STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          7
        
        
          Zakázek byla samozřejmě ce-
        
        
          lá řada. Nemohu nezmínit náš po-
        
        
          díl na zhotovení ocelové konstruk-
        
        
          ce při výstavbě Trojského mostu
        
        
          v Praze. Zde jsme zhotovili jak
        
        
          podpůrnou konstrukci pro mostov-
        
        
          ku, tak výrobu nosné části ocelové
        
        
          konstrukce tzn. oblouk a mostov-
        
        
          ku. Z oblasti průmyslových objek-
        
        
          tů jsme provedli výrobu a montáž
        
        
          ocelové konstrukce hal elektrár-
        
        
          ny Počerady, stejně tak strojovnu
        
        
          v elektrárně Ledvice. Náš provoz
        
        
          také realizoval demontáž starých
        
        
          a montáž nových kotlů v elektrár-
        
        
          ně Prunéřov. V současné době do-
        
        
          dáváme velkou a zajímavou zakáz-
        
        
          ku do Londýna, kde zajišťujeme
        
        
          výrobu konzol a insertů pro vý-
        
        
          stavbu výškové budovy o 53 pod-
        
        
          lažích s názvem Wardian Londýn.
        
        
          Jaké nosné zakázky realizuje
        
        
          váš provoz nyní?
        
        
          Nosných zakázek v součas-
        
        
          né době máme hned několik. Prv-
        
        
          ní, kterou bych rád zmínil, je vý-
        
        
          stavba skladovací nádrže na ropu
        
        
          v areálu společnosti Mero. Další
        
        
          velká akce má název Snížení emisí
        
        
          v elektrárně Mělník I. Práce jsme
        
        
          zahájili také na realizaci ocelové
        
        
          konstrukce pro most Pirna v Ně-
        
        
          mecku. V oblasti výroby mostních
        
        
          ocelových konstrukcí je nyní na-
        
        
          ší nejvýznamnější zakázkou vý-
        
        
          roba a montáž ocelové konstruk-
        
        
          ce pro rekonstrukci mostu v Lysé
        
        
          nad Labem.
        
        
          Můžete nám mostní dílo
        
        
          v krátkosti popsat?
        
        
          Most je celkově rozdělen na 3
        
        
          úseky ležící dohromady na dvou
        
        
          opěrách a osmi betonových pi-
        
        
          lířích, z nichž pilíře P4 a P7 jsou
        
        
          společné vždy pro dva sousední
        
        
          úseky. První úsek o délce 60,4 m
        
        
          leží mezi opěrou O1 a pilířem P4
        
        
          a třetí úsek o stejné délce leží mezi
        
        
          pilířem P7 a opěrou O10. Oba tyto
        
        
          úseky jsou tvořeny v konstantním
        
        
          6% spádu ze železobetonových
        
        
          předepjatých
        
        
          prefabrikovaných
        
        
          „T“ nosníků, na kterých byla zmo-
        
        
          nolitněna mostovka. Zhotovitelem
        
        
          krajních polí je divize 4 naší firmy.
        
        
          Úkolem nás ocelářů z divize 3 by-
        
        
          la výroba a osazení středního oce-
        
        
          lového pole mostu o délce 90,7 m
        
        
          a hmotnosti 677 tun nad železniční
        
        
          trať, mezi již zhotovené betonové
        
        
          předpolí na pilíře P4 a P7.
        
        
          Jak probíhala výroba takto
        
        
          rozsáhlé ocelové konstrukce?
        
