Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 42

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
42
S
R11
R13
R21
R23
1
2
1
2
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
Z
S2
S4
S6
S8
S10
2
1S
S1
S3
S5
S7
S9
S11
OJ1
OJ2
REE.ON
N
O
.E
SK
PS 04-14-01
Rozhlasové zaĜízení
v zast.KĜLåDQRYLFH
Marefy
SO 04-16-03
Zast.Marefy
nástupištČ
SO 04-19-15
Propustek
YNP
SO 04-19-16
Propustek
YNP
SO 04-19-17
Propustek
YNP
SO 04-10-01
PĜHORåN\GUiåQtFK
VGČORYDFtFKNDEHOĤ
SO 04-15-02
Úprava na zast.
Marefy
SO 04-06-02
zast.Marefy
~SUDYDUR]YRGĤ a
osvČtlení
SMċR
BRNO
SO 04-17-08
PĜHMH]G
YNP
SO 04-15-02
Úprava na zast.
Marefy
SO 04-06-02
zast.Marefy
~SUDYDUR]YRGĤ a
osvČtlení
PS 04-28-01
T.ú.Slavkov uBrna -
BuþRYLFH
úpravaPZS
Začátkem roku 2014 byl zpracován Záměr pro-
jektu a následně na přelomu roků 2014 a 2015 zpra-
cována realizační dokumentace na úsek železniční
tratě mezi železničními stanicemi Blažovice a Neso-
vice. Celková délka řešeného úseku železniční tratě
je 20,9km. Součástí stavby nejsou železniční stanice
Slavkov u Brna a Bučovice.
Účelem stavby je provedení především takových
stavebních činností, které povedou k opravě železnič-
ní infrastruktury a odstranění propadů traťové rych-
losti v daném úseku trati tak, aby byly plně využity
možnosti stávajícího trasování trati za využití mez-
ních hodnot parametrů geometrické polohy koleje.
Maximální rychlost po realizaci stavby bude zvýše-
na až na 100 km/hod. Současně dojde k opravě všech
stávajících železničních přejezdů, které jsou ve vět-
šině případů značně poškozené zejména těžkou ná-
kladní dopravou. Na úseku železniční tratě se nachází
velké množství umělých staveb. Na základě podrobné
pasportizace jejich stavu bylo vybráno 29 propustků
a 12 mostů, u kterých je třeba realizovat opravné prá-
ce pro prodloužení jejich životnosti, případně odstra-
nění závad, které v případě neřešení povedou k ome-
zením v železničním provozu.
Jako další účel stavby je možné identifikovat zvý-
šení komfortu pro cestující, využívajících nejen želez-
niční dopravu, ale celý integrovaný dopravní systém.
Stavbou jsou řešeny rekonstrukce všech zastávek, kte-
ODSTRANĚNÍ PROPADU RYCHLOSTI
na trati Brno - Uherské Hradiště v úseku Blažovice (mimo) - Nesovice (mimo)
ré se na daném úseku nacházejí. Jedná se o zastávku
Křenovice dolní nádraží, zastávku Křižanovice, Mare-
fy a Nevojice. Na všech zastávkách je navržena reali-
zace nových nástupišť, tam, kde je to možné, adaptace
stávajících čekáren, případně náhrada za nové pří-
střešky pro cestující. Součástí všech zastávek je i nové
osvětlení splňující příslušné normy a v neposlední řa-
dě i rozhlas pro cestující. Dále bude na zastávkách pro-
vedena příprava na instalaci informačních panelů inte-
grovaného dopravního systému.
Další důležitou skutečností vstupující do vlastní-
ho návrhu stavby je způsobu její realizace. Tak jak
už to u železničních staveb bývá zvykem, byla ome-
zujícím faktorem možnost rozsahu výlukové čin-
nosti. Zde bylo nutné najít vhodný kompromis mezi
požadavkem zadavatele železniční dopravy, zejmé-
na regionální, na straně jedné a časovými možnost-
mi vlastní realizace na straně druhé. Výsledkem jsou
délky výluk jednotlivých kolejí, které umožní re-
alizaci kvalitního díla a v co nejmenší míře omezí
vlastní dopravu na železnici. Jako značná výhoda se
u stavby ukázala skutečnost, že obě dvě železniční
stanice nacházející se v úseku stavby nebudou vlast-
ní stavbou dotčeny a umožní křižování železniční
dopravy. Stavba je tak rozdělena do tří samostatných
segmentů – mezistaniční úsek Blažovice – Slavkov
u Brna, úsek Slavkov u Brna – Bučovice a Bučovi-
ce – Nesovice.
SUDOP BRNO, spol. s r. o., Kounicova 26, 611 36 Brno, tel.: 972 625 804, fax: 541 211 310, e-mail: sudop@ sudop-brno.cz,
Mimo hlavní železniční koridory se v současné době do středobodu pozornosti dostávají i železniční tratě regionálního významu. Jedním
z důvodů je skutečnost, že údržbě těchto tratí nebyla v dřívějších dobách, mimo akutní případy, kdy by mohlo dojít k ohrožení bezpečnost
železniční dopravy, věnována dostatečná pozornost. Mezi takové tratě v jihomoravském kraji patří dvoukolejná železniční trať Brno –
Vlárský průsmyk, která je součástí Integrovaného dopravního systému jihomoravského kraje.
Cílem stavby není budování zcela nových prvků
železniční infrastruktury, ale využití všech možnos-
tí, které stávající konfigurace železniční tratě nabízí.
Současně s tím byl kladen důraz na maximálně mož-
né zkrácení legislativní části přípravy stavby tak, aby
byla možná její realizovatelnost již během roku 2015.
V době přípravy článku probíhaly závěrečné pří-
pravné práce, aby vlastní stavbu bylo možné zahájit
v srpnu 2015. Lze jen doufat, že výsledné dílo po re-
alizaci ocení především stávající cestující a přispěje
k přilákání nových cestujících na železnici.
KOORDINAČNÍ SITUACE STAVBY - část 14
1...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...68
Powered by FlippingBook