Stavební a investorské noviny - 4 / 2016 - page 47

47
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
METROPROJEKT Praha a.s.,
I. P. Pavlova 1786/2, 120 00 Praha 2
tel.: 296 325 152, fax: 296 325 153,
ANDĚL
Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Anděl vy-
žadovalo poměrně značný objem prací prováděných
hornickým způsobem. Koncepce návrhu byla založe-
na na kaskádě výtahů jako u ostatních dvou případů.
Základními okrajovými podmínkami bylo požadované
umístění výtahového kiosku na povrchu a poloha sta-
nice v podzemí.
Stanice je situována jihozápadně od křižovatky ulic
Nádražní – Plzeňská. Jedná se o raženou trojlodní pilí-
řovou konstrukci s osovou vzdáleností kolejí 21m. Pi-
líře a průvlaky jsou ocelové, ostění stanice je monto-
váno ze železobetonových dílců kruhového profilu 7,8
/ 8,8m.
Výtahový kiosek na úrovni chodníku je situován
na nároží ulice Nádražní a ulice Bozděchovy. Z té-
to úrovně vede první dvojice osobních výtahů do no-
vé přestupní chodby v podzemí. Výtahy jsou umístě-
ny v oválné výtahové šachtě hloubené z terénu. Na tuto
šachtu ve spodní části navazuje ražená přestupní chod-
ba délky cca 80m, která je směrově vedena k výtahům
do stanice. Výškově je přestupní chodba umístěna těs-
ně nad klenbou stávající trojlodní stanice. V úseku nad
krajním a středním staničním tunelem je chodba pro-
vedena v navýšeném profilu, ze kterého jsou nad střed-
ním tunelem na obě strany provedeny odbočky k vý-
tahu do stanice a výtahu s bezpečnostním únikovým
schodištěm do stanice. Výtahové šachty a služební
schodiště procházejí nástupištním prostorem ve střed-
ním tunelu a zasahují až do prostoru pod nástupištěm.
Poloha výtahů na nástupišti je dána dispozicí technic-
kých prostor v úrovni pod nástupištěm. V přestupní
chodbě je umístěna odbavovací linka a tlakový uzá-
věr, neboť provozovaná stanice je v ochranném systé-
mu metra.
Základní údaje:
Výtahový kiosek v úrovni terénu
– zastavěná plocha:
30 m
2
Celkový objem výrubu v podzemí
(šachty, přestupní chodba)
cca 4 675 m
3
Osazování podchytávek původních pilot profilu 900 mm v místě průniku
do stanice metra I. P. Pavlova „z hory“ ze dvou dvojic svařených
obloukových nosníků o poloměru 2,03m
Kiosek výtahu na nástupišti I. P. Pavlova
Model bezbariérového přístupu do stanice
I. P. Pavlova z uliční úrovně přes přestupní
chodbu na nástupiště metra
Anděl - zákres stavby do ortofotomapy
Anděl - železobetonová konstrukce
na nástupišti metra podpírající klenbu
stanice se železobetonovými prefabrikovanými
dílci ostění stanice metra se zasanovanými
spárami mezi jednotlivými dílci
Anděl – přestupní chodba s finálními povrchy
Délka přestupní chodby:
73m
Výtahy terén x přestupní chodba:
– dopravní výška:
27,56 m
– kapacita:
2 x 13 osob / 2 x 1000kg
Výtahy přestupní chodba x nástupiště B:
– dopravní výška:
6,30 m
– kapacita:
2 x 13 osob / 2 x 1000kg
Zahájení stavby:
30. 6. 2014
Termín uvedení do provozu:
8. 10. 2015
Investor:
Dopravní podnik hl. m. Prahy
Projektová dokumentace a inženýrská činnost:
METROPROJEKT Praha a.s.
Zhotovitel: Sdružení SMP CZ, a.s. a RVES CZ a. s.
TDI:
IDS a. s.
Ing. Pavel Burian
1...,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46 48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,...84
Powered by FlippingBook