Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 38

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
38
Finišery P7820C a P8820C jsou
osazeny výkonným elektronicky říze-
ným motorem Volvo D8, který má do-
statečnou rezervu výkonu pro poklád-
ku materiálu v maximální šířce a při
vysokém zatížení.
Motor D8 splňuje emisní normu
EU pro mimosilniční stroje Stupeň IIIb
a americkou Tier 4i. Šestiválcový mo-
tor poskytuje výkon 175 kW a 200 kW
u P8820C. Pro splnění emisních norem
jsou motory vybaveny technologií E-
-EGR, externí recirkulací výfukových
plynů s mezichlazením a oxidačním
katalyzátorem s filtrem pevných částic.
Tento systém kombinuje pasivní a ak-
tivní regeneraci filtru pevných částic
S novými finišery P7820C a P8820C
Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů
bez ztráty výkonu. Oba finišery jsou vy-
baveny systémem Smart Power, který
snižuje otáčky motoru na 1600 ot/min
a tím i spotřebu paliva až o 30%. Sys-
tém pracuje bez zásadního vlivu na vý-
kon a produktivitu samotného finišeru.
Pojezd finišerů je elektronicky rov-
noměrně řízen a zajišťuje přesný pří-
mý pojezd za všech podmínek a rovno-
měrný rozjezd finišeru. Systém řízení
pojezdu Volvo zajišťuje pokládku ma-
teriálu s vysokou přesností pokládané
plochy.
Velká styčná plocha mezi teré-
nem a pásovým podvozkem a rozlože-
ní hmotnosti u pásových finišerů zajiš-
ťuje účinný a stálý přenos trakční síly.
Pro usnadnění údržby je pásový pod-
vozek vybaven systémem automatické-
ho napínání pásů, který se aktivuje při
nastartování motoru. Pásy jsou tak na-
pnuty automaticky bez nutnosti zásahu
obsluhy.
Ovládání finišerů pomocí ovládací-
ho panelu jednotky EPM II je snadné
a obsluha má na pouhé stisknutí tlačít-
ka přístup ke všem nastavením a pro-
vozním hodnotám stroje. Všechny úda-
je jsou zobrazeny na barevném displeji
a jsou snadno čitelné. Polohu ovláda-
cího panelu lze nastavit dle požadavků
obsluhy a poskytuje 360° výhled ko-
lem stroje. Díky jednoduchému uspo-
řádání kontrolního panelu a ergono-
micky navrženému místu obsluhy se
může strojník soustředit na svou prá-
ci. V případě poruchy systému EPM
II jsou stroje vybaveny záložním ovlá-
dacím panelem, který ovládá základ-
ní funkce stroje. Parametry nastave-
né v systému EMP II jako je pracovní
rychlost, rychlost podávacích šneků,
rychlost dopravníku a podobně lze ulo-
žit do paměti. Tyto údaje lze při prová-
dění obdobné práce nahrát do operač-
ní paměti pouhým stisknutím tlačítka.
To usnadňuje a zkracuje čas potřebný
k optimálnímu nastavení pracovních
parametrů finišeru.
Finišery Volvo jsou vybaveny
funkcemi, které zabezpečují pokládku
materiálu s nejvyšší přesností a kva-
litou povrchu. Mezi ně patří systém
uzamčení lišty, který zamezuje pro-
padnutí lišty do právě položeného
povrchu při zastavení finišeru. Hyd-
raulický systém automaticky aretu-
je žehličku v nastavené výšce. Zámek
se deaktivuje automaticky po rozjezdu
stroje. Další volitelnou funkcí, pouze
u pásových finišerů, je systém zame-
zující zvedání lišty při rozjezdu fini-
šeru. V případě, že dojde k přerušení
dodávky živičné směsi pro pokládku
a finišer se zastaví, zůstane v doprav-
níku a v tunelu šnekového dopravní-
ku materiál, který zchladne na nižší
teplotu. Při rozjezdu pak musí finišer
překonat zvýšený odpor chladnějšího
materiálu a lišta má tendenci se nad-
zdvihnout. Tomu právě zamezuje sys-
tém proti zvedání lišty „Anti-climbing
lock“. Třetí funkcí je „Screed assist“,
která je určena pro pokládku nesou-
držných materiálů, kdy lišta má ten-
denci v průběhu pokládky propadávat
do materiálu a finišer vytváří na povr-
chu vlny, systém sleduje polohu lišty
a v případě, že dojde k náznaku pro-
padu lišty, hydraulický systém zdvihu
lišty přenese hmotnost lišty na stroj,
a nedojde tak k propadnutí lišty do po-
kládaného materiálu.
Volvo ke svým finišerům nabízí ně-
kolik typů hladicích lišt. Ty mohou být
pevné nebo hydraulicky roztažitelné
a mohou být v provedení s elektrickým
nebo plynovým ohřevem. Elektric-
ké vyhřívání lišty má dva topné obvo-
dy, které zajišťují rovnoměrné ohřívá-
ní lišty.
Všechny lišty jsou vybaveny jed-
ním pěchem, který slouží k primární-
mu zhutnění materiálu a vibrací, která
slouží k uzavření a uhlazení pokláda-
ného povrchu.
Volitelně lze finišery osadit hladi-
cí lištou se dvěma pěchy a vibrací. Dí-
ky dvěma pěchům tyto lišty dosahují
vysokého stupně primárního zhutně-
ní, proto není potřeba provádět sekun-
dární zhutnění v takovém rozsahu ja-
ko u konvenčních lišt s jedním pěchem
a vibrací.
Variabilita hladicích lišt je zajištěna
nástavci, kterou lze, díky patentované-
mu rychloupínacímu systému, snadno
rozšířit na požadovanou šířku pokládky.
V případě pokládky větší šířky než
7,5 metrů jsou finišery vybaveny sys-
témem předepnutí lišty, které zamezu-
je ohýbání lišty při jejím tažení při po-
kládce materiálu.
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výro-
by silniční techniky. Velká rezerva výkonu, robustní a masivní konstrukce, vysoká účinnost provozu
a snadné ovládání. Finišery Volvo jsou ideálními partnery pro velká a středně velká nasazení v šíř-
kách pokládky do 11, respektive do 13 metrů u P8820C.
Finišery Volvo mohou pokládat různorodé materiály, a mohou tak pracovat na všech etapách vý-
stavby, od pokládky podsypných a podkladních ploch, přes živičné kryty vozovek až po finální obrus-
né asfaltové vrstvy. Svoje uplatnění najdou finišery Volvo při stavbách cyklistických stezek, měst-
ských silnic, silnic pro motorová vozidla a dálnic, letištních ploch, kolejových svršků, parkovacích
a odstavných ploch a všude tam, kde je potřeba kontrolovaně položit různé typy materiálů.
1...,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37 39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,...72
Powered by FlippingBook