Stavební a investorské noviny - 4 / 2019 - page 6

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
6
Metrostav je dnes moderní uni-
verzální stavební firmou a reali-
zuje stavby formou vyšší dodáv-
ky na klíč v oblastech pozemního,
průmyslového, inženýrského, do-
pravního, mostního i podzemní-
ho stavitelství. Velkou výhodou
Metrostavu je široká nabídka spe-
ciálních stavebních technologií, je-
jichž dodávku Metrostav zajišťuje
prostřednictvím vlastních kapacit.
K nim patří kupříkladu technologie
pro ražená a hloubená díla (včetně
metody TBM), výstavba železobe-
tonových konstrukcí, mostní tech-
nologie, technologie pro výstavbu
a pokládku betonových a asfalto-
vých krytů vozovek, výstavba in-
ženýrských sítí, provádění zem-
ních prací a využívání moderních
technologií v oblasti digitalizace
stavebnictví (BIM). Parádní disci-
plínou Metrostavu je i výroba slo-
žitých ocelových konstrukcí. To
potvrzují pracovníci Metrostavu
i nyní při dodávce masivní ocelové
konstrukce silničního mostu v Ly-
sé nad Labem vedeného přes tři-
náctikolejnou železniční trať situ-
ovanou v těsné blízkosti zdejšího
vlakového nádraží. Hlavním stav-
byvedoucím na této akci je Ing. Jan
Krysta z divize 3 Metrostavu. Prá-
vě tato divize se úzce specializu-
je na výrobu a výstavbu ocelových
konstrukcí. V úvodu našeho setká-
ní jsme se Ing. Krysty zeptali, jaká
je tradice výroby ocelových kon-
strukcí v Metrostavu. Ten k otáz-
ce říká:
„Naše divize ocelových kon-
strukcí vznikla jako součást stroj-
ních dílen, které sloužily zejména
při výstavbě metra. V období trans-
formace se posléze přeorientovala
na výrobu stavební oceli a halových
konstrukcí. Později svou činnost
středisko realizovalo ve svých pro-
vozovnách na Rohanském ostrově.
V roce 2006 jsme se přestěhova-
li do nových výrobních hal v Hor-
ních Počernicích. Naším zámě-
rem zde bylo vyrábět těžké ocelové
konstrukce, převážně mosty. V této
činnosti pokračujeme i nyní.
Jaké typy ocelových kon-
strukcí vyrábíte?
Vyrábíme všechny typy oce-
lových konstrukcí od těch základ-
ních, jako jsou kupříkladu stropní
nosníky, až po mosty typu Trojské-
ho mostu. Jedná se o zakázkovou
výrobu a umíme vyhovět téměř ka-
ždému požadavku investorů.
Dokážete realizovat zakázky
v této oblasti komplexně, např.
včetně zajištění výrobní doku-
mentace a montáže?
Náš provoz disponuje veške-
rým zázemím pro možnost zajiš-
tění komplexní dodávky v oblas-
ti ocelových konstrukcí. K nim
patří zpracování projektové do-
kumentace, výrobní dokumen-
tace, vlastní výroba konstrukce,
provedení protikorozní ochrany
a samozřejmě to všechno včet-
ně montáže. Působí u nás také řa-
da specialistů v oboru, jako jsou
svářecí inženýři, korozní inžený-
ři, statici apod.
Na jakých zajímavých za-
kázkách se vaše divize podílela
v minulosti?
Akciová společnost Metrostav patří již řadu let mezi klíčové dodavatele velkých staveb na trzích v České republice i v zahraničí.
Jen v posledním období u nás vznikly s jejím přispěním takové stavby, jakými jsou nejdelší železniční tunely v ČR u Ejpovic,
mimořádně zdařilá rekonstrukce Národního muzea v Praze nebo Trojský most v Praze.
Ocelovou konstrukci pro rekonstrukci mostu v Lysé nad Labem
VYROBILA A DODALA DIVIZE 3 METROSTAVU
Přehled pomocných montážních pilířů PIŽMO v kolejišti.
Noční výsuv mostu během výluky na železniční trati.
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...84
Powered by FlippingBook