Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 49

49
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
SaM silnice a mosty, a.s.
Máchova 1129, Česká Lípa
tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
e-mail:
,
SaM -
silnice a mosty na Vašich cestách
Skupina SAM má několik závodů po celé České republice. Je držitelem 10 ocenění Mostní dílo roku, hlavní náplní jsou opravy
a novostavby mostních konstrukcí a komunikací, má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí typ SAM, ocelové zábradelní
svodidlo typ ZSSAM/H2, výroba a montáž ocelových konstrukcí pro tř. EXC3.
PROTIEROZNÍ OPATŘENÍ V K.Ú.
NEBOVIDY, U STUDÁNKY
Investor:
Město Mělník, dotace EU
Architekt: Ing. arch. Petra Zajíčková
Projektant: PONTEX s. r. o. Praha
Realizace: 06/2013 - 01/2015
Náklad:
14,782 mil. Kč bez DPH
Lokalita U studánky byla součástí pozemkové
úpravy v katastru Nebovidy jako protierozní opatře-
ní zamezující splavování ornice ze zemědělských po-
zemků po přívalových deštích. Byly provedeny zemní
práce v objemu 18450 m
3
, těžba pod vodou 17800m
3
,
ozelenění mokřinového lesa.
Byl založen trávník na 2400 m
2
, vysazeno 20800ks
sazenic, 330 keřů a 32 odrostků. Součástí zakázky je i
tříletá péče o osázené plochy. Ozdravný řez větví od-
rostků, údržba kotvení, ochrana proti chorobám a škůd-
cům, sekání trávníků, vyžínání buřin.
SPORTOVNĚ REKREAČNÍ AREÁL VRCHBĚLÁ,
MULTIFUNKČNÍ TURISTICKÉ CENTRUM
Objednatel: Energie stavební a báňská a. s.,
Kladno
Projekt:
Spojprojekt Praha a. s.
Realizace: 05/2012 – 12/2013
Náklad:
26,923 mil. Kč
Proběhla úprava stávající komunikace, byly vybu-
dovány příjezdy k parkovišti a k centrálnímu objektu,
cesty k dětskému hřišti, pěší naučná stezka, chodníky
s konstrukcí z asfalotobetonu v ploše 130 m
2
. Nejná-
kladnější objekt byly inlinedráhy s úpravu stávající cy-
klotrasy za 13,592 mil. Kč, celkové plochy 30369m
2
.
Konstrukce dráhy je ze ŠD 200mm a asfaltového be-
tonu. Dlažby jsou z lomového kamene 88 m
2
, 6 380
m
2
zámkové dlažby, 3 640 m
2
zatravňovací dlažby
a vegetačních tvárnic. Součástí bylo i dopravní zna-
čení a odvodnění.
MOST EV.Č. 15425-1 TRPNOUZE
Objednatel: SÚS Jihočeského kraje
Projekt:
HBP s. r. o. České Budějovice
Realizace: 10/2013 – 07/2014
Náklad:
4,842 mil. Kč
Původní mostní objekt nevyhovoval niveletou ko-
munikace nad potokem Tušť, také šířkovým uspořá-
dáním komunikace a technickým stavem.
Nový most je uzavřený monolitický železobetono-
vý rám izolovaný NAIP, založený plošně. Křídla rov-
noběžná, železobetonová, zavěšená na svislých stěnách
NK mostu, obložená kamenným obkladem. Navazují
na gabionové zdi délky 30 m na obou stranách mos-
tu o celkovém objemu 220 m
3
. Na monolitických řím-
sách je instalováno jako záchytný systém zábradelní
mostní svodidlo ZSSAM/H2 na předmostích plynule
navazující na ocelová svodidla JSNH4. Šikmá délka
mostu je 9,65 m, šířka mostu 7,00 m.
I/33 NÁCHOD, OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKA
POLSKÁ – ULICE KAPITÁNA JAROŠE
Objednatel: ŘSD ČR, Správa Hradec Králové
Město Náchod
Projekt:
Ing. Šír
– projektování DS Hradec Králové
Realizace: 09 –12/2013
Náklad:
8,701 mil. Kč
Přestavba stykové křižovatky na malou 4 ramen-
nou okružní křižovatku z ulic Polské, Kapitána Jaro-
še a Kladské s vnějším průměrem od 14,5 a 28,5m.
Vozovka má konstrukci s krytem z mastixového ko-
berce SMA 11 S 50mm a dvou asfaltových vrstev 50
a 60mm. Středový kruh je nadvýšený, prstenec kruhu
z dlažby, od asfaltových vrstev oddělen kamenným ob-
rubníkem. Součástí stavby je odvodnění, obnova do-
pravního značení, úprava chodníkových ploch, osaze-
ní silničního zábradlí. Sloupy veřejného osvětlení byly
nahrazeny novými stožáry. Došlo k přeložkám vodo-
vodu, vedení ČEZ a Telefonica CR. Vyměněno oce-
lové svodidlo a obnoveno dopravní značení. Na obou
mostech byly zhotoveny železobetonové římsy a osa-
zeno ocelové zábradlí.
I/33 HRADEC KRÁLOVÉ
– OD KŘIŽOVATKY ČKD SMĚR PŘEDMĚŘICE
Objednatel: ŘSD ČR, Správa Hradec Králové
Projekt:
M. I. S. a. s. Ing. Miroslav Kučera
Realizace: 11/2013 – 05/2014
Náklad:
26, 858 mil. Kč
Stavba v úseku od železničního přejezdu po od-
bočku Předměřice. Vozovka šířky 8,5m má konstrukci
s obrusným krytem z mastixového koberce tl. 40mm,
ložná vrstva tl. 60mm. Mezi vrstvami je výztužná síť
ze skleněných vláken v krajích vozovky a přes příčné
trhliny. Část konstrukce vozovky odtěžena, rozprostře-
na separační a filtrační geotextilie, kamenivo, štěrkodrť,
vrstva ze směsi stabilizované cementem, asfaltová vo-
zovka z vrstev tl. 80mm, 60mm a 40mm.
Vyměněno ocelové svodidlo a obnoveno dopravní
značení. Na obou mostech byly zhotoveny železobe-
tonové římsy a osazeno ocelové zábradlí.
ZÁKLAD POD STROJ POWER TEC 4000 AG-M3
TOS VARNSDORF
Objednatel: TOS Varnsdorf
Projekt:
Agral Plast s. r. o.
Realizace: 02 – 05/2014
Náklad:
12,822 mil. Kč
Složitá železobetonová konstrukce je umístěna
v prostoru stávajícího základu frézy FRPD ve výrob-
ní hale v areálu firmy TOS Varnsdorf. Byly provede-
ny přeložky splaškové kanalizace a datových kabelů.
Výkop stavební jámy byl staticky zajištěn. Základ je
umístěn do železobetonové jímky, která je od základu
dilatována styrodurem, vlnou Rockwoll a hydroizola-
cí. Zpracováno bylo 1 486 m
3
betonu a 117 t výztuže.
Bylo vyvrtáno 118m jádrových vrtů pro kotvení stro-
je, základ je opatřen dvojnásobným nátěrem na ochra-
nu proti ropným látkám.
1...,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48 50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,...68
Powered by FlippingBook