Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 38

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
38
SDS EXMOST spol. s r. o.
Údolní 413/66, 602 00 Brno, tel.: 543 432 311
e-mail:
Stavba silnice obsahuje celkem 109 stavebních ob-
jektů, ze kterých jsou 2 objekty přípravy staveniště, 16
objektů pozemních komunikací, 12 mostů, 3 opěrné
zdi, 1 protihluková stěna, 19 vodohospodářských ob-
jektů, 45 objektů přeložek kabelových vedení elektro
a sdělovacích kabelů, 6 objektů přeložek plynovodu
a 5 objektů vegetačních úprav. Hlavním zhotovitelem
je sdružení „Společnost pro výstavbu I/11 Oldřicho-
vice – Bystřice MOTA ENGIL a SDS EXMOST“.
Začátek stavby se nachází v místě za mimoúrovňo-
vou křižovatkou Oldřichovice s přivaděčem silnice
II/476, který je součástí stavby I/11 Nebory - Oldři-
chovice. Trasa prochází lesem v katastrálním území
obcí Oldřichovice a Lyžbice, dále přechází mostním
objektem údolí Tisového potoka a místní komunikaci
a pokračuje po zemědělských pozemcích. Přemostění
místní komunikace, řeky Olše a údolní nivy na levo-
stranném břehu koryta řeky je řešeno v délce 782m
mostní estakádou SO 206 o 16 otvorech s horní mo-
stovkou, která je ve výškovém a půdorysném oblou-
ku. Zde je navržena trámová spřažená ocelobetonová
spojitá mostní konstrukce se součtem rozpětí 722m.
Rozpětí hlavního mostního otvoru je 70m. V podél-
ném směru je mostní otvor č. 9 příčlí dvoukloubového
rámu, který je vytvořen dvojicí pevných ložisek na pi-
lířích P9 a P10. Založení mostu je hlubinné na vrta-
ných pilotách. Dále trasa prochází hustě zastavěným
územím se značnými nároky na demolice. Následně
se trasa bude přibližovat ke stávající silnici I/11 a po-
kračovat v jejím souběhu, mostem přechází silnici
III/01144. Konec stavby v km 16,500 je řešen v mís-
tě stávající silnice I/11 za obcí Bystřice, kde navazuje
na stavbu průtahu Hrádkem realizovanou v rámci mo-
dernizace III. železničního koridoru. Všechna kříže-
ní se stávajícími silnicemi a polními cestami jsou mi-
moúrovňová.
Stavební práce byly zahájeny v září loňského ro-
ku přípravou území a přeložkami venkovního vedení
NN a přeložkou VO v km 13,4. V říjnu byly zaháje-
ny práce na přeložce silnice I/11 a mostních objek-
tech. V listopadu byla dále zahájena výstavba pře-
ložky vodovodu SO 324 PE 560 SMVK v km 15,88
- 15,94 a přeložkami VO a sdělovacích kabelů v km
12,3-13,9. Po zimní přestávce byly v letošním roce
dále zahájeny práce na SO 111 MÚK Bystřice v km
14,376, přeložce MK Oldřichovice a dále na most-
ních objektech 202 v km 11,41 a 206 v km 13,615.
V březnu byly zahájeny práce na SO 121, propustcích
MK Oldřichovice, přeložkách VO, sdělovacích kabe-
lů a přeložce STL plynovodu. V realizaci SDS Ex-
most jsou v současné době mostní objekty 201 Most
na silnici I/11 přes potok Křivec, 202 Most na silni-
ci I/1 přes MK a potok v km 11,41, 205 Most na MK
přes I/11 v km 12,372, levá polovina 206 a 208 Most
na větvi MÚK Bystřice přes I/11 v km 14,376.
Investorem akce je Ředitelství s silnic a dálnic
ČR. Význam výstavby silnice je v současnosti zná-
soben zprovozněním automobilky Hyundai Motors
SILNICE I/11 OLDŘICHOVICE – BYSTŘICE
Company v Nošovicích a dále požadavkem na její ka-
pacitní propojení s automobilkou KIA Motors v ob-
ci Teplička nad Váhom u Žiliny. Kvalitní dopravní
propojení je nezbytnou podmínkou dalšího hospo-
dářského růstu oblasti, což pomůže ke snížení neza-
městnanosti. Zlepšení propustnosti silniční sítě zvýší
Pohled od SO 204 na provádění sanace podloží
štěrkovými pilotami na SO 101.
Pohled od SO 205 na budoucí SO 204
v popředí základ pro gabionovou zeď SO 204.
SO 206 OP1 levý most.
Betonáž podkladního betonu.
SO 202 OP1 levý most – montáž armatury.
Pohled ve směru Frýdek-Místek.
SO 202 pohled na pilíř základu ve směru na OP3
Mosty u Jablunkova. V popředí OP3 mostu.
SO 206 – smontovaná výztuž pro základ pilíře
P2 levého mostu ve směru Mosty u Jablunkova.
atraktivitu pro další podnikatele a investory. Plánova-
né dokončení stavby je v listopadu roku 2017.
Použitá literatura:
Stádník M.: Průvodní zpráva DSP, VD-ZDS,
aktualizace 2013, Sudop Praha
Jedná se o novostavbu silnice I. třídy na úseku Český Těšín – Mosty u Jablunkova o čtyřech jízdních pruzích kategorie S 24,5/100 v délce
6240m, která bude nahrazovat stávající silnici procházející zastavěným územím okrajové části města Třinec, obcemi Oldřichovice, Lyžbice
a Vendryně. Lokalita se nachází severně od CHKO Beskydy. Z hlediska dopravní funkce je komunikace využívána k tranzitní dopravě se
Slovenskou a Polskou republikou. Je jedinou komunikací, po které lze obsloužit Třinecké železárny, a.s. a slouží také k přímému spojení
přilehlého území. V roce 2004 bylo z TŽ expedováno 80 tis. kamiónů a v obci Vendryně byl denní průměr 22 tis. vozidel. Stávající silnice má
nevyhovující parametry směrového a výškového řešení a dále šířkového uspořádání. Vzhledemk těmto skutečnostem je nejkritičtější situace
ve Vendryni a ve stoupání od řeky Olše na Oldřichovice. Tato situace má negativní vliv na život lidí v dotčených obcích. Dále se nepříznivě
projevuje v čase stráveném neplynulou jízdou a ve spotřebě pohonných hmot, což má za následek zhoršující se životního prostředí.
1...,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37 39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,...68
Powered by FlippingBook