Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 45

45
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
Nejviditelnější změnou je použití nové kabiny,
jejíž základ vychází ze stavebního provedení kabin
vozů DAF CF, resp. řady „construction“. Kabina je,
především v podlahové části, zcela překonstruována,
včetně rozšířeného předního uložení na rám. Nový je
rovněž tvar nárazníku a hlavních světlometů. Spod-
ní část nárazníku je ocelová a dělená, kvůli úspoře
nákladů při případné výměně či opravě, na tři části.
I s novou kabinou a s přechodem na motory Euro
6 zůstává nájezdový úhel na hodnotě 31 stupňů jako
u vozidel s motory Euro 5. Jedná se o jednu z nejlep-
ších hodnot nájezdového úhlu u plněpohonných ná-
kladních vozidel segmentu off-road.
Podvozek je nově vybaven elektronickým mana-
gementem vzduchové soustavy EAC. Brzdový sys-
tém je řízen novou generací protiblokovacího systé-
mu EBS-3 od společnosti WABCO. Konstrukčními
vylepšeními prošlo také odpružení přední nápravy
s použitím nových tlumičů s pozměněnou charak-
teristikou tlumení. Zásadní změnou prošel přední
zkrutný stabilizátor a jeho uložení. Mnoho z těchto
konstrukčních řešení úspěšně prochází náročným tes-
továním během rallye DAKAR.
NOVÁ MOTORIZACE
Zcela zásadní změnou, která se však odehrává „pod
kapotou“, je rozšíření nabídky motorů a jejich emis-
ní specifikace Euro 6. K dispozici jsou dva typy mo-
torů značky PACCAR. Větší MX-13 se zdviho-
vým objemem 13 l a maximálními výkony 300 kW,
340kW a 375kW a „menší“ MX-11 se zdviho-
vým objemem 11 l a maximálními výkony 271 kW,
292kW a 320kW. Na rozdíl od emisních variant
Euro3 a Euro5 byl motor PACCAR MX-13 zcela zá-
sadně přepracován. Poprvé je tak ve vozidlech TAT-
RA instalován motor se vstřikovacím systémem typu
Common Rail. Další konstrukční změny na motoru
zahrnují především integraci systému recirkulace vý-
fukových plynů, použití turbodmychadla s proměn-
nou geometrií lopatek a novou olejovou vanu motoru
pro snížení hmotnosti agregátů.
Motor PACCAR MX-11 je zcela nové konstruk-
ce. Oba dva motory využívají k optimalizaci emi-
sí škodlivých sloučenin ve výfukových plynech dle
norem Euro 6 osvědčenou kombinaci systémů recir-
kulace výfukových plynů, EGR, a katalytické reduk-
ce, SCR, se kterými má DAF TRUCKS jako výrobce
těchto motorů bohaté dlouholeté zkušenosti z výroby
pro americké značky Kenworth a Peterbilt, jež splňu-
jí podobné požadavky v rámci severoamerické legis-
lativy dle EPA 10. Celá kombinace je doplněna o fil-
tr pevných částic, tzv. DPF.
PŘEVODOVKA NA PŘÁNÍ
U nových vozidel TATRAPHOENIX je využita stan-
dardní zástavba šestnáctistupňových převodovek ZF,
a to jak s manuálním řazením, tak s řazením automa-
tizovaným (AS-Tronic). Obě dvě varianty mohou být
doplněny intardéry. Manuálně řazená převodovka je
nově ovládána pomocí bowdenů, což zásadním způ-
sobem přispívá ke snížení vibrací přenášených do ka-
biny a tedy k pracovnímu komfortu řidiče. Automati-
zovaný systém řazení využívá vlastní řadicí software
vyvinutý společně s techniky firmy ZF.
Standardem je nabídka jednostupňových pří-
davných převodovek vlastní konstrukce TATRA
(ve třech druzích provedení převodování) a dvoustup-
ňových přídavných převodovek TATRA (ve dvou va-
riantách převodování). Převodové poměry přídav-
ných převodovek jsou navrženy tak, aby přispívaly
k výborné ekonomice provozu. V průběhu roku je
plánovaná zástavba plně automatických převodovek
Allison.
ZÁKAZNICKÁ VSTŘÍCNOST
Vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 budou zpočát-
ku pokrývat stejný rozsah variant jako modely před-
cházející řady. Postupně budou přibývat další verze
a dojde též na rozšíření výbavy na přání, stejně jako
k rozvoji a rozšiřování poprodejních služeb nabíze-
ných pro tuto novou modelovou řadu. Vše s priorita-
mi danými preferencemi zákazníků, tak, jak je vstříc-
nému zákaznickému přístupu společnosti TATRA
TRUCKS a. s. zcela vlastní. V Kopřivnici se však ro-
dí i celá řada speciálních řešení dle specifických po-
žadavků zákazníků, pro které se budou dát ve velmi
blízké budoucnosti využít i podvozky modelové řady
TATRA PHOENIX.
1...,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44 46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,...68
Powered by FlippingBook