Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 41

41
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
různých typů asfaltových pojiv, z to-
ho např. více než 70 typů pojiv mo-
difikovaných. Je tedy skutečně z čeho
vybírat. Díky faktu, že naše skupina in-
vestuje neustále do výzkumu a vývoje
poměrně značné částky finanční i mno-
ho znalostí, držíme krok s aktuálním
technologickým rozvojem a v mnoha
případech jsme dokonce na jeho špici.
Neopominutelným
faktem
je
i pružnost v realizaci dodávek, kdy bu-
deme schopni reagovat i krátkodobější
výpadky technologického zařízení na-
šich zákazníků či na některé rozmary
nevyzpytatelného počasí.
Jaké dopady bude mít provoz
skladu na životní prostředí?
Všechna opatření pochopitelně
směřují k tomu, abychom dále snížili
dopady na životní prostředí, které s na-
ší činností souvisejí.
Proto jsou realizovány práce
na nové generaci systému pro sběr
a likvidaci emisí, které vznikají jak
při skladování, tak i při manipula-
ci s asfalty. Dále průběžně pracujeme
na dalších možnostech snižování ma-
nipulačních a pracovních teplot pojiv
stejně, jako na optimalizaci dopravy
apod. Vracíme se více k možnostem
přepravy po železnici, velký potenci-
ál skrývá zřejmě i tzv. kombi-přepra-
va (železnice/silnice).
Druhou oblastí je možnost snížení
celkové energetické náročnosti provo-
zu skladu, což znamená zejména úspo-
ry ve spotřebě elektřiny i plynu.
Jak bude kontrolována kvalita
asfaltových výrobků?
Toto je bezesporu zajímavá otázka.
Obecně jsme konfrontování s požadav-
ky na vyšší pružnost a kratší reakční do-
bu při realizaci dodávek, na druhou stra-
nu řeší platná legislativa (tedy příslušné
normy a předpisy) tuto oblast velmi ne-
dokonale. Aktuální systém CE značení
se všemi souvislostmi tento stav neřeší.
Nepochopení a nedůvěra, ze strany
zejména investorů je značná a přesvěd-
čení, že pokud není ke každé dodávce
list papíru s řadou údajů o kvalitě do-
daného zboží, jedná se o postup, kte-
rý je nutno do detailu prověřit, je sil-
ně zakořeněné.
Na jedné straně lze určitou nedůvě-
ru chápat při pohledu na postupy, kte-
ré někteří „obchodníci“ používají, aby
vydělali peníze bez ohledu na podmín-
ky nutné a související. Transparentní
a jasné postupy vč. zákaznického servi-
su mizí, kvalita se stává prázdným po-
jmem o které sice hodně mluvíme, ale
v podstatě nikoho nezajímá a hlavně
za ni není téměř nikdo ochoten platit,
to vše jsou atributy dnešní denní reality.
Nejvyšší prioritou je nejnižší cena a ni-
kdo se příliš nedotazuje odkud zboží při-
šlo, jak je skutečně doložitelná jeho kva-
lita apod. Jasný a jednoznačný výsledek
vidíme dnes a denně na našich silnicích.
I přes tyto skutečnosti předpoklá-
dáme, že situace se obecně bude vyví-
jet k lepšímu a určitá stavovská čest se
opět vrátí do běžného používání. Z po-
hledu zajištění a doložení kvality na-
šich produktů se tedy řídíme pochopi-
telně standardy ve smyslu značení CE
s doložitelností např. zdrojů použité ro-
py, způsobu jejího zpracování, použi-
tých přísad atd. Vše je u každého typu
doloženo i každoroční zkouškou ITT,
jejíž výsledky jsou pak zahrnuty dnes
do Prohlášení o shodě, od 01.07.2013
pak do Prohlášení o vlastnostech.
S těmito údaji budeme pracovat
i při on-line blendingu s tím, že kon-
trolní zkoušky, které pravidelně pro-
vádíme cestou nezávislé laboratoře,
budou vždy na vyžádání k dispozici.
Případné drobné úpravy tohoto systé-
mu budeme event. Provádět průběžně
na základě vyhodnocování funkčnos-
ti tohoto postupu. Nicméně je nutné ří-
ci, že kvalita tvoří spolu se spokojenos-
tí našich zákazníků s poskytovaným
servisem nejen v době hojnosti, ale
i v době určitého napětí na trzích nej-
vyšší prioritu společnosti TOTAL.
Na kterých stavbách či opra-
vách byly Vaše asfalty využity
v posledním období?
K naším skutečně velkým akcím,
na nichž jsme měli možnost se spolu-
podílet, patří v posledních letech např.
dálnice M6 v Maďarsku, kam jsme
v období 05 – 11/2009 dodávali ca 35
tis. tun modifikovaných asfaltů Styrelf.
Obdobnou akcí byla stavba komunika-
ce R 1 na Slovensku, kam bylo pro spo-
lečnost Eurovia dodáno v roce 2011 ca
22 tis. tun modifikovaných asfaltů Sty-
relf. V roce 2012 jsme dodávali ca 4 tis.
tun asfaltů Styrelf na dálnici D 3, kde
by měly dodávky letos ještě pokračo-
vat. Kromě toho byl námi dodaný asfalt
díky našim zákazníkům použit i na ce-
lé řadě dalších silnic v české republice
, ve Slovenské republice, v Rakousku,
Maďarsku a Rumunsku. Bohužel jsme
na většině staveb i ve většině zemí stej-
ně jako celá oblast silničního stavitel-
ství závislí převážně na veřejných fi-
nancích. Při pohledu na současný stav
nejen financí v jednotlivých zemích, ale
i na reálný stav silnic nezbývá než dou-
fat, že zvítězí opět zdravý selský rozum
a společnost vč. svých zvolených poli-
tických zástupců pochopí, že bohužel
bez funkčních dopravních tepen nemá
Evropa nejmenší šanci obstát.
Děkujeme za rozhovor
Ivo Románek
TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. -
Pobřežní 3, 186 00 Praha 8, tel.: 224 890 514, fax: 224 890 562
Zenit, spol. s r.o.
Tiskařská 8a, Praha 10 Malešice
kontaktní osoba: Ing. Marek Pop
tel.: 602 365 144, e-mail:
Dodáváme tyto výplně:
plexisklo 12, 15, 20, 25 mm
PLEXIGLAS SOUNDSTOP XT
čiré, barvy,
PLEXIGLAS SOUNDSTOP GS CC
s vlákny
polykarbonát 12, 15, 20 mm
MAKROLON UV Silent Sound
čirý
L
komplexní řešení
L
možnost různých výplní dle požadavku zákazníka
L
dodávka celého systému nebo pouze výplně
L
technické poradenství
L
dodávka na klíč
Certifikace dle
EN 14388, prohlášení CE
PRŮHLEDNÉ
PROTIHLUKOVÉBARIERY
1...,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40 42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,...72
Powered by FlippingBook