STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          12
        
        
          V obou úsecích modernizované
        
        
          dálnice D1, tedy úseku 10, EXIT
        
        
          75 Hořice – EXIT 81 Koberovice
        
        
          a úseku 20, EXIT 146 Velké Mezi-
        
        
          říčí – EXIT 153 Lhotka, se od polo-
        
        
          viny září 2018 jezdí plnou rychlos-
        
        
          tí bez jakýchkoliv omezení. Letos
        
        
          na jaře pak došlo ke kompletní-
        
        
          mu předání staveb včetně doklado-
        
        
          vé části. V současné době tak řidi-
        
        
          či mají k dispozici již 90 kilometrů
        
        
          nově zmodernizované dálnice D1.
        
        
          
            D1, úsek 10, EXIT 75 Hořice
          
        
        
          
            – EXIT 81 Koberovice
          
        
        
          
            Termín výstavby:
          
        
        
          3/2017 – 11/2018
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          COLAS CZ, a.s. se společnostmi
        
        
          EUROVIA CS, a. s.
        
        
          a EUROVIA Beton GmbH
        
        
          
            D1, úsek 20, EXIT 146 Velké
          
        
        
          
            Meziříčí – východ – EXIT 153
          
        
        
          
            Lhotka
          
        
        
          
            Termín výstavby:
          
        
        
          3/2017 – 9/2018
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          COLAS CZ, a. s.
        
        
          a partnerská slovenská firma
        
        
          ISK, Inžinierske stavby Košice
        
        
          Letos COLAS CZ pokračuje
        
        
          v přestavbě silnice I/48 mezi ob-
        
        
          cemi Rybí a Rychaltice na dálnici
        
        
          D48. Jde o součást transevropské
        
        
          silniční sítě TEN-T a mezinárod-
        
        
          ní silnice E462 Brno – Český Tě-
        
        
          šín – Krakov, která po dokončení
        
        
          povede od dálnice D1 v Bělotíně
        
        
          kolem Nového Jičína nebo Frýd-
        
        
          ku-Místku až po dálniční přechod
        
        
          do Polska v Chotěbuzi na Karvin-
        
        
          V jednom z minulých vydání časopisu jsme vám představili dva modernizované úseky dálnice D1, na nichž se podílí společnost Colas.
        
        
          Oba byly v polovině září 2018 uvedeny do plného provozu bez dalších omezení.
        
        
          Dalším velkým projektem je stavba D48 Rybí–Rychaltice v Moravskoslezském kraji, zahájená loni v červnu.
        
        
          
            COLAS DOKONČIL DVA ÚSEKY D1
          
        
        
          a staví část D48
        
        
          sku, kde naváže na polskou silnici
        
        
          do Krakova. Na zakázce od Ředi-
        
        
          telství silnic a dálnic COLAS pra-
        
        
          cuje v konsorciu několika firem
        
        
          a na objemu prací se podílí jed-
        
        
          nou pětinou. Metrostav provádí
        
        
          60 procent objemu kontraktu, zby-
        
        
          lých 20 procent připadá na společ-
        
        
          nost Swietelsky.
        
        
          Celková délka přestavované-
        
        
          ho úseku je 12 975 metrů (včet-
        
        
          ně úseku o délce 1 447 metrů, kte-
        
        
          rý byl zrealizován v rámci stavby
        
        
          obchvatu Příboru). Stavba, která
        
        
          začíná na kilometrovníku 21,900
        
        
          a končí na km 34,630 napoje-
        
        
          ním na mimoúrovňovou křižovat-
        
        
          ku, před modernizací patřila nej-
        
        
          nebezpečnějším úsekům silnic I.
        
        
          tříd, kde došlo k řadě tragickým
        
        
          nehod. Při přestavbě úseku bu-
        
        
          de mimo jiné doplněn střední dě-
        
        
          licí pruh, budou osazena svodidla
        
        
          vyšší zádržné úrovně a dojde také
        
        
          k úpravě povrchů a vodorovného
        
        
          dopravního značení. Na trase me-
        
        
          zi Rybím a Rychalticemi kromě
        
        
          pevného středového pásu vznik-
        
        
          nou jízdní pruhy o šířce 3,75 me-
        
        
          tru a 2,5 metru široká zpevněná
        
        
          krajnice. Stávající I/48 se tak roz-
        
        
          šíří zhruba o deset metrů.
        
        
          Letos stavaře z COLASu če-
        
        
          ká zhruba šestikilometrový pra-
        
        
          vostranný úsek ve směru Frý-
        
        
          dek-Místek, druhý směr přijde
        
        
          na řadu příští rok. Samotná po-
        
        
          kládka cementobetonového krytu
        
        
          je naplánovaná na červen. Vstup-
        
        
          ní materiál a recepturu poskytuje
        
        
          COLAS, samotné míchání směsi
        
        
          bude provádět Metrostav v mobil-
        
        
          ní betonárce umístěné v prostoru
        
        
          MÚK Příbor.
        
        
          Přestavba I/48 v úseku Rybí –
        
        
          MÚK Rychaltice je vysoutěžena
        
        
          za 2,07 miliardy korun bez DPH,
        
        
          polovinu nákladů zaplatí Evrop-
        
        
          ská unie prostřednictvím Ope-
        
        
          račního programu Doprava. Celá
        
        
          stavba probíhá bez přerušení do-
        
        
          pravy v režimu 1+1, kdy je v ka-
        
        
          ždém směru zachován jeden jízdní
        
        
          pruh. Po nové dálnici by se mělo
        
        
          začít jezdit v roce 2022.
        
        
          
            Dálnice D48
          
        
        
          
            Rybí – MÚK Rychaltice
          
        
        
          
            Termín výstavby:
          
        
        
          6/2017 – 12/2020
        
        
          
            Zhotovitel:
          
        
        
          Společnost METROSTAV
        
        
          + SWIETELSKY + COLAS,
        
        
          D48 Rybí – MÚK Rychaltice
        
        
          
            Na D48 se stavělo i přes zimu. Výjimkou nebyl ani úsek poblíž Libhošti.