Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 3

ÈLENÌNÍ PODLE OBORÙ:
1. Materiály
1-11 Kovové
1-12 Døevìné
1-13 Pojiva, plniva
1-14 Hydroizolace, støešní krytiny
1-15 Tepelné a zvukové izolace
1-16 Sklo, sklenìné výrobky
1-17 Výplnì otvorù
1-18 Keramické zboží
1-19 Beton, betonové výrobky
1-20 Plasty, plastové výrobky
1-21 Stavební chemie, nátìrové hmoty
1-22 Kámen, výrobky z kamene
1-23 Zdicí materiály
1-24 Stavební dílce, konstrukce
1-25 Materiály ostatní, stavebniny
2. Strojní výroba pro stavebnictví
2-11 Stavební stroje a zaøízení
2-12 Dopravní stroje a zaøízení
2-13 Øemeslné stroje a nástroje
2-14 Lešení, bednìní, pažení
2-15 Mìøící pøístroje, geodetické práce
2-16 Zabezpeèovací technika
3. Stavební firmy
3-11 Dopravní a inženýrské stavby
3-12 Obèanská a bytová výstavba
3-13 Prùmyslové stavby
3-14 Speciální a modulové stavby
3-15 Stavební technologie a øemesla
3-16 Stavby na klíè
4. Doprovodná skupina
4-11 Pøíprava staveb, projektová èinnost
4-12 Odborné posudky, prùzkumy
4-13 Vybavení interiérù a exteriérù
4-14 Zdravotní a sanitární technika
4-15 Tepelná a vzducho- technika, klimatizace
4-16 Rozvody, kanalizace
4-17 Úpravy povrchù
4-18 Vybavení stavenišť
4-19 Elektroinstalace
4-20 Vodoinstalace
5. Navazující obory
5-11 Finanèní a investièní èinnost
5-12 Veletrhy a výstavy
5-13 Stavební sdružení,
informaèní èinnost
5-14 Realitní èinnost
5-15 Výpoèetní a kanceláøská technika,
software
5-16 Bezpeènost práce
5-17 Ekologie
Stavební a investorské noviny
Informaèní systémovì tøídìný èasopis
pro stavebnictví a navazující obory.
Vydává: SNi, s. r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
šéfredaktor: 603 451 252
Pøíjem inzerce a tiskových podkladù:
SNi, s.r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
e-mail:
,
Obchodní zastoupení:
603 241 271 (Praha), 605 931 602 (Brno),
731 160 655 (Ostrava)
Ev. èíslo: MK ÈR E 16864
Zpùsoby šíøení:
bezplatnì na stavebních výstavách a veletrzích,
investorùm, pøedplatitelùm a inzerentùm,
sítí spolupracovníkù v celé ÈR.
Vychází mìsíènì
ISSN 1804-2864
Roèní pøedplatné je 580 Kè
OBSAH
3-11 Tvrdou prací se nám podaøilo získat obyvatele Varšavy zcela na naši stranu............ 4
4-11 Vysokorychlostní trať Praha-Drážïany.................................................................. 6
1-21 SIMAT dodává již více jak 20 let špièkové nátìrové systémy na èeský trh............... 10
3-11 Rekonstrukce dálnice D1 v úseku Mìøín – Velké Meziøíèí, západ
probíhá pod taktovkou spoleènosti Eurovia CS................................................... 12
4-17 Sanace železnièních mostù materiály Knauf Tiefbau Sanierung ............................ 14
3-11 Spoleènost SMP CZ dokonèila rekonstrukci mostu lanové dráhy na Petøín............. 16
4-11 Dálnice D3, stavba 0305-I Voraèice – Nová Hospoda........................................ 18
3-11 Rozšíøení prùmyslové zóny Vrachlabí - jih,
regionální infrastruktura I/14 Vrchlabí úsek Nerudova-Nádražní.......................... 20
3-11 I/15 Litomìøice mosty ev. è. 15-040, 15-041, 15-042 A 15-043........................ 21
4-11 Contract management – základní nástroj efektivního
øízení administrace stavebních projektù.............................................................. 22
4-11 Business Intelligence (BI) – Manažerský Informaèní Portál (MIP)............................ 23
3-11 Frézování letištních ploch a vozovek .................................................................. 24
4-11 Silnice I/50 Buèovice – obchvat (nadìje pro mìsto)............................................ 26
3-11 Modernizace traťového úseku Praha Bìchovice – Úvaly pøed dokonèením............ 28
2-15 Senzor pro urèení výšky snìhu SHM-30 ............................................................. 30
4-11 Rekonstrukce trakèního vedení v ŽST. Logatec (Slovinsko).................................... 32
2-11 Terrastroj v letošním roce oslaví 25 let od svého založení .................................... 34
3-11 COLAS CZ – generální dodavatel silnièního stavitelství v ÈR ............................... 36
1-24 Podíl Freyssinetu na realizaci mostních staveb na dálnici D3
v úseku Žilina Strážov - Žilina Brodno................................................................ 38
2-14 PERI pøedstavilo øadu inovací i zcela nových produktù bednìní a lešení ................ 40
2-15 Rychlé a efektivní vyhodnocení stavu vozovky v záruèní lhùtì ............................... 44
4-11 Bezbariérové pøístupy do stanic metra I. P. Pavlova, Andìl a Mùstek A / B ............. 46
3-11 SaM - silnice a mosty na Vašich cestách ............................................................ 48
2-11 V Èestlicích brzy vyroste nová centrála spoleènosti Kuhn Bohemia ....................... 49
2-11 „Be Part of Something Bigger“: Spoleènost Liebherr úspìšnì
zakonèila veletrh Bauma 2016 ......................................................................... 50
4-16 Èeská voda – Czech Water, a. s. – trendy v dopravì ........................................... 52
4-11 Stáhne EIA dopravní stavitelství do propasti?...................................................... 54
1-24 Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice – Èeská Lípa.