        
          Konstrukce mostu byla kom-
        
        
          pletně vyráběna v dílnách naší di-
        
        
          vize 3 v Horních Počernicích prů-
        
        
          běžně od srpna do listopadu roku
        
        
          2018. Celkem bylo vyrobeno 20
        
        
          montážních dílců o hmotnos-
        
        
          tech od 15 do 42 tun, které byly
        
        
          naváženy na stavbu ve třech eta-
        
        
          pách po 5, 9 a 6 dílcích. Jednalo
        
        
          se o 4 ložiskové dílce, 8 vozovko-
        
        
          vých dílců a 8 chodníkových díl-
        
        
          ců. V první etapě byly vyrobeny
        
        
          a dodány ložiskový dílec pro pi-
        
        
          líř P4 a po dvou navazujících díl-
        
        
          cích vozovkových a chodníko-
        
        
          vých. Celková délka této sestavy,
        
        
          která byla přejímána v dílně, by-
        
        
          la 24,7 m a návoz byl proveden
        
        
          ve dvou dnech v posledním říjno-
        
        
          vém týdnu. Ve druhé etapě byly
        
        
          vyrobeny a dodány ložiskový dílec
        
        
          pro pilíř P5 a po čtyřech navazují-
        
        
          cích vozovkových a chodníkových
        
        
          dílcích. Celková délka této sesta-
        
        
          vy byla 37 m a návoz byl prove-
        
        
          den pěti auty ve třech dnech v po-
        
        
          lovině listopadu. V poslední etapě
        
        
          byly vyrobeny a dodány ložisko-
        
        
          vé dílce pro pilíře P6 a P7 a mezi-
        
        
          lehlé vozovkové a chodníkové díl-
        
        
          ce vždy po dvou kusech. Celková
        
        
          délka poslední sestavy byla 29 m
        
        
          a návoz byl proveden čtyřmi au-
        
        
          ty ve třech dnech ve druhém pro-
        
        
          sincovém týdnu. Veškeré dílce by-
        
        
          ly na stavbu dováženy včetně PKO
        
        
          již ve finálním vrchním nátěru kro-
        
        
          mě spodní plochy dolních pásnic
        
        
          hlavních nosníků, kde bylo před-
        
        
          pokládáno drobné poškození bě-
        
        
          hem výsunu.
        
        
          Jak probíhala samotná mon-
        
        
          táž ocelové konstrukce?
        
        
          Pro předmontáž ocelové kon-
        
        
          strukce mostu byla využita beto-
        
        
          nová mostovka třetího pole mos-
        
        
          tu mezi osami 7–10 a navazující
        
        
          asfaltová komunikace. Celková
        
        
          délka této plochy byla cca 100 m
        
        
          v proměnném spádu 6–4 %. Před
        
        
          samotným zahájením montážních
        
        
          prací bylo nutné na osu této plo-
        
        
          chy osadit výsuvnou dráhu o dél-
        
        
          ce taktéž 100 m a celkové hmot-
        
        
          nosti 50 tun. Dráha byla složena ze
        
        
          dvou profilů HEB800 a byla přiva-
        
        
          řena k ocelovým destičkám, které
        
        
          byly do betonové mostovky osa-
        
        
          zeny před její betonáží a lícovaly
        
        
          s jejím horním povrchem. Montáž-
        
        
          ní dílce první a druhé etapy byly
        
        
          na předmontážní plochu ukládány
        
        
          za pomoci autojeřábu o nosnosti
        
        
          200 tun, který byl přistaven na te-
        
        
          rénu vedle mostu. Segmenty se
        
        
          osazovaly na předem geodeticky
        
        
          
            Montážní rošt pro výsuv.
          
        
        
          
            Osazení dílců 1. a 2. etapy.
          
        
        
          
            Osazení dílců 3. etapy.
          
        
        
          zaměřené a nastavené hlavy mon-
        
        
          tážního roštu do tvaru oblouku
        
        
          o poloměru cca 1,04km. Ten byl
        
        
          nakloněn tak, aby během výsu-
        
        
          nu mostu po jeho trajektorii, dojel
        
        
          první příčník konstrukce na pilíř
        
        
          P4 v definitivní výšce (+150 mm
        
        
          rezerva). Segmenty třetí etapy byly
        
        
          osazovány na rošt z asfaltové plo-
        
        
          chy za mostem, neboť po stranách
        
        
          již nebylo místo pro zakotvení me-
        
        
          chanizace. To si ale kvůli velké-
        
        
          mu vyložení vyžádalo využití au-
        
        
          tojeřábu o nosnosti 500 tun. Postup
        
        
          osazování dílců byl pro všechny
        
        
          tři etapy stejný. Nejdříve se osa-
        
        
          dil na 4 podpory příčníkový dílec
        
        
          a k němu se přiložily opět na 4 bo-
        
        
          dech dva střední vozovkové dílce.
        
        
          Chodníkové dílce se osadily vždy
        
        
          po stranách na 2 vnější podpory
        
        
          a z vnitřní strany byly zavěšeny
        
        
          ocelovými deskami s vybráním,
        
        
          které byly navařeny již v dílně,
        
        
          za vozovkové dílce. Ocelové des-
        
        
          ky pro zavěšení byly využity i jako
        
        
          vymezující profily pro nastavení
        
        
          svárové mezery. Konstrukce sesta-
        
        
          veného mostu byla podélně fixo-
        
        
          vána k výsuvné dráze, aby nedošlo
        
        
          k jejímu posunutí směrem z kopce.
        
        
          Po sestavení byla geodeticky za-
        
        
          měřena a na základě vyhodnoce-
        
        
          ní bylo provedeno dodatečné rov-
        
        
          nání v rozmezí milimetrů. K tomu
        
        
          bylo využito  hydraulických lisů