Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 44

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
44
S vývojem techniky se mění požadavky na její
provoz, bezpečnost, výkon a efektivitu. Mění se i po-
žadavky na vliv na životní prostředí, které dává této
technice práci. TATRA PHOENIX Euro 6 je posta-
vena na osvědčeném tatrováckém podvozku a k po-
hybu v těch nejtěžších terénních podmínkách využí-
vá výkonné, úsporné, a přitom k životnímu prostředí
šetrné, motory PACCAR plnící přísné emisní limity
Euro 6.
Těžká nákladní vozidla TATRA PHOENIX
Euro 6 obohacují nabídku jediného českého výrob-
ce nákladních vozidel přesně dle výrobní strategie
a v souvislosti se spoluprací s holandskou automobil-
kou DAF TRUCKS N.V., evropskou součástí ame-
rického automobilového koncernu PACCAR.
Těžká nákladní vozidla TATRA PHOENIX
Euro 6 bezprostředně vychází z modelů vozidel před-
chozí emisní specifikace. V rámci mandatorních po-
žadavků na plnění nejpřísnějších emisních norem,
známých souhrnně pod zkratkou Euro 6, přináší svým
provozovatelům a zákazníkům společnosti TATRA
TATRA PHOENIX Euro 6
– stále všestranný pomocník
I KDYŽ SE Z KONSTRUKČNÍHO HLEDISKA DÍKY AGREGÁTŮM PRO PLNĚNÍ EMISNÍCH
LIMITŮ DLE NORMY EURO 6 JEDNÁ O NOVOU GENERACI TATROVEK, JEJICH
ZÁKLADEM ZŮSTÁVÁ SPOLEHLIVÁ UNIKÁTNÍ KONCEPCE PODVOZKU, PROVĚŘENÁ
JIŽ TÉMĚŘ CELÝM STOLETÍM NA NEJRŮZNĚJŠÍCH MÍSTECH NAŠÍ PLANETY. DESÍTKY
LET SE TATO KONCEPCE VYVÍJÍ A ZDOKONALUJE. A S TÍM I VÝKONNOST VOZIDEL
KOPŘIVNICKÉ AUTOMOBILKY.
TRUCKS a. s. celou řadu konstrukčních vylepšení
zvyšujících efektivitu provozu.
Od roku 2011 vyjelo z bran továrny, se značkou
TATRA na kapotě, na 500 vozidel modelové řady
TATRA PHOENIX nejrůznějších modifikací, vč. vo-
zů speciálně upravených podle požadavků zákazníků.
Na trhu českém i na trzích zahraničních si pro svo-
ji univerzálnost, spočívající v excelentních terénních
schopnostech a efektivních provozních nákladech při
jízdě na silnicích a zpevněných komunikacích, zís-
kala tato vozidla značnou oblibu a zvyšují svůj po-
díl ve specifické třídě nákladních vozidel pod ozna-
čením N3G.
Modelová řada těžkých nákladních vozidel
TATRA PHOENIX, hlavní výrobní program civilní-
ho sektoru automobilky, je založena na velmi úspěš-
né kombinaci podvozku TATRA, tzv. „tatrovácké
koncepce vozidla“, kabiny společnosti DAF, moto-
ru značky PACCAR, dodávaného rovněž společnos-
tí DAF TRUCKS a převodových skříní značek ZF či
Allison.
TATROVÁCKÁ KONCEPCE PODVOZKU
Centrální roura a s ní pomocí příčníků spojený svařo-
vaný rám tvoří extrémně tuhý nosný systém vozidla,
který je proti běžné rámové koncepci výrazně tužší
v krutu a ohybu. Důležitou skutečností je fakt, že ex-
trémní tuhost podvozku je výsledkem spojení cent-
rální roury a rámu. Dlouhodobé měření a výpočty
ukazují, že centrální roura výrazně přispívá k torzní
tuhosti podvozku.
Vysoká tuhost nosné struktury ovlivňuje rozho-
dujícím způsobem jízdní vlastnosti a namáhání rámu
a nástaveb. Ohybová tuhost ovlivňuje zejména po-
hodlí jízdy s teoreticky menšími nároky na uložení
kabiny. Krutová tuhost pak ovlivňuje stabilitu a řidi-
telnost vozidla, tedy poskytuje vysokou příčnou sta-
bilitu při jízdě v zatáčkách, na vozovkách s příčným
sklonem a v členitém terénu. Prokazatelně snižuje na-
máhání svařovaného rámu a nástaveb, jako jsou cis-
terny, jeřáby atd., což umožňuje jednodušší upevnění
nástaveb a hlavně snižuje vysoké náklady na údržbu
a opravy takových nástaveb.
OPTIMALIZACE TATRA PHOENIX EURO 6
Stávající nabídku modelové řady TATRA PHOENIX
tvoří ucelená sestava vozidel, v modelových varian-
tách s pohonem 4x4, 6x6, 8x6 a 8x8 doplněná o sta-
vební stroj 8x8 s celkovou hmotností 50 t či agrotahač
nebo jiné zemědělské speciály.
Pro varianty vozidel TATRA PHOENIX Euro 6
byla připravena celá řada konstrukčních vylepšení.
1...,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43 45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,...68
Powered by FlippingBook