Stavební a investorské noviny - 4 / 2019 - page 19

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
19
METROPROJEKT Praha a. s.
I. P. Pavlova 1786/2, 120 00 Praha 2
tel.: 296 325 152
s mikropilotami a sloupy nového
objektu jsou fixovány smykovými
trny do stávající stěny SŽDC. Kon-
strukce objektu je zděná z brou-
šených tepelně izolačních cihel
v kombinaci se železobetonovými
sloupy podepírajícími železobeto-
novou stropní desku. Střecha je vy-
konzolovaná a plní částečně funkci
zastřešení nástupiště. Nad vnitřní-
mi místnostmi je střecha zateplená
s extenzivní zelení, zbylá část stře-
chy je pouze s hydroizolační fólií
odolnou UV záření. Celá fasáda je
obložená cihelnými páskami svět-
le červené barvy v německém for-
mátu, výplně otvorů jsou hliníkové
v barvě antracit. Vytápění je tep-
lovodní podlahové, pomocí tepel-
ného čerpadla umístěného na stře-
še objektu. Vybavení veřejných
wc je antivandal provedení v nere-
zu, velkoformátový keramický ob-
klad a použité je speciální osvětlení
znemožňující intravenózní aplika-
ci návykových látek, vstup je také
kontrolován pomocí elektronické-
ho turniketu. Přestože nebyl veliký
prostor pro nejmodernější techno-
logie, objekt je navržen s minimál-
ními tepelnými ztrátami, využí-
vá k vytápění teplotu venkovního
vzduchu a zelená střecha napomá-
há akumulaci dešťové vody.
Hlavní, exponovaná konstruk-
ce zastřešení je ve tvaru klasické-
ho „véčka“, jako většina železnič-
ních přístřešků. Svým tvarem tedy
odkazuje na sousední železnič-
ní stanici a tvoří s ní harmonický
celek, přestože materiálové pro-
vedení zastřešení terminálu je no-
vodobě a moderně pojaté. Nosná
konstrukce je ocelová svařovaná
a vychází z tvarového řešení archi-
tekta. Svými rozměry bylo nutné
konstrukci sloupů rozdělit na dvě
části: část kalicha s patní kotevní
deskou, a část šikmého rozevře-
ní se středním nosníkem. Pod nos-
nou šikmou konstrukcí jsou skryté
rozvody elektro, osvětlení a vede-
ní datových kabelů. Opláštění je
realizované ze sendvičových hli-
níkových panelů ve stříbrné barvě
s integrovaným zapuštěným osvět-
lením. Panely jsou upevněny skry-
tým kotvením s průběžnými spá-
rami. Neviditelné spoje podhledu
vytváří čisté linie a dávají vynik-
nout geometricky čistému designu.
Nový autobusový terminál
u hlavního vlakového nádraží
v Plzni přispěje nejen ke zefektiv-
nění autobusové dopravy v okolí
Plzně, ale zejména zvýší komfort
cestujících. Vždyť místo zdlouha-
vého přejíždění tramvají trvá dnes
přestup z autobusu na vlak a opač-
ně pouhé 4 minuty.
Výhledově v místě BUS ter-
minálu u přilehlé žst. Plzeň hlav-
ní nádraží vznikne nadzemní mul-
tifunkční objekt, který v sobě bude
obsahovat informační dopravní
centrum. Toto infocentrum bu-
de sloužit nejen železniční dopra-
vě, ale bude informovat cestující
o kompletní nabídce autobusových
linek a trolejbusů. Samozřejmostí
bude předprodej jízdenek a ostatní
služby související s plzeňskou ve-
řejnou dopravou. Budoucí realiza-
ce navazujícího objektu komplet-
ně završí přeměnu okolí železniční
stanice, a vznikne tak kompaktní
veřejný prostor, sloužící pro potře-
by cestujících.
Ing. arch. Lukáš Jedlička
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...84
Powered by FlippingBook