Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 20

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
20
ROZŠÍŘENÍ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY VRCHABÍ - JIH, REGIONÁLNÍ
INFRASTRUKTURA I/14 VRCHLABÍ ÚSEK NERUDOVA - NÁDRAŽNÍ
Ve vazbě na rozšiřování průmyslové zóny Vrchlabí v rámci projektů souvisejících silničních stavebních akcí je v realizaci i stavba I/14 Vrchlabí, Nerudova –
Nádražní. Dílo představuje demolici mostu přes řeku Labe ve městě Vrchlabí a následně jeho novostavbu, rekonstrukci stávající přilehlé komunikace I/14,
optimalizaci podélných parkovacích stání v ulici Tyršova, výstavbu středních dělících ostrůvků, rozšíření uličního prostoru pro umístění odbočovacích
pruhů, rekonstrukci opěrných zdí mostního náběhu a rozšíření chodníkových ploch, které jsou vyvolanou investicí v rámci tohoto záměru. Dále se jedná
o přestavbu stykové křižovatky ulic Tyršova a Nerudova pro průjezd těžkých nákladních vozidel, optimalizaci průsečné křižovatky ulic Tyršova a Českých
bratří, přestavbu průsečné křižovatky na okružní křižovatku na styku ulic Tyršova, Lánovská, Nádražní a Dělnická. Součástí stavby je také optimalizace
stávající okružní křižovatky u autobusového nádraží a obchodů Lidl a Penny Market. Dále byly přeloženy sítě vodovodu VaK Vrchlabí, veřejného osvětlení
městských služeb města Vrchlabí, metalického a optického kabelu O2 Telefónica Czech Republic a nízkotlakého plynovodu RWE.
Převzetí staveniště proběhlo v úno-
ru 2015. Stavba byla zahájena nejprve
nutnou demolicí 2. NP bytového domu
SO 901, který byl vzhledem k technic-
kému stavu součástí demoličního plá-
nu města Vrchlabí v místě průsečné
křižovatky ul. Tyršova a Českých bra-
tří. Současně s demolicí bylo zaháje-
no kácení stromů. Mostní provizorium
v rámci DIO tvoří skládací typová oce-
lová konstrukce typu TMS 2p2s s mo-
stovými pilíři PIŽMO o délce přemos-
tění 93,0m. Po přeložení vodovodů
a plynovodu na provizorní konstrukci
a namontování kabelů O2 na provizor-
ní sloupy bylo přistoupeno k demolici
původního mostu SO 201 a opěrných
stěn SO 251 a 252. Pro demolici mos-
tu byl provoz převeden na provizori-
um a objízdnou trasu. Na mostě byly
odstraněny vyrovnávací vrstvy betonu
s průběžným odvozem materiálu. Dá-
le bylo provedeno postupné odstraně-
ní říms a zábradlí. Následovalo bourání
nosné konstrukce přechodových ob-
lastí a závěrných zídek. Demolice NK
mostu probíhala postupným rozstříhá-
ním mostních nosníků bagrem s nůž-
kami, dále proběhla demolice opěr-
ných stěn.
Nově budovaný dvoupolový most
SO201 překlenuje Labe druhým most-
ním otvorem. Nosná konstrukce je na-
vržena jako předpjatá betonová des-
ka. Délka přemostění je 43,0m, délka
mostu 54,0m, šířka mostu je proměn-
ná 13,6-42,0m. šířka chodníku 2,25m,
volná šířka mostu 13,60m, výška mos-
tu 7,50m (nad dnem vod. toku) a plo-
cha nosné konstrukce je 941 m
2
.
Výstavba nového mostu započala
zemními pracemi, zajištěním stěn vý-
kopu za opěrou 3 u okružní křižovatky
a následně založením OP3 a P2 na mi-
kropilotách. Zajištění stěny výkopu
probíhalo po etážích, po odkopání etá-
že byla odbouraná původní část opěry
a nábřežní zdi na výšku etáže, potom
bylo provedeno zpevnění svahu.
Po dokončení zajištění výkopu by-
lo provedeno zlepšení základových po-
měrů mikropilotami a poté přistoupe-
no k vybetonování podkladního betonu
z betonu třídy C12/15X0, montáži bed-
nění základu od fy Doka, výztuže ja-
kosti B500B a betonážím základů opěr
1 a 3 a podpěry 2.
Dále bylo postupováno realizací
dříků opěr a podpěry z betonu C 30/37
XF4, XD3. Současně s betonážemi
spodní stavby bylo přistoupeno k mon-
táži pevné skruže pro podepření bed-
nění NK tvořenou konstrukcí PIŽMO
s ocelovými nosníky I800, I400 a roš-
ty v řečišti Labe v poli 2 a věží Do-
ka Staxo v poli 1. Po betonáži ložis-
kových bloků z betonu C 30/37 XF4
XD3 a docílení odpovídajících mecha-
nických vlastností betonů byly na be-
tonové bloky osazeny ložiska. Na opě-
ře 1 podélně posuvné s max. zatížením
3,5 N a všesměrné 3,3 MN, na pilí-
ři dvě všesměrná 8,7 MN a 11,75 MN
a na opěře 3 čtyři všesměrná 4,3 MN
a dvě pevná ložiska 3,43 MN fy OK-
-BE. Dále byla do NK zahájena mon-
táž trubky LW průměru 90/95mm pro
19lanové kabely resp. průměru 80/85
pro 12lanové kabely.
