Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 28

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
28
Cílem stavby „Modernizace
traťového úseku Praha Běchovice
– Úvaly“ je zajistit plnění závaz-
ných parametrů modernizované
trati na celém koridoru. Jedná se
především o prostorovou průchod-
nost UIC GC, traťovou třídu zatí-
žení UIC D4, úpravy geometric-
kých parametrů koleje odstraňující
lokální omezení rychlosti, zajiště-
ní dostatečné kapacity dráhy, do-
držení hygienických limitů hluku
a vibrací, nahrazení nevyhovují-
cích konstrukcí a zařízení, zajiště-
ní přístupu pro osoby se sníženou
schopností pohybu a orientace.
Realizace železničního svršku
a spodku v oblasti „Klánovic-
kého lesa“
Při realizaci stavby musela být do-
držena podmínka na rekonstruk-
ci železničního spodku a svrš-
ku pomocí tzv. „technologie bez
snesení“, což zjednodušeně řeče-
no znamená, že kompletní rekon-
strukce proběhla výhradně pomocí
kolejových mechanizmů. Uvede-
ná technologie významně přispě-
la k minimalizaci výlukových ná-
roků a silničních přeprav pro
rekonstrukci kolejí v oblasti „Klá-
novického“ lesa. V době letních
prázdnin 2015 byl na trojkolejném
4 km dlouhém úseku mezi Úvaly
a Blatovem nasazen sanační stroj
RPM 2002, který je ve vlastnictví
koncernu Swietelsky, a obnovova-
cí stroj MATISA95 SR, který patří
koncernu STRABAG. Tyto stroje
byly v rámci dne otevřených dveří
představeny i zájemcům z řad od-
borné i laické veřejnosti.
Sanační stroj RPM 2002
Sanační stroj typu RPM 2002, vy-
robený firmou Plasser & Theurer,
Sanační stroj RPM 2002
MODERNIZACE TRAŤOVÉHO ÚSEKU
Praha Běchovice – Úvaly před dokončením
Modernizace trojkolejného úseku jedné z nejfrekventovanějších českých tratí byla ze stavebního hlediska velkou výzvou,
a to nejen kvůli náročné logistice v prostoru přírodní rezervace. Realizace železničního svršku a spodku zde byla
mimořádná i díky použití špičkové stavební techniky.
Schema stávajícího a konečného stavu (zdroj: SUDOP)
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...84
Powered by FlippingBook