Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 19

19
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
VPÚ DECO PRAHA a.s.
, Podbabská 20/1014, 160 00 Praha 6, tel. 220 188 301,
Zbývajícími mosty jsou most v km
59,446 přes údolí délky 442m
a most v km 60,746 přes polní ces-
tu a biokoridor délky 226m.
Dle dopravního modelu pro rok
2050 bude intenzita provozu me-
zi MÚK Loudilka a MÚK Mezno
19572 všech vozidel za 24 hodin,
z toho bude 2363 těžkých náklad-
ních vozidel.
MÚK Loudilka
Mimoúrovňová křižovatka Loudil-
ka je navržena jako osmičkovitá.
Větve MÚK jsou napojeny na pře-
loženou silnici II/121 přes okružní
křižovatky. Přeložka II/121 je na-
vržena tak, aby mohla být vedena
dále mimo zástavbu a navazovala
na obchvat Heřmaniček.
MÚK Mezno
Mimoúrovňová křižovatka Mezno
je navržena také jako osmičkovitá.
Na přeložku silnice I/3 jsou větve
MÚK napojeny přes dvě stykové
křižovatky. Silnice I/3 bude pře-
řazena do silnic II. třídy pod čís-
lem II/603.
Pro odvedení dešťové vody
z vozovky je navržena dešťová ka-
nalizace. Dešťová kanalizace je za-
ústěna do dešťových a usazova-
cích nádrží, kde bude přečištěna
od znečisťujících látek a poté pře-
vedena do retenčních nádrží, které
slouží k regulovanému vypouštění
do recipientů.
Rozsah protihlukových opat-
ření je navržen na základě závěrů
hlukové studie. Jsou projektovány
protihlukové betonové stěny opat-
řené absorpční vrstvou a protihlu-
kové valy, které budou plnit sou-
časně krajinotvornou funkci.
Prostupnost území je zajištěna
přeložkami a mosty na příčných kří-
ženích s polními cestami a silnicemi.
Dálnice D3 bude vybavena in-
formačním systémem. Po dokon-
čení zemních prací budou svahy
výkopů, násypů a zemních valů
ohumusovány a osety, bude pro-
vedena výsadba vhodné zeleně.
Stavba vyvolá přeložky inženýr-
ských sítí. V rámci přípravy sta-
veniště bude provedena demolice
dvou obytných objektů.
ZÁVĚR
Význam a přínos středočeské dál-
nice D3 byl několikrát potvrzen
35$+$ 35$+$
.$7(*25,( '
=È./$'1Ë 8632ěÈ'È1Ë
=Èě(=
=$2%/(1Ë 1È6<3 ! P
2'%2ý29$&Ë 3ě,32-29$&Ë 358+
1È6<3
'È/1,&( ' 67$9%$ , 925$ý,&( 129È +2632'$
9=2529é 3ěËý1é ě(= +/$91Ë 75$6<
7È%25 7È%25
=Èě(= =$2%/(1Ë
předchozími studiemi a multikri-
teriálním hodnocením. Dálnice D3
doplní chybějící kvalitní a bezpeč-
né propojení mezi zprovozněnou
stavbou 0305-II a Pražským okru-
hem. Dopravní význam potvrzu-
je i dopravní model z dubna 2015,
ze kterého vyplývá, že dálnice D3
ulehčí ve výhledovém roce 2050
dálnici D1 v úseku mezi Praž-
ským okruhem a Mirošovicemi
o cca 14 tisíc voz/24 hod, silnici
I/3 mezi Benešovem a Voticemi
až o 17 tisíc voz/24 hod a dálni-
ci D4 v úseku od Prahy k Mníšku
pod Brdy o cca 5 tisíc voz/24 hod.
Neméně důležitým a nelehkým
úkolem investora, dodavatelů
stavby a projektantů bude zajiš-
tění toho, aby negativní dopady
jak stavby, tak i budoucího provo-
zu na životní prostředí a obyvate-
le regionů, přes které dálnice D3
prochází, byly co nejmenší, pří-
padně se snažit o jejich co mož-
ná největší eliminaci v souladu
se Stanoviskem k posouzení vlivů
provedení záměru na životní pro-
středí vydaném Ministerstvem ži-
votního prostředí dne 1. 2. 2012.
Celková délka úseku stavby D3,
0305-I:
16,5km
Počet mostů:
24
Počet MÚK:
2
Výhledová intenzita, rok 2050:
19 572 – 23 692 voz/24hod.
Předpokládané investiční náklady:
11 618 761 tis. Kč (s DPH)
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant DÚR stavby 0305-I:
VPÚ DECO PRAHA a.s.
Podélný profil Voračice–Loudilka
Podélný profil Loudilka–Mezno
Vzorový příčný řez
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...84
Powered by FlippingBook