Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 13

13
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
Jaké specifické úkoly před vás
tyto práce kladou?
Zajímavým objektem je kupří-
kladu mostní objekt SO 202. Jedná
se o třípólový most, u něhož dochá-
zí k úplné demolici nosné konstrukce
a dvou stávajících pilířů. Poté proběh-
ne jeho kompletní obnova v nových
parametrech. Stávající železobetono-
vá prefabrikovaná konstrukce bude
nahrazena ocelovou nosnou konstruk-
cí a monolitickými pilíři, včetně zá-
kladů a hlubinného založení. V hlavní
trase bude stávající zemní těleso roz-
šířeno na požadovanou úroveň s tím,
že na vnějším okraji dojde k doplně-
ní konstrukčních vrstev v celé tra-
se. Proběhne reprofilace dle zpraco-
vané projektové dokumentace, kdy
z původních příčných sklonů vozov-
ky 2% se základní příčný sklon dál-
nice mění na 2,5%. Jedná se většinou
o přímé úseky nebo úseky ve velkých
směrových obloucích. Na reprofilova-
ném povrchu bude provedena recyk-
lace za studena, čímž dojde ke sjed-
nocení povrchů v celé šířce i délce
jízdního pásu. Na takto sjednocený
povrch se provede nová konstrukční
vrstva s označením SC 8/10 tl. 12 cm.
Po dokončení této vrstvy proběh-
ne technologická přestávka, na kte-
rou naváže stavba zkušebního úse-
ku cementobetonového krytu v délce
200-300m. Po vyhodnocení požado-
vaných zkoušek z odebraných vzor-
ků ze zkušebního úseku bude zahá-
jena pokládka cementobetonového
krytu v celé délce modernizované tra-
sy. Po dokončení CBK bude provede-
na výstavba odvodňovacích zařízení
(štěrbinové žlaby, monolitické rigoly
CURB-King a monolitické příkopové
žlaby), která jsou napojena na kanali-
zační řad zhotovený v předešlé etapě.
K dokončovacím pracím patří dokon-
čení nezpevněných krajnic, montáže
záchytných zařízení (betonová a oce-
lová svodidla), montáž směrových
sloupků, montáž portálů a poloportá-
lu. Finální úpravou je provedení vo-
dorovného a svislého dopravního zna-
čení. Součástí etapy 3A jsou i opravy
povrchů jednotlivých napojení MÚK
Měřín a MÚK Velké Meziříčí západ,
kdy u těchto stavebních objektů dojde
před vlastním zprovozněním celého
pravého jízdního pásu k výměně ložné
a obrusné vrstvy z asfaltových směsí.
V jaké fázi realizace rekonstruk-
ce se nyní nacházíte?
Nedávno jsme dokončili etapu 2A
provizorním rozšířením dálnice LJP
včetně 4 mostů a nyní se nacházíme
v etapě 2B, při níž se rekonstruuje ka-
nalizační řad, optické sdělovací kabely
a telematické kabely.
Co považujete za největší zajíma-
vost při realizaci tohoto úseku?
Bezesporu to, že se v km 136,800
až 139,200 nachází v místě dálničního
tělesa vojenské letiště, které i po mo-
dernizaci bude zachováno pro případ-
né vojenské účely. Zde je střední dělí-
cí pás součástí vozovky. Při odstranění
betonových mobilních svodidel lze tu-
to plochu využít pro přistávání vojen-
ských letadel.
Kdy bude tento úsek znovu
zprovozněn?
Pravý jízdní pás bude zprovozněn
v listopadu roku 2016. Stavba pak bude
převedena do standardního zimního re-
žimu. Po zimním období bude zaháje-
na etapa 4. Při této etapě bude zmoder-
nizován levý jízdní pás včetně všech
mostních objektů. Součástí oprav jsou
i obnovy odpočívek Kochánov a Strá-
necká Zhoř. Tyto odpočívky budou
zrekonstruovány vždy v souběhu s do-
končovaným jízdním pásem.
Co přinese modernizace D1 mo-
toristům ?
Pro motoristy to bude znamenat
zklidnění dopravy v celém rekonstru-
ovaném úseku. Snížení hlučnosti bude
mít pozitivní dopad nejen na řidiče, ale
i bezprostřední okolí dálnice. Zvýšení
jízdního komfortu při průjezdu daným
úsekem jistě přispěje také ke zvýšení
bezpečnosti provozu. Dojde i ke zlep-
šení informačního systému, všech ná-
věstidel a informačních zařízení.
A moje poslední otázka. Jaké
jsou náklady na modernizaci tohoto
úseku a kdy budou moci celý opra-
vený úsek využívat motoristé?
Náklady jsou něco málo přes
1 mld. Kč, což je soutěžní cena bez
DPH. V roce 2016 bude zprovozněn
pravý jízdní pás a rok 2017 je rokem,
kdy bude celý námi modernizova-
ný úsek již sloužit motoristům v obou
směrech.
Děkujeme za rozhovor
a srdečné přijetí
Ivo Románek
EUROVIA CS, a. s.
závod Morava Jih
Vídeňská 104, 619 00 Brno
tel.: +420 547 428 811
fax: +420 547 428 800
e-mail:
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...84
Powered by FlippingBook