Stavební a investorské noviny - 9/2013 - page 31

31
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
vstříc. Zde bych rád vyzvedl zejména
hlavní podíl stavbyvedoucího ze spo-
lečnosti EUROVIA CS pana Marka
Buřvala.
Jaký je ohlas veřejnosti na novou
cyklostezku?
Už v době přípravy jsme cítili
značný zájem veřejnosti. Zpočátku
byla nedůvěra občanů v to, zdali se
stavba vůbec bude realizovat. Neměl
bych to asi říkat, ale cyklostezka za-
čala být lidmi využívána již v době
její výstavby. Po jejím dokončení
nápor cyklistů enormně zesílil. Zá-
jem občanů nejlépe dokládá sčítač
průjezdu osob umístěný u stezky.
Ten se po prvním měsíci zastavil
na čísle 10 000 lidí. V hlavní sezóně
to bylo průměrně až 25 000 lidí
za měsíc. Až na konci cyklistické
sezóny vyhodnotíme vytíženost
trasy, počítáme s číslem minimálně
100 000 lidí. Mě jako starostu těší,
že dnes i ti, co dříve jezdili do práce
například hromadnou dopravou či
autem, jezdí na kole. Cyklostezka
plní i řadu dalších funkcí. Jsou ko-
lem ní soustředěny nejzajímavější
regionální památky (Hospital Kuks,
kaple ve Smiřicích, pevnost Josefov),
zajišťuje spojení s krajským městem
a propojuje další cyklostezky, které
tuto Labskou stezku protínají. Splňu-
je tak ekologické, kulturní i rekreační
hlediska po všech stránkách. Koho se
zeptám, je s ní spokojen.
Krátkou informaci k průběhu
výstavby nám podal také hlavní stav-
byvedoucí společnosti EUROVIA
CS na této stavbě pan Marek Buřval.
K realizaci stavby samotné dodává:
„Jako každá stavba, i výstavba cy-
klostezky měla svá úskalí, které jsme
museli vyřešit. Jedním z nich bylo
i vybudování podchodu pod frekven-
tovanou komunikací. Jeho výstavba
probíhala ve dvou etapách tak, aby byl
zajištěn plynulý provoz. Toto jsme vy-
řešili vybudováním larzenových stěn,
které zajišťovaly stavební jámy a sou-
časně také vybudováním provizorní
komunikace během stavby. Podchod
tvoří konstrukce z prefabrikovaných
rámů a křídel o světlosti 4,00m šířky
a 3,30m výšky. Délka podchodu je
9,10 m. Na stavbě bylo provedeno
15500m
3
zemních prací, zpracová-
no 27 450 tun štěrkodrťí a 9 175 tun
živičných směsí. Cyklostezka má pro-
měnné šířkové uspořádání od 1,00m
do 4,00 m. Povrch cyklostezky je
řešen kombinací živičného povrchu,
cementobetonového krytu a na úseku
č. 6 formou nezpevněné úpravy. “
Druhou stavbu pro obdobné vyu-
žití vybudoval závod EUROVIA CS
se sídlem v Českých Budějovicích.
Jednalo se o
dokončení II. etapy vý-
stavby Vltavské cyklistické stezky
z Týna nad Vltavou do Litoradlic.
II. etapa nově vybudované cy-
klostezky zahrnovala úsek dlouhý
2,6 km, který začíná odbočkou ze
silnice 3. třídy č. III/12221 cca 1 km
za obcí Břehy. Vede podél toku
Vltavy, přes vodní hráz Hněvkovi-
ce a následně do obce Litoradlice.
Povrchovým materiálem této etapy
cyklostezky je asfaltový kryt, což
umožňuje ve vhodných úsecích
její využití i pro in-line bruslení.
Část cyklostezky směrem k hněv-
kovickému jezu je rovinatá, vedená
bezprostředně kolem řeky. Dále je
cyklostezka přerušena a cyklisté
mohou překonat krátký, cca 1km
úsek po málo frekventované silnici
III/12220 až na další pokračování
cyklostezky bezprostředně za hrází
Hněvkovické přehrady. Tento nově
vybudovaný 2 km dlouhý úsek je
veden poměrně strmým stoupáním
nad přehradu malebnou lesnatou
krajinou a je ukončen krásným vý-
hledem na obec Litoradlice. Cyklisté
pak po přejezdu z Litoradlic do Pur-
karce mohou pohodlně pokračovat
po „hlubocké“ části cyklostezky až
do Českých Budějovic.
Výstavba cyklostezek je jasným
dokladem toho, že i dopravní stavby
menšího rozsahu a s odlišným typem
dopravního využití mohou mít ne-
méně důležitý společenský význam
a sociální dopad.
Ivo Románek
EUROVIA CS, a. s.
, Národní 10, 113 19 Praha 1, tel.: +420 224 951 111, fax: +420 224 933 551,
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...88
Powered by FlippingBook