Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 42

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
42
Při použití obrubníkových od-
vodňovacích prvků RONNDECK je
zajištěno, že voda odteče z komuni-
kace rychle a plynule. Voda nemusí
urazit dlouhou vzdálenost k nejbliž-
ší vpusti po povrchu vozovky. Sni-
žuje se výrazně vsakování do kon-
strukčních vrstev mostní vozovky
přes porezní asfalt. Většina vody se
při dešti nerozlévá po krajnici, ale
stéká přímo do podélného žlabu, od-
kud je svedena rovnou do odtokové
kanalizace. Na mostech tak při deš-
ti nevznikají hluboké louže, nebez-
pečné pro provoz a aquaplaning. Při
nadzemním křížení silnic nebo dál-
nic pak třeba voda nestříká na ko-
munikaci probíhající pod mostem.
Mostní obrubníkové odvodňovací
prvky také nezasahují do vozovky
a pojezdová šířka komunikace není
omezena žádnou vpustí. Díky tomu
je využitelná po celé šířce, od ob-
rubníku k obrubníku.
Obrubníkové prvky RONN
DECK jsou několikanásobně
odolnější proti nárazu než tradič-
ní betonové nebo polymerbetono-
vé materiály. Jsou dimenzované
na třídu zatížení D400 kN, což je
více, než na krajnice doporučuje
norma ČSN-EN 1433 pro odvod-
nění komunikací.
Obrubníkové mostní odvodňo-
vací žlaby RONN DECK jsou ne-
jen pevné, ale na pohled vypadají
zcela jako betonové. Dokud je ov-
šem nezvednete. A to je další vý-
hoda těchto prvků. Snadná manu-
ální instalace, kdy jeden kus váží
od 9 do 19kg, podle šířky a pro-
vedení. Není třeba kvůli pokládce
zajišťovat žádnou těžkou mechani-
zaci, vše zvládne jeden nebo dva li-
dé. Obrubníkové odvodňovací díly
díky své váze výrazně nezatěžují
mostní konstrukci.
OBRUBNÍKOVÉ MOSTNÍ ODVODNĚNÍ
Ani betonové obrubníky nevynikají
takovou rázovou houževnatostí jako nové
obrubníkové mostní odvodňovací prvky
RONN DECK z recyklovaného kompozitu.
Výrobky jsou odolné vůči che-
mickým posypům, pohonným
hmotám i mrazu. Výborné hyd-
raulické vlastnosti zajistí rychlý
odtok vody a minimální zanášení.
Vyrábí se různé varianty ob-
rubníkového odvodnění RONN
DECK. Žlabové prvky se standard-
ní výškou obrubníku 120mm, nebo
se zešikmenými hranami pro rych-
lostní komunikace a výškou vtoků
70mm. Při rekonstrukcích lze upra-
vit výšky obrubníků i samotných
vtoků podle stávající konstrukce.
Pravidelně umístěné čisticí kusy
umožňují snadnou údržbu a čistění.
V některých případech se do po-
délných žlabů svádí i podpovrcho-
vá voda, pro kterou jsou u dna žla-
bů vyřiznuty úzké podélné drážky.
Tlak z vozovky vyvíjený projíždě-
jícími auty vytláčí podpovrchovou
vodu do krajů, směrem ke žlabu,
a podélné drážky tak pomáhají vz-
třebávat vlhkost z konstrukce vo-
zovky.
1...,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41 43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,...72
Powered by FlippingBook