Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 27

27
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
Linio Plan, s.r.o.
Sochorova 23, 616 00 Brno
tel.: +420 603 144 799
e-mail:
V roce 2016 bylo zahájeno zpracování technické studie přeložky sil-
nice I/50 vycházející z varianty „J“.
Přeložka silnice I/50
je hlavním stavebním objektem a je navrže-
ná v kategorii S11,5/80. Trasa přeložky začíná v místní části Mare-
fy, pravostranným obloukem pokračuje přes nově navrženou křižovat-
ku s místní komunikací. V navazujícím úseku přechází estakádou řeku
Litavu a železniční trať. Před obcí Kloboučky přeložka podchází most
na silnici III/0507 a následně kříží potok Rybníček. Dále trasa prochá-
zí úzkým hrdlem volného prostoru mezi stávající průmyslovou zástav-
bou mezi jižním okrajem města Bučovice a severním okrajem části ob-
ce Kloboučky, kde je navržena mimoúrovňová křižovatka se silnicí
II/431. Před navázáním na stávající komunikaci v místní části Vícemi-
lice je navržena estakáda ve formě protisměrných oblouků stejného po-
loměru 500 m, která překračuje řeku Litavu, polní cesty a přeložku že-
lezniční trati. Navrhovaná přeložka železniční trati vychází z platného
územního plánu města Bučovice. Před koncem trasy je navržena kři-
žovatka se stávající silnicí I/50 s napojením místní části Vícemilice.
Výškové vedení trasy nejvíce ovlivňuje dvojí mimoúrovňové křížení s
2-kolejnou železniční tratí. Podélný sklon je navržen v rozmezí 0,5 % –
3 % s maximální výškou násypu 15 m v místě překročení železniční tra-
tě a maximální hloubkou zářezu 15 m v místě křížení se silnicí II/431.
Podle schválené kategorizace MD ČR ze dne 15. 9. 2010 s výhledem
do roku 2040 je uvažováno s kategorií sil. I/50 (E 50) S 11,5/90. Para-
metry návrhu trasy splňují normové hodnoty i pro tuto kategorii.
Mezi další významné objekty stavby patří:
Most přes Žlebový potok v km 0,929
– přesypaná konstrukce – oce-
lová klenba typu Tubosider š. 3,30 m, délka 47,00 m,
Most přes řeku Litavu, železniční trať a polní cestu
– monolitická
konstrukce z předpjatého betonu o 9 polích (18,9 + 5 x 27 + 31 + 27 +
18,9), celkové délky 242m,
Most přes údolí potoka Rybníček
– monolitická konstrukce z před-
pjatého betonu o 7 polích (19,6 + 5 x 28 + 19,6), celkové délky 202m,
Most přes silnici II/431 v km 3,473
– monolitická konstrukce z před-
pjatého betonu o 3 polích (14 + 20 + 14), celkové délky 49,30m,
Most přes potok Kloboučka v km 3,566
– přesypaná ocelová kon-
strukce Tubosider š. 3,30 m, délka 41,00 m,
Most přes polní cesty, řeku Litavu, železniční trať a svodnici
– mo-
nolitická konstrukce z předpjatého betonu. Most (estakáda) o 12 polích
(31,5 + 3 x 33 + 7 x 31 + 31,5), celkové délky 389m,
Most na silnici III/0507 v km 2,383
– monolitická konstrukce z před-
pjatého betonu o 3 polích (14 + 20 + 14), kat. S 7,50/80, délka mostu
49,30m.
Součástí stavby je i
přeložka železniční trati
o celkové délce
1,730 km, objekty protihlukových stěn celkové délky 2,170 km a přelož-
ky inženýrských sítí (el. vedení VVN, VN, metalické sdělovací kabely,
dálkové optické kabely, plynovod VTL, STL a další).
Ing. Tomáš Jakl, Ing. Pavel Vacek
Celková délka obchvatu
5,348 km
Kategorie obchvatu
S11,5/80
Počet MÚK
1
Počet silničních mostů
7
Počet železničních mostů
2
Počet protihlukových stěn
4 (délka 2,170 km)
Délka přeložky železnice
1,730 km
Předpokládané investiční náklady 1 161 952 mil. Kč
Hlavní inženýr projektu
Ing. Tomáš Jakl
Člen skupiny
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...84
Powered by FlippingBook