Stavební a investorské noviny - 4 / 2019 - page 12

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
12
V obou úsecích modernizované
dálnice D1, tedy úseku 10, EXIT
75 Hořice – EXIT 81 Koberovice
a úseku 20, EXIT 146 Velké Mezi-
říčí – EXIT 153 Lhotka, se od polo-
viny září 2018 jezdí plnou rychlos-
tí bez jakýchkoliv omezení. Letos
na jaře pak došlo ke kompletní-
mu předání staveb včetně doklado-
vé části. V současné době tak řidi-
či mají k dispozici již 90 kilometrů
nově zmodernizované dálnice D1.
D1, úsek 10, EXIT 75 Hořice
– EXIT 81 Koberovice
Termín výstavby:
3/2017 – 11/2018
Zhotovitel:
COLAS CZ, a.s. se společnostmi
EUROVIA CS, a. s.
a EUROVIA Beton GmbH
D1, úsek 20, EXIT 146 Velké
Meziříčí – východ – EXIT 153
Lhotka
Termín výstavby:
3/2017 – 9/2018
Zhotovitel:
COLAS CZ, a. s.
a partnerská slovenská firma
ISK, Inžinierske stavby Košice
Letos COLAS CZ pokračuje
v přestavbě silnice I/48 mezi ob-
cemi Rybí a Rychaltice na dálnici
D48. Jde o součást transevropské
silniční sítě TEN-T a mezinárod-
ní silnice E462 Brno – Český Tě-
šín – Krakov, která po dokončení
povede od dálnice D1 v Bělotíně
kolem Nového Jičína nebo Frýd-
ku-Místku až po dálniční přechod
do Polska v Chotěbuzi na Karvin-
V jednom z minulých vydání časopisu jsme vám představili dva modernizované úseky dálnice D1, na nichž se podílí společnost Colas.
Oba byly v polovině září 2018 uvedeny do plného provozu bez dalších omezení.
Dalším velkým projektem je stavba D48 Rybí–Rychaltice v Moravskoslezském kraji, zahájená loni v červnu.
COLAS DOKONČIL DVA ÚSEKY D1
a staví část D48
sku, kde naváže na polskou silnici
do Krakova. Na zakázce od Ředi-
telství silnic a dálnic COLAS pra-
cuje v konsorciu několika firem
a na objemu prací se podílí jed-
nou pětinou. Metrostav provádí
60 procent objemu kontraktu, zby-
lých 20 procent připadá na společ-
nost Swietelsky.
Celková délka přestavované-
ho úseku je 12 975 metrů (včet-
ně úseku o délce 1 447 metrů, kte-
rý byl zrealizován v rámci stavby
obchvatu Příboru). Stavba, která
začíná na kilometrovníku 21,900
a končí na km 34,630 napoje-
ním na mimoúrovňovou křižovat-
ku, před modernizací patřila nej-
nebezpečnějším úsekům silnic I.
tříd, kde došlo k řadě tragickým
nehod. Při přestavbě úseku bu-
de mimo jiné doplněn střední dě-
licí pruh, budou osazena svodidla
vyšší zádržné úrovně a dojde také
k úpravě povrchů a vodorovného
dopravního značení. Na trase me-
zi Rybím a Rychalticemi kromě
pevného středového pásu vznik-
nou jízdní pruhy o šířce 3,75 me-
tru a 2,5 metru široká zpevněná
krajnice. Stávající I/48 se tak roz-
šíří zhruba o deset metrů.
Letos stavaře z COLASu če-
ká zhruba šestikilometrový pra-
vostranný úsek ve směru Frý-
dek-Místek, druhý směr přijde
na řadu příští rok. Samotná po-
kládka cementobetonového krytu
je naplánovaná na červen. Vstup-
ní materiál a recepturu poskytuje
COLAS, samotné míchání směsi
bude provádět Metrostav v mobil-
ní betonárce umístěné v prostoru
MÚK Příbor.
Přestavba I/48 v úseku Rybí –
MÚK Rychaltice je vysoutěžena
za 2,07 miliardy korun bez DPH,
polovinu nákladů zaplatí Evrop-
ská unie prostřednictvím Ope-
račního programu Doprava. Celá
stavba probíhá bez přerušení do-
pravy v režimu 1+1, kdy je v ka-
ždém směru zachován jeden jízdní
pruh. Po nové dálnici by se mělo
začít jezdit v roce 2022.
Dálnice D48
Rybí – MÚK Rychaltice
Termín výstavby:
6/2017 – 12/2020
Zhotovitel:
Společnost METROSTAV
+ SWIETELSKY + COLAS,
D48 Rybí – MÚK Rychaltice
Na D48 se stavělo i přes zimu. Výjimkou nebyl ani úsek poblíž Libhošti.
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...84
Powered by FlippingBook