STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
o nosnosti do 50 tun a rektifikač-
ních šroubů. Po opětovném kont-
rolním měření byly zahájeny sva-
řovací práce. Zde byly jednotlivé
díly smontovány na betonovém
předmostí a následně byla ocelo-
vá konstrukce vysunuta přes želez-
niční koridor. To si vyžádalo hned
několik výluk železniční dopra-
vy v místě výsuvu. Výsun probí-
hal především v nočních hodinách,
tak aby práce co nejméně omezi-
ly železniční dopravu. V současné
době je již most přes trať vysunut,
spuštěn a osazen na trvalá ložiska.
V dalších výlukách budeme prová-
dět dokončovací sjednocovací ná-
těry. Výroba probíhala přibližně
čtyři měsíce, akci jsme zajišťova-
li včetně provedení výrobní doku-
mentace, jeřábu, výsunu a osazení
komplexně. Objednatel v součas-
né době provádí hydroizolace mo-
stovky a posléze bude provádět
vlastní živičný kryt.
V čem spočívá největší zají-
mavost či složitost akce?
Jak již jsem zmínil v úvodu, ak-
ce byla složitá ve všech svých fá-
zích, ať již se jednalo o výrobu
všech 20 segmentů mostní kon-
strukce, jejich dopravu po čás-
tech do místa stavby, předmontáž
konstrukce v jednotlivých etapách
i její výsuv včetně osazení do de-
finitivní polohy na trvalá ložiska.
Šibeniční byl vzhledem k nutnos-
ti minimálního omezení železnič-
ní dopravy také čas realizace akce.
Výsuv 90 m dlouhé ocelové kon-
strukce trval pouhé tři dny.
Jaké firmy se podílejí na re-
alizaci akce a v jakém termínu
je předpokládáno zprovoznění
mostu?
„Generálním dodavatelem akce
je sdružení firem pod vedením Me-
trostavu. Účastníky sdružení jsou
společnosti Chládek Tintěra a Porr.
Co se týče zprovoznění mostu, to
je plánováno na září letošního ro-
ku. Osobně jsem přesvědčen, že
úspěšná realizace této velmi nároč-
né zakázky opět potvrdila klíčovou
roli Metrostavu, coby spolehlivého
dodavatele rozsáhlých a složitých
stavebních celků po celém území
ČR,“ uzavírá naše setkání Ing. Jan
Krysta z Metrostavu.
Děkujeme za rozhovor
a srdečné přijetí
Ivo Románek
Výsuv mostní konstrukce.