Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 39

39
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
Mostní závěr Freyssinet WP
na Trojském mostě v Praze
Estakáda Artmedia Bratislava
PŘEDPÍNÁNÍ BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ
• Mostní konstrukce
- příčné a podélné napětí
- lanový a tyčový předpínací systém
• Vnitřní a volné kabely
• Spínání budov (památkové objekty, panelové domy)
• Deskové konstrukce (stropní a základové desky)
• Nádrže, sila a zásobníky
ZÁVĚSOVÉ SYSTÉMY MOSTŮ
• Lanové a tyčové závěsy
• Mostní objekty, lávky pro pěší
SANACE A REKONSTRUKCE KONSTRUKCÍ BUDOV
• Opravy a ochrana betonu
- vyplnění trhlin, reprofilace
- těsnící a izolační nátěry
• Ochrana betonářské výztuže
- Katodická ochrana
- Elektrochemická, fyzikálně-chemická impregnace
• Zesilování konstrukcí
- dodatečná předpětí
- stříkaný beton
- kompozity z uhlíkových vláken
LOŽISKA PRO MOSTY
A INŽENÝRSKÉ KONSTRUKCE
• Hrncová, kalotová a elastomerová ložiska
• Dodávky pro novostavby, případně vč. uložení
• Výměna při rekonstrukcích vč. zvednutí konstrukce
MOSTNÍ UZÁVĚRY
• Závěry pro silniční a železniční mosty
• Závěry pro garáže a parkovací plochy
HYDROSERVIS
• Synchronní zvedání konstrukce
- zvedání mostních konstrukcí
- manipulace s těžkými břemeny
- vysokotlaké hydraulické systémy
• Vystrojení pomocných stavebních konstrukcí
- skruže, betonářské vozíky, posuvná bednění
• Půjčovna, servis, a opravy hydraulických zařízení
- testování a ověřování
GEOTECHNIKA (HORNINOVÉ KOTVY)
• Kotvení konstrukcí, stěn, tunelů a svahů
- horninové kotvy tyčové, lanové a speciální
- samovrtací skalní kotvy
• Mikropiloty
- mikropiloty ANP SAS
- ražené mikropiloty TRM
• Skalní hřebíky, zemní svorníky
PRODEJ MATERIÁLU
• Kotevní materiál
- Lana, tyče, kotvy, spojky
- Trubky kabelových kanálků
- Příslušenství pro injektáže
• Prostředky pro spínání bednění
- Závitové tyče, šrouby, podložky
- Kompletní příslušenství
ČR: FREYSSINET CS, a.s.
, Zápy 267, 250 01 Brandýs nad Labem - ČR, tel.: (+420) 326 377 900, fax: (+420) 326 377 901, e-mail:
SR: FREYSSINET CS, a.s., organizačná zložka
, Partizánská cesta 91, 974 01 Banská Bystrica - SR, e-mail:
jsou rovněž součástí dodávky společ-
nosti Freyssinet CS. Ložiska typu FCS
jsou vyráběna ve výrobně OK Třebes-
tovice, která je sesterskou společností
Freyssinetu CS ve skupině VINCI. Vý-
robně technickou dokumentaci zpraco-
vala ve spolupráci s odborníky z FCS
a OKT společnost Pontex. Ložiska
mostu mají speciální konstrukci a to
hned z několika důvodů.
Jak již bylo zmíněno, nosná kon-
strukce této estakády je na celou dél-
ku cca 1 500m tvořena jedním dila-
tačním celkem s pevným uložením
v rámci TC 3 – letmé betonáže, kde je
nosná konstrukce s pilíři rámově spoje-
na. Od tohoto místa na obě strany kon-
strukce volně dilatuje, což vyžaduje
celkovou kapacitu posunů na ložiskách
až 1 400mm. Tak velký posun si vy-
žádal extrémně velké horní kluzné des-
ky ložisek a současně i mimořádnou
tloušťku těchto desek. To ve výsled-
ku se značnými svislými i vodorovný-
mi reakcemi způsobuje mimořádnou
hmotnost jednotlivých ložisek, která
u těch největších dosahuje až 2 000kg.
Příkladem může být ložisko FCS GG
21200_3186_1330, což je jednosměr-
ně posuvné ložisko pro svislou reakci
21 200 kN, celkovou vodorovnou reak-
ci 3186 kN a celkový posun 1330mm.
Druhým důvodem pro speciální
konstrukci ložisek byl požadavek vyš-
šího zhotovitele, aby ložiska byla kon-
struována tak, aby posuvná ložiska
mohla působit dočasně jako blokovaná
a suplovat tak funkci pevných respek-
tive jednosměrně posuvných ložisek
až do okamžiku, kdy postup výstavby
umožní konstrukci fixovat v místech
definitivních pevných uložení. V tom-
to okamžiku bude nutno provizorní fi-
xace odstranit.
Poslední součástí dodávky Freyssi-
netu pro toto mostní dílo budou v závě-
rečné fázi výstavby mostní hřebenové
závěry typu WP 1450 a WP 1350 po-
dle individuálního návrhu, protože zá-
věry s takovým posunem se vymykají
standardní typové řadě těchto přecho-
dových konstrukcí.
Most nad přeložkou silnice I/11
a řekou Kysucou – SO 224
Mostní objekt SO 224 tvoří rovněž
dvě samostatné spojité předpjaté beto-
nové mostní konstrukce s příčným ře-
zem ve tvaru dvoutrámu, každá o dél-
ce 400m a šířce mezi zábradlím 12,5m.
Projektantem RDS je společnost No-
vák & Partner. Soudržné předpětí nos-
né konstrukce je provedeno stejně jako
na SO 223 pomocí 19 lanových jedno-
tek systému Freyssinet. Na tomto mos-
tě není navrženo žádné externí předpětí.
Pro tento most dodává společ-
nost Freyssinet hrncová ložiska, kte-
rá jsou vyráběna ve výrobně v Polsku.
I na tomto objektu budou použity most-
ní hřebenové závěry Freyssinet stan-
dardního typu WP 950 a WP 1000.
Závěr
Spolupráce Freyssinetu CS jak s obě-
ma vyššími zhotoviteli Eurovia i Stav-
by mostů Slovakia, tak i s dodavate-
li ložisek a závěrů OK Třebestovice
a Freyssinet PL je pro všechny zúčast-
něné nejen velmi dobrou zkušeností,
jak lze společně řešit vysoce technic-
ky náročné úkoly, ale zároveň i příkla-
dem těsné spolupráce mezi členy sku-
piny VINCI. Stejně vysoko hodnotíme
i spolupráci s projektanty obou mos-
tů, SHP Brno a Novák&Partner Pra-
ha. Všichni věříme, že zkušenosti zís-
kané při realizaci uvedených mostních
děl bude možno i nadále úspěšně rozví-
jet na dalších podobných inženýrských
dílech.
Ing Miloš Šimler
Freyssinet CS, a.s.
Pilířové zárodky na objektu SO 223
Dálnice D3 – Žilina Strážov - Brodno, SO 223
1...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,...84
Powered by FlippingBook