního okraje Pre-
šova. V km 9,65 jsou na R4 a při-
lehlých mostech navrženy přídatné
pruhy pro budoucí MÚK Prešov
– východ, která napojí přes přiva-
děč „Fintice“ plochy výhledové
průmyslové zóny. V km 10,3 tra-
sa křižuje mostem SO 210 délky
380m údolí a železniční trať Stráž-
ske – Prešov.
V posledním úseku je trasa R4
vedena pahorkovitým terénem, kde
podchází čtypruhovou silnici I/18
do Kapušan a v blízkosti této ob-
ce se napojuje na silnici I/18 delto-
vitou MÚK Kapušany (viz obr. 5).
Situační řešení stavby viz obr. 1.
Na rychlostní silnici R4 je na-
vrženo celkem 12 mostů, na ostat-
ních komunikacích a větvích kři-
žovatek je navrženo 9 mostů,
dále jsou navrženy 4 zárubní zdi, 1
opěrná zeď a 5 objektů protihluko-
vých stěn. Stavba zahrnuje 23 ob-
jektů přeložek nebo úprav silnic,
účelových komunikací a nově bu-
dovaných přístupových komuni-
kací k portálům tunelů.
Odvedení dešťové vody z vo-
zovky R4 a ze silnice I/68 je na-
vrhnuté dešťovou kanalizací.
Před zaústěním do recipientů bu-
de voda přečištěná v odlučova-
čích ropných látek a pro regu-
lovaný odtok do recipientů jsou
navrženy retenční nádrže. Sou-
částí stavby je 6 objektů přeložek
nebo úprav vodních toků. Trasa
R4 bude vybavená informačním
systémem, na svazích silničních
těles budou provedeny vegetač-
ní úpravy.
Součástí stavby jsou přeložky
inženýrských sítí (vodovody, ka-
nalizace, meliorace, plynovody,
slaboproudé a silnoproudé kabely,
veřejné osvětlení, nadzemní vede-
ní VVN a VN), oplocení, demoli-
ce a rekultivace pozemků.
Ing. Jiří Boháč
Obr. 3 – Mimoúrovňová křižovatka Prešov - sever
Obr. 4 – Západní portál tunelu „Okruhliak“
Obr. 5 – Mimoúrovňová křižovatka Kapušany
Celková délka úseku R4
14,5 km
Kategorie rychlostní silnice R4 24,5/100
Počet tunelů/délka tunelů
2 / 1 154 m + 1 827 m
Kategorie tunelů
2T 7,5/100
Počet MÚK
2 (+ jeden výhled)
Přepokládaný investiční náklad 592 571 000 € (bez DPH)
Hlavní inženýr projektu
Ing. Jiří Boháč (HBH Projekt spol. s r.o.)
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...68
Powered by FlippingBook