Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 29

29
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
umožňuje realizaci sanace techno-
logií bez snášení kolejového lože,
při které recykluje štěrkové lože
a zároveň zabudovává novou kon-
strukční vrstvu s možností dopl-
nění jedné vrstvy geosyntetického
materiálu dle požadavků projektu.
Sanační komplex se skládá z jed-
notky pro těžení materiálů, re-
cyklační jednotky, pohonné jed-
notky a podbíjecí části, doplněné
o předávací jednotku se zásobní-
kovým vozem, jež umožňuje do-
plňování nového materiálu štěr-
kového lože a konstrukční vrstvy.
Nedílnou součástí strojní sestavy
jsou samovýsypné vozy typu MFS
umístěné na začátku a konci stro-
je. Jednotka pro těžení materiálů
provádí separované těžení štěrko-
vého lože a materiálu zemní plá-
ně prostřednictvím dvou těžících
řetězů, urovnává zemní pláň a zá-
roveň umožňuje rozprostření geo-
syntetického materiálu a zabudo-
vání konstrukční vrstvy včetně
zhutnění a zabudování kameniva
štěrkového lože. Pohyb veškeré-
ho materiálu v oblasti stroje je ře-
šen pomocí soustav přepravníko-
vých pasů.
Recyklační jednotka umož-
ňuje recyklaci vytěženého štěr-
kového lože prostřednictvím dr-
tiče v kombinaci se sestavou
sít. Podbíjecí jednotka zajišťu-
je podbití koleje umožňující ná-
slednou jízdu vlaku rychlostí až
70 km/h. Pohyb celé soupravy
jak na staveništi, tak na kolejích
určených pro přesun soupravy,
zajišťuje hnací vůz, umožňující
jízdu i po dopravní koleji mimo
úsek výstavby. Výkon sanačního
komplexu činil 500 - 800 m kole-
je za den.
Obnovovací stroj MATISA 95 SR
Název stavby
Modernizace traťového úseku Praha Běchovice - Úvaly
Investor stavby
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant
SUDOP PRAHA a.s.
Zhotovitel
STRABAG Rail a. s.
Začátek a konec stavby
Km 385,800 až 396,067
Délka stavby
10,267 km
Nejvyšší rychlost
160 km/h
Prostorová průchodnost
UIC GC, Z-GC
Třída zatížení
UIC D4
Termín zahájení
11/2013
Termín dokončení
04/2016
Cena díla (bez DPH)
1 360 511 181 Kč (cena zhotovitele ve veřejné soutěži)
„…těžko byste hledali v celé historii českého železničního stavitelství projekt, který měl tak kompli-
kovanou historii – s celou řadou odvolání, a který se k realizaci dostal až dlouhých 15 let od zaháje-
ní příprav stavby. Těžko byste také našli stavbu, která je dopravně tak enormně vytížená, či spíše
přetížená, a kde má tedy každá minuta výluky při realizaci obrovskou cenu. Těžko zároveň najdete
jiný trojkolejný úsek v síti SŽDC, který prochází přírodní rezervací, v tomto případě Klánovickým le-
sem, ke kterému se při realizaci téměř nemůžete ani přiblížit. Tyto a mnoho dalších podmínek kla-
dou obrovské požadavky na zhotovitele. Těžko byste pro tento úkol hledali lepšího zhotovitele než
je naše společnost.“
Ing. Ondřej Novák, generální ředitel STRABAG Rail a.s.
STRABAG Rail a.s.
tel.: 475 300 111
fax: 475 300 100
e-mail:
Obnovovací stroj MATISA 95 SR
Vysoce výkonný stroj pro výměnu
kolejového roštu, případně pouze
kolejnicových pasů, či pouze praž-
ců. Hlavní předností stroje je vysoký
denní výkon činící až 2250m za de-
setihodinovou směnu. Konstrukce
kladecí jednotky soupravy umožňu-
je přesnou pokládku nového kolejo-
vého roštu do osy a nivelety stávají-
cí koleje bez jakéhokoliv externího
zaměření. V případě potřeby je mož-
ný boční posun kolejového roštu až
100 mm. Souprava je v případě po-
třeby schopna zapustit niveletu nově
pokládané koleje až o 100 mm níže
oproti původní niveletě. Stav nově
položené koleje je monitorován jed-
notětivovým tříbodovým měřícím
systémem a zaznamenán digitálním
osmikanálovým záznamovým za-
řízením, jehož výstup je dokladem
o kvalitě geometrické polohy kole-
je (GPK). Parametry dosažené GPK
dovolují po obnově bez dalšího pod-
bíjení rychlost až 70 km/h.
Stavba „Modernizace traťového
úseku Praha Běchovice – Úvaly“
je těsně před dokončením. Nyní
probíhají funkční zkoušky a měře-
ní všeho druhu a profesí. Realizač-
ní tým dokázal za mimořádných
okolností realizovat dílo v sou-
ladu s projektovou dokumentací
a s použitím vlastních schopností,
dovedností a know-how přidat to-
muto dílu další hodnoty, které jistě
budou mít vliv na kvalitu, trvanli-
vost a celkovou hodnotu díla.
1...,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,...84
Powered by FlippingBook