Odvzdušňovací hadice prům.
25mm byla osazena do drah kabelo-
vých kanálků.
Betonáž proběhla v prvním týdnu
v říjnu loňského roku. Práce provádě-
ly 4 party pracovníků (dvě na vylévá-
ní trámu a křídel NK, jedna na dolévá-
ní poslední vrstvy betonu a stahování,
a jedna na finální hlazení povrchu rotač-
ní hladičkou). Betonáž započala u opěry
1 a pokračovalo se postupně k opěře 3.
Jednotlivé vrstvy byly podlévány dopře-
du, přiměřeně, aby nedocházelo k zasy-
chání. Hadice čerpadla betonu byla při
betonování vedena tak, aby při dopa-
du betonu nedocházelo k rozměšová-
ní betonu a rozstřiku směsi na bednění,
tj. z max. přípustné výšky volného pá-
du čerstvého betonu 1,5m. Betonáž nos-
né konstrukce probíhala bez pracovních
spár. Předpínání nosné konstrukce bylo
zahájeno 10 dní po betonáži po dosaže-
ní pevnosti betonu v tlaku min. 34 MPa.
Vlastní technologie předpínání celého
svazku 19 předpínacích lan byla pro-
vedena po jednom laně napínacím hyd-
raulickým lisem PAUL TENSA 4800.
Zhotovitelem napínání a injektáže před-
pínacích kabelů byla společnost DYWI-
DAG-Systems International GmbH.
Dále byla zahájena montáž povr-
chového mostního ocelového závěru
u OP1 pro posun do 80mm typ V1. Izo-
lační pásy vodotěsné izolace mostních
konstrukcí PARAPLAST MA 55 tvoří
jednovrstvá mostní izolace z natavitel-
ného asfaltovaného pásu o min. tloušťce
5,2mm na nátěr speciální epoxidovou
pryskyřicí typu ERGODUR 500 Pro.
Napojení izolace na MZ bylo pro-
vedeno po jeho montáži. Práce na EMZ
u OP3 probíhaly ve dvou etapách. V 1.
etapě osazení těsnícího profilu a prove-
dení izolace a v 2.etapě ve vybouraní
nových živičných vrstev a provedení
nového elastického závěru systém Cra-
fko s pojivem Parking Lot Sealant.
Ochrannou vrstvu izolace tvoří mo-
difikovaný litý asfalt MA 16 IV, kte-
rý byl položen v tloušťce 40mm v celé
ploše pod budoucí vozovkou mimo dre-
nážních kanálků které byly provedeny
z kačírku s pojivem z pryskyřice.
Dále bylo namontováno konzolo-
vé bednění říms. Římsy šíře 2 300mm
mají se svislou chodníkovou částí o dl.
550 mm. Následovalo položení vozov-
kových vrstev, které tvoří ložná vrst-
va z asfaltového betonu ACL 16+ v tl.
50 mm a obrusná vrstva z asfaltového
betonu SMA 11+ v tl. 40 mm.
Pokračováno bylo mostním zábra-
dlím se svislou výplní. Zábradlí dodala
firma Inpro Čáslav, s.r. o.
Současně s výstavbou mostu by-
la zahájena výstavba PHS u přileh-
lé okružní křižovatky. Osazení a za-
fixování sloupků HEA 140 PHS bylo
provedeno pomocí kovových stabili-
zátorů. Dodavatelem PHS byly firma
Aerolux s. r. o. Zatěžovací zkouška
mostu byla provedena dvěma zatěžo-
vacími stavy (ZS), kde vozidla v ZS1
byla rozmístěna v příčném smě-
ru rovnoměrně a v ZS2 stála v příč-
ném směru nerovnoměrně na pravé
straně konstrukce. Měření probíhalo
v posloupnosti nejprve základním za-
měřením nezatíženého mostu, měře-
ním při zatížení a měřením po odtíže-
ní mostu po sjetí zkušebních vozidel.
Výsledkem zatěžovací zkoušky, kte-
rá proběhla 5.12.2015 byla ověřena
způsobilost mostu pro provoz odpo-
vídající návrhovému zatížení a bylo
doporučeno jeho uvedení do trvalé-
ho provozu. Dokončení stavby je plá-
nováno na září 2016. V letošním roce
se dokončuje poslední etapa komuni-
kace vč. okružní křižovatky Tyršo-
va, Nádražní, Dělnická u autobuso-
vého nádraží a obchodů Lidl a Penny
Market, která je z důvodu nutnos-
ti zachovat provoz řešena po dílčích
etapách. Po dokončení rekonstruk-
ce dojde ke zvýšení kapacity na jed-
notlivých křižovatkách a zvýšení bez-
pečnosti provozu. Vlivem dokončení
stavby lze také realizovat rozšíření
průmyslové zóny společnosti Škoda
Auto, a. s. umožněním průjezdu těž-
kých nákladních vozidel.
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...84
Powered by FlippingBook