Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 26

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
26
V průběhu posledních 20 let došlo k modernizaci silnice, u některých
z měst a obcí na trase byly vybudovány obchvaty. Jedním z nevyhovují-
cích míst na stávající silnici I/50 vzhledem k požadavkům současné do-
pravy je vedení silnice zástavbou města Bučovice. V současnosti vede
silnice I/50 průtahem města po uličních komunikacích v nevyhovujících
směrových a rozhledových poměrech. V centrální části města denně pro-
jíždí podle celostátního sčítání z roku 2010 množství vozidel přesahují-
cí hodnotu 13 000 vozidel za 24 hod. v obou směrech. Z hlediska obsluž-
nosti území se kromě silnice I/50 vyskytují v zájmové oblasti i silnice
II/431 (4131 vozidel za 24 hod.), spojující významná regionální cent-
ra Vyškov a Kyjov, dále silnice III/0507 na Mouřínov a silnice III/0506
s připojením místní části Marefy na silnici I/50. Ve směru od Rousíno-
va má přímé napojení na silnici I/50 silnice III/0478. Významné postave-
ní z hlediska vlivu na silniční dopravu má železniční trať Brno – Vlárský
průsmyk. Železniční trať před začátkem i koncem města vede v těsném
souběhu se silnicí I/50 a řekou Litavou.
Silnice I/50 Bučovice - obchvat (naděje pro město)
Silnice I/50 je součástí mezinárodního dálkového tahu E 50, který svým mezinárodním dopravním významem patří mezi
nejdůležitější dálkové trasy v České republice. Silnice I/50 má vazbu na dálniční síť ČR a od svého začátku v km 210 dálni-
ce D1 u Holubic pokračuje východním směrem přes Slavkov u Brna, Bučovice, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Starý Hro-
zenkov k hranicím se Slovenskem. Celková délka tahu je 101,646 km.
Během zpracování studie účelnosti a proveditelnosti v roce 2012
bylo prověřeno celkem 12 variant. K dalšímu zpracování byly vybrá-
ny varianty „J“ a „L“, přičemž varianta „L“ zasahovala do katastrálního
území Nevojic. Z jednání zastupitelstva obce Nevojice dne 16.12.2013
však vzešlo stanovisko, aby obchvat Bučovic nebyl řešen v katastrál-
ním území Nevojic. Po zhodnocení možností řešení obchvatu s tím-
to omezením vzešel požadavek pracovní skupiny Zastupitelstva města
Bučovice k obchvatu Bučovic na technické prověření možnosti ukon-
čení navržené varianty „J“ ze studie STÚP z března 2012 s využi-
tím oddálení železniční trati od Vícemilic. K novému řešení ukonče-
ní varianty „J“ proto bylo využito přeložky železniční trati, zpracované
v předešlých projektových dokumentacích. Přeložka trati je zahrnu-
ta v platném územním plánu města Bučovice. Části trasy se nacháze-
jí v záplavovém území a na několika místech i v jeho aktivní zóně.
S ohledem na množství příčných překážek a křížení železniční trati je
nutné vedení trasy estakádami.
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,...84
Powered by FlippingBook