Pøedepnutí mostních pilíøù P3 a P4.................................................................... 56
2-12 Tatrovky a nakladaèe CAT se pøeddstaví na nové „OFF ROAD SHOW“................ 58
1-24 ARMOSTAV MÍSTEK, s. r. o. je spolehlivým dodavatelem
betonáøské oceli a výztuže do betonu ................................................................ 60
4-16 Spolupráce firem HAURATON a BENEFIT pøináší na trh v Èeské republice
materiálovì a technologicky jedineèné odvodòovací systémy............................... 62
3-11 Reclamite – ekonomické øešení pro omlazení a konzervaci asfaltových silnic ......... 64
2-11 Na veletrhu Bauma 2016 jsme se prošli po Vermeer City.................................... 66
4-17 Knauf Drystar – nový systém do vlhkých a mokrých místností................................ 68
4-16 Systémové odvodnìní zpevnìných ploch............................................................ 71
5-12 Úroveò stavebního veletrhu v Brnì je odrazem stavu èeského stavebnictví............. 72
5-12 Bauma má za sebou další úspìšné pokraèování................................................. 80
Podaøí se vládì splnit èást programového prohlášení o výstavbì dálnic?
Sliby o zkvalitòování úrovnì dopravní infrastruktury se již tradiènì objevují v programových
prohlášeních vlád napøíè politickým spektrem.
Ne jinak je tomu i v pøípadì vlády Bohuslava Sobotky. Ta se v nìm v této oblasti zavázala,
že dokonèí zejména ty úseky infrastruktury, které jsou rozhodující pro napojení našich dálnic na
celoevropskou dálnièní síť.
V souèasné dobì však nastávají velké pochybnosti, že se jí to podaøí. Výstavba nových úsekù
dálnic vázne. A tak zatímco v letech 1993 -2013 bylo každoroènì zprovoznìno pøibližnì 25 - 30 km
nových dálnic, za tøíleté pùsobení Sobotkovy vlády to bude v závìru letošního roku jen pouhých pìt
kilometrù. Nyní jsou sice ve výstavbì dílèí úseky dálnic D3 kolem Veselí nad Lužnicí, D11 u Hradce
Králové, D8 u Ústí nad Labem a D1 u Pøerova. Nicménì se dá pøedpokládat, že po jejich dokonèení
mùže nastat v budování naší dálnièní sítì další kolaps.
Vinu na tom nesou všechny vlády, které po našem vstupu do EU mìly možnost revidovat po-
sudky vlivu staveb na životní prostøedí (Enviromental Impact Assessment EIA) tak, aby byly v souladu
s evropskou legislativou. Dùsledky jsou zøejmé. Bez nové EIA nebude možné na naše pøedpokládané
dálnièní stavby èerpat evropské dotace, což bude ve skuteènosti znamenat jejich zastavení.
Ve høe je pøitom 60 mld. Kè, které mùže ÈR z operaèního programu Doprava v letech 2014
– 2020 èerpat.
Za záchrannou brzdu se snaží vláda zatáhnout zaøazením pøibližnì deseti klíèových staveb na
prioritní seznam a nalézt pro jejich spuštìní administrativní øešení. Dalším lajdáctvím je, že Èeská re-
publika mìla mnoho let k dispozici stanovisko EIA. Bohužel však stát za dobu jejího trvání nebyl schopen
tyto stavby nejen postavit, ale pro mnohé z nich nevyøídil ani územní rozhodnutí èi stavební povolení.
Optimisté z øad státní správy vìøí, že posudky EIA bude možné operativnì doplnit a vše se dá
stihnout v horizontu jednoho roku. Pesimistické scénáøe hovoøí až o tøech letech. Teprve poté by bylo
možné zahájit legislativní úkony k povolení staveb a výbìr dodavatelù. Vìøme, že všechny kompetentní
orgány napøou síly tak, aby se vše úspìšnì zvládlo a stìžejní dálnièní stavby u nás mohly pokraèovat.
Ivo Románek
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...84
Powered by FlippingBook